2013-10-15, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Han fick också ett och vann en kvalmatch, nu är han med i DC-truppen, http://www.dn.se/sport/elias-ymer-debuterar-i-dc-truppen/

Ja jag missförstod , nej Ymer fick inget wc till kvalet han gick in via ranking trodde det var till huvudturneringen.
Citera
2013-10-15, 19:57
Medlem
Ja då blir det pim pim mot Raonic ,mycket intressant han smällde ju ba in bollar pim pim ,visst dåligt servande av Falla men ,man såg ju pim pims fotarbete inte var det bästa.
Citera
2013-10-15, 20:09
Medlem
ruckaalis avatar
Haha det var inte dåligt av Johansson. Riktigt skoj att se, lär ju dock ryka i nästa omgång.
Citera
2013-10-15, 20:11
Medlem
Pim Pim spelar den typen av tennis som jag gillar. Inget jävla lallande, utan bara pang pang!!! Det är synd att det inte finns så många spelare av denna kaliber kvar i världstoppen. Raonic, Isner och Llodra har samma stil men de är inte samma nivå som Pim Pim hade, men Raonic kan ju bli bättre i alla fall. Det ska bli otroligt roligt att se dessa två spela mot varandra.

Är ganska trött på segdragna matcher, känns som att minst hälften av alla matcher som spelas på touren skulle kunna gå snabbare om de bara kunde spela mer knockout-tennis på en hög nivå.

Många fina vinnare är alltid roligare än många långa dueller tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Haha det var inte dåligt av Johansson. Riktigt skoj att se, lär ju dock ryka i nästa omgång.

Var inte så säker på det. Raonic är ingen vägg direkt när det kommer till returer. Som Johansson säger själv, han returnerar bättre än någonsin. Nu har han ju inte mött någon som servar som Raonic men jag tycker ändå att han har goda chanser. Raonic är egentligen som en lite sämre version av Pim Pim, dock så är han ju en etablerad världsspelare och är givetvis klar favorit i matchen.
Senast redigerad av terribilis 2013-10-15 kl. 20:14.
Citera
2013-10-15, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
En seger i SO och han går om Gasquet i racet om Gasquet inte når final i Moskva så det som lockar mest med Stockholm Open för Raonic är med all sannolikhet slutspelet i London. Det tätnar och han är i behov av points.

Det är just det som är själva grejen. Det måste till en sån match för att få slut på allt snack att Serena och en del andra damer kan hävda sig mot herrar. Det är förbluffande många som verkligen tror att tex Serena skulle kunna spöa flertalet på ATP touren som ligger bland de 50-100 bästa.

Ja av någon anledning så kan han få 205p. Kan någon som är insatt i hur rankingsystemet fungerar förklara detta?

Jag har trott att man bara får räkna två stycken 250-turneringar. Dvs 500p sammanlagt. I Raonics fall så har han ju redan vunnit två såna turneringar. Varför kan han få 205p? Snälla förklara.
Citera
2013-10-15, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Hoppas Pim Pim tar sig förbi Falla så vi får se riktig pang-pang tennis mot Raonic....men vad tycker ni om kritiken att Pim Pim fick wild card till kvalet istället för att ge den unga talangen Jonathan Mridha chansen?? Håller ni med Fidde och Arnesen??

Fidde”: Konstigt beslut av honom
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article17663304.ab

Pim-Pims” wild card till SO är pinsamt
http://www.svd.se/sport/pim-pims-wild-card-till-so-ar-pinsamt_8613344.svd

Nej jag håller inte med. Hade det varit till huvudturneringen så hade jag totalt hållit med i kritiken, men inte till kvalet.

Pim Pim visar att han förtjänar fribiljetten. De andra spelarna måste bli bättre. Tills dess kan de stänga truten.

Däremot så kan jag tycka att Pim Pim borde satsa några sista år fullt ut på tennis.

Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Just nu pågår fortfarande Johanssons match, så det är inte klart om han vinner över Falla (vilket han dock ser ut att göra), men det där var bland det mest idiotiska jag har läst i sportväg. Ok, att han en journalist på svd har lite knasiga åsikter, men Rosengren är ändå en av Sveriges mest respekterade tränare, och han beter sig som en pajas.

Här har vi det roligaste och mest spännande som har hänt svensk tennis på över två år, och snubbens reaktion är att klaga över att Johansson ens fick chansen att spela. Och på frågan om han skulle kunna ta ut Johansson i DC-laget svarar han bestämt nej, trots att Johansson alldeles uppenbart är Sveriges bästa spelare just nu. Rosengren är mer intresserad av att driva DC-laget som någon sorts träningsläger för juniorer än av att vinna matcher.
Avgå!!!

Tack för länktipset förresten, det var minst sagt intressant.
Frågan är om det ligger något gammalt prestigegräl mellan Johansson och Rosengren. Får lite den känslan.

Jag förstår till 100% Rosengren. Däremot så håller jag inte med honom. Jag fattar att han är irriterad när en spelare som Pim Pim bara ska spela "för att veta vart han står". På den punkten håller jag med honom och förstår varför han reagerar som han gör.

Anledningen till att jag inte håller med honom på det stora hela är för att detta är precis vad svensk tennis behöver. De behöver spelare som kan vinna matcher, oavsett om de ska spela en vecka eller om de ska spela 10 år.

Om nu Pim Pim "stal" en plats från en av hans killar som han tränar så är det egentligen en perfekt morot för den spelaren att bli bättre än sin tränare. Ärligt talat, är man inte bättre än sin tränare då förtjänar man inte någon plats i en turnering.

Professionell idrott handlar om att vinna, svensk tennis verkar ha gått miste om det sen Robin Söderling försvann.
Senast redigerad av terribilis 2013-10-15 kl. 20:37.
Citera
2013-10-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nej jag håller inte med. Hade det varit till huvudturneringen så hade jag totalt hållit med i kritiken, men inte till kvalet.

Pim Pim visar att han förtjänar fribiljetten. De andra spelarna måste bli bättre. Tills dess kan de stänga truten.

Däremot så kan jag tycka att Pim Pim borde satsa några sista år fullt ut på tennis.

Tycker Ymer kunde fått ett wc till huvudturneringen ,skulle va kul se han mot Eriksson faktiskt,undrar hur mycket sämre han är ,men visst han behöver någa år till och mer styrka ,men dom tänkte ju ge ett wc till den där kyrgios från australien ,junioren , då tycker jag det är bättre dom ger ett wc tille n svensk junior.men nu blev han skadad så Paire fick det istället, helt rätt han får spela dc Ymer dock ,eller är uttagen i alla fall , han var ju i en futurefinal för nån vecka sen , tror söderling var senaste svensken som vann en future som sjuttonåring , och eleskovic den som var i final som 17 åring senast, så visst har han talang Ymer.
Citera
2013-10-15, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tycker Ymer kunde fått ett wc till huvudturneringen ,skulle va kul se han mot Eriksson faktiskt,undrar hur mycket sämre han är ,men visst han behöver någa år till och mer styrka ,men dom tänkte ju ge ett wc till den där kyrgios från australien ,junioren , då tycker jag det är bättre dom ger ett wc tille n svensk junior.men nu blev han skadad så Paire fick det istället, helt rätt han får spela dc Ymer dock ,eller är uttagen i alla fall , han var ju i en futurefinal för nån vecka sen , tror söderling var senaste svensken som vann en future som sjuttonåring , och eleskovic den som var i final som 17 åring senast, så visst har han talang Ymer.

Nu har jag bara sett Ymer spela en gång men av det jag såg då så tycker jag inte att han är tillräckligt bra för att förtjäna ett WC. Jag har sett Eriksson två gånger och jag tycker att han är en bättre spelare, kanske marginellt men nu är det så att han har högst ranking och då förtrjänar han fribiljetten.

Det är för mycket snack och för liten verkstad. Börja prestera istället. Jag börjar faktiskt bli ganska trött på detta, det finns en gräns för hur dålig man får vara. Inget ont emot Ymer nu tänker jag mest på gnället angående Pim Pim.
Citera
2013-10-15, 20:47
Medlem
Förlorar han emot Raonic så hamnar han på runt 810e plats.
Vore kul att se honom i ett kval till Wimbledon fast då måste han ner på runt 250e plats, vilket är långt dit.
Citera
2013-10-15, 21:02
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:

Jag förstår till 100% Rosengren. Däremot så håller jag inte med honom. Jag fattar att han är irriterad när en spelare som Pim Pim bara ska spela "för att veta vart han står". På den punkten håller jag med honom och förstår varför han reagerar som han gör.

Anledningen till att jag inte håller med honom på det stora hela är för att detta är precis vad svensk tennis behöver. De behöver spelare som kan vinna matcher, oavsett om de ska spela en vecka eller om de ska spela 10 år.

Om nu Pim Pim "stal" en plats från en av hans killar som han tränar så är det egentligen en perfekt morot för den spelaren att bli bättre än sin tränare. Ärligt talat, är man inte bättre än sin tränare då förtjänar man inte någon plats i en turnering.

Professionell idrott handlar om att vinna, svensk tennis verkar ha gått miste om det sen Robin Söderling försvann.

Förstå kan man absolut göra, men jag förväntar mig att en sån som Rosengren beter sig mer professionellt som ledare för DC-laget. Jag hade kunnat ge honom rätt under en av 3 förutsättningar, antingen om wild-cardet hade gått till turneringen istället för kvalet (vilket inte var fallet), om han tagit en plats från en spelare med några som helst chanser att komma någonstans (vilket han garanterat inte gjorde), eller om Pim-Pim hade varit direkt usel och åkt ut direkt i kvalet. Hade Rosengren kommit med påståendet innan Pim-Pim gjort sin första match så kanske. Men att han envist håller fast vid sin åsikt trots att Johansson bevisat vad han går för är bara pinsamt. Är övertygad om att det är någon sorts prestige eller nåt gammalt bråk som ligger bakom.

Sanningen är att svensk tennis i princip inte har någonting alls att komma med öht. Vi har två ganska unga spelare som kanske har chans att bli topp 100 en vacker dag (även om jag är skeptisk). Att då kräva att den bästa spelaren av alla inte ens ska få chansen att spela , för att istället lägga kval platsen på en till i mängden av chanslösa juniorspelare som skulle gå in och förlora direkt, och som inte har presterat någonting på en högre nivå som gör platsen befogad är bara idiotiskt.

Precis som du säger. Vill man att Sverige ska satsa på framtiden så är det mycket smartare att visa den unga publiken att vi faktiskt har spelare som kan vinna matcher. Att påstå att de unga talangerna inte får chansen att spela på en högre nivå är bara fånigt. De får chanser hela tiden, anledningen till att de inte får spela på en högre nivå, beror ju på att de inte ens kan vinna sina matcher på en lägre nivå, och gör man inte det så ska man f-n inte komma och klaga på att den enda spelaren som presterar något ens får chansen.
Citera
2013-10-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Förstå kan man absolut göra, men jag förväntar mig att en sån som Rosengren beter sig mer professionellt som ledare för DC-laget. Jag hade kunnat ge honom rätt under en av 3 förutsättningar, antingen om wild-cardet hade gått till turneringen istället för kvalet (vilket inte var fallet), om han tagit en plats från en spelare med några som helst chanser att komma någonstans (vilket han garanterat inte gjorde), eller om Pim-Pim hade varit direkt usel och åkt ut direkt i kvalet. Hade Rosengren kommit med påståendet innan Pim-Pim gjort sin första match så kanske. Men att han envist håller fast vid sin åsikt trots att Johansson bevisat vad han går för är bara pinsamt. Är övertygad om att det är någon sorts prestige eller nåt gammalt bråk som ligger bakom.

Sanningen är att svensk tennis i princip inte har någonting alls att komma med öht. Vi har två ganska unga spelare som kanske har chans att bli topp 100 en vacker dag (även om jag är skeptisk). Att då kräva att den bästa spelaren av alla inte ens ska få chansen att spela , för att istället lägga kval platsen på en till i mängden av chanslösa juniorspelare som skulle gå in och förlora direkt, och som inte har presterat någonting på en högre nivå som gör platsen befogad är bara idiotiskt.

Precis som du säger. Vill man att Sverige ska satsa på framtiden så är det mycket smartare att visa den unga publiken att vi faktiskt har spelare som kan vinna matcher. Att påstå att de unga talangerna inte får chansen att spela på en högre nivå är bara fånigt. De får chanser hela tiden, anledningen till att de inte får spela på en högre nivå, beror ju på att de inte ens kan vinna sina matcher på en lägre nivå, och gör man inte det så ska man f-n inte komma och klaga på att den enda spelaren som presterar något ens får chansen.

Pim Pim har inte alltid varit så enkel att jobba med. Om jag inte minns fel (rätta mig om jag har fel) så har det varit lite tjafs tidigare mellan honom och Mats Wilander angående DC.

Jag tror faktiskt att den enda anledningen till att Fidde är sur är pga Pim Pim inte tänker satsa vidare på tennis. Hade han gjort en riktig comeback (som jag och säkert många fler vill) så hade han nog tagit ut honom till DC-laget direkt.

Jag minns själv att jag tycker det var jävligt lamt gjort av Pim Pim när han la av för två år sedan mitt i en turnering. Egentligen begriper jag inte varför han inte vill ta jobbet, det är ju inte direkt så att det handlar om många år, han har ju bara några år kvar med tanke på sin ålder.

Jag vet att Fidde "avskyr" spelare som inte är beredd att jobba hårt.
Senast redigerad av terribilis 2013-10-15 kl. 21:42.
Citera
2013-10-15, 21:46
Medlem
Citat:
Nu har jag bara sett Ymer spela en gång men av det jag såg då så tycker jag inte att han är tillräckligt bra för att förtjäna ett WC. Jag har sett Eriksson två gånger och jag tycker att han är en bättre spelare, kanske marginellt men nu är det så att han har högst ranking och då förtrjänar han fribiljetten.

Det är för mycket snack och för liten verkstad. Börja prestera istället. Jag börjar faktiskt bli ganska trött på detta, det finns en gräns för hur dålig man får vara. Inget ont emot Ymer nu tänker jag mest på gnället angående Pim Pim.

Jo men tänkte mest det är bra ge han lite rutin på den här nivån (Ymer alltså ) han fick ju wc till Båstad och höll på ta Dimitrov ,nu kanske han var ruskigt kass den matchen men ,såg den inte hehe.och för mig så är det klart pim pim skulle haft ett wc.

Edit : men rätt Ymer blev uttagen till dc tycker jag, han kan säkert vinna nån singelmatch där det tror jag.
Senast redigerad av pederN 2013-10-15 kl. 22:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in