Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Det är tveksamt både att det var Gerry men även att det var Madde de såg, även om mycket talar för att de var både två. Men tiden och platsen stämmer inte riktigt.
De fick nyckel till kyrkan, i kyrkan sägs det att de funnit likdoft. Kan kroppen ha förvarats i kyrkan och innan dess förvarats tillfälligt någonstan i närheten.
I kyrkan hade kroppen blivit upptäckt av personalen. Visst de har tysnadsplikt, men de har inte plikt att förvara mordoffer för att skydda mördaren. Nåt sånt har jag aldrig hört talas om.
Då måste prästen ha varit med och hjälpt dem hålla henne gömd. Det tror jag inte på av 3 anledningar.
1. Praia da Luz är en liten ort, där jag kan tänka mig att alla känner alla. Tror att prästen känner större lojalitet mot den lokala polisen som han med all sannolikhet känner personligen än mot två turister som mördade sitt barn. Man hjälper ju sina egna.
2. Om prästen/personalen var med på det, kunde de ha lånat hans/deras bil och flyttat på henne mycket tidigare?
3. Jag har aldrig hört talas om ett tidigare fall där kyrkan på nåt sätt har förvarat en kropp och gömt den från polisen.
Väldigt osannolikt.
Nej, jag tror hon drogades/slogs medvetslös, ner mot stranden (där ett vittne ser GM och M), in i båten med resten av smuggelgods, direkt till Afrika eller till och med Korsika/Sardinien/Sicilien.
Edit: När fick de nycklarna till kyrkan? Hon måste ändå varit dumpad ute innan dess.