Citat:
Fast jag förstår dig, jag vacklar också för det går inte att få ihop ett helt trovärdigt scenario. Jag är dock relativt säker på att föräldrarna mycket väl vet vad som hände med Maddie den dagen. Men det är komplext, t.ex.:
- Om Maddie nu är död redan innan de ger sig iväg till restaurangen, och att de vet om det, vill de då att någon annan i sällskapet ska hitta henne? De tittar ju till varandras barn under kvällen. Om Maddie redan var bortförd från lägenheten, så är det inte Gerry som familjen Smith ser strax efter 22.00. För om Matt hade upptäckt henne död eller om Kate hade gjort det borde inte spela någon roll i skuldfrågan (om hon nu överdoserades). Av den enkla anledningen borde Kate hitta henne död vid den tidpunkten hon påstår att hon upptäckte att hon var försvunnen. Men detta ställer också följdfrågor. Varför markerar likhunden i hyllan? Har Kate i det läget tillräckligt mycket is i magen att hon kan tänkta rationellt och gömmer kroppen innan hon springer iväg och meddelar sällskapet? När i denna kaotiska situation får Gerry möjlighet att springa iväg (förbi familjen Smith) med kroppen för att gömma den? Jag har svårt att tro på en konspiration bland middagsgästerna av den enkla anledningen att jag inte tror att alla skulle hålla tyst. Speciellt när de ser att familjen skor sig på försvinnandet, träffar påven och t.o.m. får Beckham att vädja i TV till kidnapparna. Det måste svida när man vet sanningen.
- Om Maddie nu är död redan innan de ger sig iväg till restaurangen, och att de vet om det, vill de då att någon annan i sällskapet ska hitta henne? De tittar ju till varandras barn under kvällen. Om Maddie redan var bortförd från lägenheten, så är det inte Gerry som familjen Smith ser strax efter 22.00. För om Matt hade upptäckt henne död eller om Kate hade gjort det borde inte spela någon roll i skuldfrågan (om hon nu överdoserades). Av den enkla anledningen borde Kate hitta henne död vid den tidpunkten hon påstår att hon upptäckte att hon var försvunnen. Men detta ställer också följdfrågor. Varför markerar likhunden i hyllan? Har Kate i det läget tillräckligt mycket is i magen att hon kan tänkta rationellt och gömmer kroppen innan hon springer iväg och meddelar sällskapet? När i denna kaotiska situation får Gerry möjlighet att springa iväg (förbi familjen Smith) med kroppen för att gömma den? Jag har svårt att tro på en konspiration bland middagsgästerna av den enkla anledningen att jag inte tror att alla skulle hålla tyst. Speciellt när de ser att familjen skor sig på försvinnandet, träffar påven och t.o.m. får Beckham att vädja i TV till kidnapparna. Det måste svida när man vet sanningen.
Min teori är inte att hon dog innan de begav sig ner till restaurangen,en av anledningarna tror jag är att McCann´s verkade helt oberörda i restaurangen,visst,Kate är narkosläkare och har nog tillgång till diverse läkemedel,men dom delade på 8 flaskor vin under den korta tiden,och jag tror Dr.McCanns är smartare än att dom blandar diverse lugnande med alkohol.
Den andra anledningen tror jag är att eftersom Kate lät Oldfield gå och titta till barnen vid två tillfällen så tror jag inte dom hade vetskap om något.
Maddie kan varit död när Oldfield gick in i lägenheten.
Hon vaknade,gick ur sängen,klättrade upp på soffans ryggstöd för att dra isär gardinerna,soffan är placerade några decimeter ut från fönstret och väggen,hon faller ner mellan soffan och väggen,hade hon legat där bakom när Oldfield gick in i den nedsläckta lägenheten hade han inte upptäckt henne.
Blod hittades och likhunden markerade på den aktuella platsen.
Bild på den aktuella soffan och fönstret:
http://2.bp.blogspot.com/_KhZ4nHMJkU...e+and+sofa.jpg
Och att hon vaknade och gick ur sängen på egen hand tycker jag man kan se på denna bild.
Det är exakt så som de flesta högerhänta människor lyfter undan täcket när man ska kliva ur sängen.
Hade det varit en stressad förövare i mörker som var ute efter att kidnappa Madeleine är jag säker på att denne person hade slitet av täcket snabbast möjligt.
http://victoriastaffordapsychicinves...ay-2007-20.png
Och att hundarna markerade på hyllan kan ha olika förklaringar.
Amaral sa att någon hade torkat av golvet vid platsen bakom soffan,och eftersom det verkar ha funnits begränsat med tid så kan man tänka sig att Kate torkade av golvet med en handduk och i all hast kastade in den i hyllan i garderoben.
Kan vara en förklaringen.
Eftersom jag tror att Restaurangpersonalen är mer trovärdiga än de berusade personerna i T7,så tror jag att Kate och Gerry lämnade restaurangen vid 21:45.
21:55 lämnar Gerry lägenheten med flickan,Kate torkar bort blodet från golvet,öppnar fönstret och larmar vid kl.22.
Om Kate fick frågan från någon annan var Gerry befann sig,var det bara att säga att han var ute och letade.
När Gerry kommer tillbaka från sitt "letande" efter Maddie så är det ingen som misstänker honom för något,förutom Smith´s då.
Anledningen till att det tog så lång tid för att kontakta Polisen,var nog för att de behövde lite tanketid.
Och tyvärr är det så att Polisen gjorde en del fatala misstag i början av utredningen,exempelvis denna CCTV kamera som Amaral trodde hade fångat förövaren på bild.
Polismannen som fick uppdraget kunde inte lokalisera kameran,när han väl gjorde det hade hotellet raderat bilderna.
http://i219.photobucket.com/albums/c...psa0555964.jpg
Senast redigerad av 2big4you 2013-12-08 kl. 22:45.
Senast redigerad av 2big4you 2013-12-08 kl. 22:45.