2013-10-15, 01:40
Medlem
Det här börjar kännas som ett potentiellt south park avsnitt
Citera
2013-10-15, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123

Säger ngn att ett barn i Australien är likt Maddie, ska barnet omedelbart DNA testas. Det är för mig helt obegripligt vilken makt de har fått.

Själv tycker jag att varje barn som försvinner borde få lika mycket uppmärksamhet
Citera
2013-10-15, 01:46
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Ja titta här så ser du att det är det. Fortfarande snyggt att du reagerade på det. Jag tänkte inte på det alls.

EDIT:
Är det denna iaktagelse som de nya bilderna baseras på? Verkar så. Problemet är bara att pappan satt i tapasbaren klockan 10 så kan inte ha varit han. Om nu inte alla som var där ljuger. Dock så kan the Smiths ha sett honom lite tidigare än vad dom tror och då skulle det möjligen kunnat vara pappan antar jag.

Det är bara han själv och hans sällskap som hävdar det. Ingen utomstående kan verifiera detta. Dessutom anger även de i sällskapet olika tider för när Kate resp. Gerry var borta, samt hur länge, vid individuella förhör.
Citera
2013-10-15, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Det är bara han själv och hans sällskap som hävdar det. Ingen utomstående kan verifiera detta. Dessutom anger även de i sällskapet olika tider för när Kate resp. Gerry var borta, samt hur länge, vid individuella förhör.

Ja precis som jag skriver så "Om nu inte alla som var där ljuger.". Så kan det ju vara. Tror jag dock läst någonstans att personalen sagt att han var där klockan 22. Men det är jag inte säker på och behöver ju inte stämma.
Citera
2013-10-15, 01:57
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Själv tycker jag att varje barn som försvinner borde få lika mycket uppmärksamhet

Ja, men så är det uppenbarligen inte. Det handlar om hudfärg, pengar och hur drivande föräldrar barnet har. Dessa föräldrar har dessutom gjort det till big business. Tror uppriktigt sagt att de gillar livet som kändisar, det har blivit en del av deras identitet.

Att gå tillbaka till det vanliga anonyma liv de tidigare haft, skulle nog kännas tråkigt. Om Maddie mot all förmodan skulle dyka upp (vilket i princip är helt omöjligt) så tror jag absolut inte att föräldrarna skulle tagga ner.

Då hade det blivit "hemma hos reportage", talkshow om hur tiden varit osv.. Att leva utanför rampljuset funkar nog inte för de längre.. Att vara kändisar har blivit som en drog!
Senast redigerad av why123 2013-10-15 kl. 02:55. Anledning: .
Citera
2013-10-15, 01:59
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Ja precis som jag skriver så "Om nu inte alla som var där ljuger.". Så kan det ju vara. Tror jag dock läst någonstans att personalen sagt att han var där klockan 22. Men det är jag inte säker på och behöver ju inte stämma.

Det jag läst är att personalen inte kan säga något om de olika personerna vid bordet, eftersom "de sprang fram och tillbaka hela tiden".
Citera
2013-10-15, 05:19
Bannlyst
Om det är någon/några som kidnappat henne. Hur har de fått henne ut ur landet? Gömd i en låda`? Jag menar hur gör de i en passkontroll?
Citera
2013-10-15, 06:58
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17657770.ab

...Vad hände med den förra fantombilden? Har dom ändrat sig på bara en dag?
Citera
2013-10-15, 07:32
Medlem
Lalajlajs avatar
När var den sista iakttagelsen av Madde denna dag, har för mig att det var vid poolen runt 14:30.

Jag funderar över om Madde dog redan på eftermiddagen. Gerry var iväg och spelade tennis samtidigt som Kate var hemma med barnen och läste en bok för Madde.

Det skulle förklara många saker, som bland annat varför de fanns så mycket likdoft på olika platser i lägenheten. Varför det fanns en t-shirt tillhörande Madde med likdoft och det skulle även göra det möjligt för föräldrarna att diskutera hur de ska få bort henne på kvällen.

Jag har svårt att tänka mig att hon dog på kvällen då en förälder gick till lägenheten. Det skulle inte ge föräldrarna möjlighet att diskutera alla detaljer som hur dörrarna var låsta eller öppna, hur fönster med mera skulle använts vid kidnappningen och massor av andra detaljer.

Jag tror att det är lättare för Kate att vara tyst om det är hon själv som utfört detta. Gerry skyddar henne och de andra två barnen till varje pris.

Om man tänker sig att Madde dog under eftermiddagen och Gerry kommer hem från tennisen och upptäcker detta och nu så ber han Kate skärpa till sig och säger att de tillsammans måste lösa detta för de andra två barnens skull.

De har nu några timmar på sig att kontrollera sina känslor och tänka ut en plan för dels vad de ska göra med kroppen och dels hur de ska skapa ett tidsutrymme för en alternativ person att kidnappa henne.

De hittar på sin story och går sedan till sina vänner för att skaffa sig ett alibi. Samtidigt lämnar de barnen själva med dörren olåst och altandörren öppen, ifall det skulle börja brinna enligt Kate.

Vid en viss tidpunkt går Gerry till lägenheten, han tar av Madde t-shirten och sätter på henne pyjamasen, hon skulle ju ha försvunnit när hon sov, och bär därefter iväg henne till en plats nära stranden där han lägger henne för vidare transport senare.

Han kommer tillbaka till sällskapet och då går Kate och kollar barnen och kommer direkt tillbaka och säger att Madde har blivit kidnappad. Det är viktigt både för Gerry och Kate att alla är införstådda med att Madde är kidnappad, något annat alternativ finns inte.

Det sägs även någonstans att Gerry och Kate denna dag kom till sällskapet sent, mellan 20:30 och 21:00. Då skulle det innebära att det är Gerry som går enda gången till lägenheten, då han är borta en längre tid, innan hon vid nästa tillfälle upptäcks försvunnen av Kate.

Eftersom tiderna varierar vid olika förhör och utifrån olika personer så tror jag att det går att få med denna händelse i virrvarvet av uppgivna tider.

Blodet från Madde och likdoften i den hyrbil de hyr 3 veckor senare kan inte förklaras på annat sätt än att föäldrarna är inblandade.

Skulle vara intressant att få ihop en "riktig och korrekt" tidslinje som inte utgår från föräldrarna och även försöka få fram hur lång tid det tar att gå till stranden och tillbaka.

Nu säger de att vittnet som såg någon bära ett barn var klockan 22:00. Tidigare uppgifter i förhör är 21:50. Det kanske till och med är så att det var tidigare än 21:50, det räcker med att uppgiften är fel på 10 minuter för att det ska ge utrymme för Gerry att hinna iväg med kroppen.

Upptäckten av barnet skedde dessutom 22:00, enligt föräldrarna. Det räcker med att den upgiften istället är fel med 10 minuter för att ge Gerry tidsutrymmet att gå iväg med kroppen.

Helt klart så var kroppen borta och Gerry tiillbaka till sällskapet när Kate gjorde upptäckten, det är förstås det som personalen kommer ihåg, att Gerry fanns i sällskapet när Kate gjorde upptäckten.

Det som är svårt att förstå är att man väntade till 22:40 innan man ringde polisen när de redan vid upptäckten var klara med att deras barn hade utsatts för ett brott. Detta gör att det inte går att utesluta att det var en stund efter 22:00 som upptäckten görs.
Citera
2013-10-15, 07:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Vid en viss tidpunkt går Gerry till lägenheten... och bär därefter iväg henne till en plats nära stranden där han lägger henne för vidare transport senare.
Du glömde att en av hundarna hade markerat ute på baksidan av huset:
Citat:
Also, a ‘lighter’ scent of death was found in the flower beds in the back yard, near the foot of the steps leading down from the patio.

Det har ju varit en del fall i Sverige där mammor dödat sina barn. Och vid något fall gick ju en av dessa mammor ut i TV och tidningar med en vädjan till mördaren. Jag gissar att morsan kanske av någon anledning brusat upp och råkat döda flickan. Det var kanske hon som lade henne på baksidan (om hon kunnat ligga gömd där) för att sedan köra iväg med henne när gubben spelade tennis. Om hon sade till polisen att hon letat överallt har de kanske inte sökt mer på baksidan utan inriktat sig på ett område längre bort.
Citera
2013-10-15, 08:22
Medlem
Ghostfaces avatar
Galenskaperna i det här fallet tar fan knäcken på mig. Krister Van Der Kwast nivå på hela logiken! Hur förklarar Scotland Yard bort att Kadaverhunden Eddie markerat i lägenheten, på Kates kläder samt i hyrbilen? Finns det dokumenterat någonstans?
Citera
2013-10-15, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Du glömde att en av hundarna hade markerat ute på baksidan av huset:
.

Jag vet inte hur mycket vikt man bör lägga på det där med hundarna? Detta är enl en källa på internet ett resultat av samma hund:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1084985/4m-Jersey-House-Horrors-investigation-shut-police-chiefs-admit-NO-children-murdered.html

källan:
http://madeleinemythsexposed.pbworks.com/w/page/39078055/Rebuttal%20of%20%22Fact%22%2031
Senast redigerad av Mizzzan 2013-10-15 kl. 09:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in