Tog en 36mg concerta kapsel för tre timmar sedan. Då jag inte kände av någonting alls efter en timme så tog jag en till så totalt 72mg. Fick verkligen inte den effekten som jag hade hoppats på. Den effekten jag fick när jag tog mina första Voxra tabletter (150mg). Med Voxra så blev allting perfekt, inte så att jag blev totalt speedad men gav mig verkligen en energi kick och jag kände verkligen hur jag levde i nuet och allting var verkligen Perfekt. Hjälpte något otroligt med det sociala. Nu blev det inte alls så. Fick ångest och hjärtklapp. Fick samma känsla som när jag dricker alkohol/röker någonting, blir helt stirrig och apatisk och får ångest "automatiskt". Att Voxran gav mig dessa effekter, var det endast för att jag hade noll tolerans mot det eller?
Jag har läst runt och det verkar ju som man kan ha 7 olika ADHD diagnoser. Den diagnosen som jag tycker passar in bäst på mig, tillbakadragen~, som jag läste om på en sida igår, rekommenderade inte Concerta utan istället Ritalin och tror även Adderall var med men inte säker. Kan det vara så att jag skulle kunna få den där effekten som jag fick av Voxra av dem två? Varför jag inte fortsätter med Voxra är för att den slutade ge effekt efter en vecka, även om jag tog 300mg. Får dock inte ångest av den dosen men eftersom den inte ger någon effekt så känns det meningslöst att ta den. Jag vet att man ska ta Voxra i flera månader och jag kommer nog att göra det, men nu undrar jag om ni tror att det finns någon chans att få den där effekten av någonting annat?
Finns det någonting lagligt likt Ritalin som man kan beställa?