2013-10-15, 12:04
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
De kristna ogillar den typen av diskussioner, att ta saken till pudelns kärna. Den frågan de hatar mest verkar vara varför vår andlighet inte ska komma från vår egen folksjäl utan bestå av importerade judiska ökenfabler. Istället går taktiken ofta ut på att "smygvåldta" offren (oss) med subtila gliringar och så små frön i hopp om att mildra vår aversion mot det kristna. Att de Geer av allt att döma är en hyfsat vettig och intelligent snubbe i övrigt gör hans religiositet minst sagt bisarr.

Det positiva överväger helt klart i jdg:s gärning men det är olyckligt att han för fram en kristen agenda.

Intressant att du skriver det, tänkte faktiskt på precis samma sak. Dan och Magnus börjar ju ta till sig Jonas synpunkter om kristendom t.ex. Som när Dan sa i senaste avsnittet ungefär "Europa som vit och kristen kontinent". Som om kristendomen är lika viktig som vitheten. Inte så konstigt kanske att de låter påverka sig eftersom Jonas ju är den som är äldst och mest bildad, men ändå olyckligt. I vart fall när det gäller kristendomen. Sen är ju Jonas den som är mest kunnig och öppen när det gäller judefrågan, vilket ju är mycket bra! Ta till er av det istället.

Vet att Jonas några gånger bemött de som är kritiska och då gör han det på tre olika sätt vad jag noterat.

1. Ad hominem "det handlar om okunskap". Ja men ta då tillfället och upplys oss. Du har haft över 200 timmar radio till ditt förfogande.

2. Nån slags hänvisning till kristendomens långa närvaro. "den religion som varit en del av den europeiska kulturen i över 1000 år." Det är ju ett totalt icke-argument. Bara för något funnits länge på en plats behöver det inte vara något bra. Våldtäkt, mord och judar har funnits i europa ännu längre. Få skulle argumentera för att det för den sakens skull är något bra eller önskvärt. Europa har enligt min mening snarare varit framgångsrikt trots kristendomen, inte på grund av den.

3. Vägrar vara koncis. "Låt oss bestämma en tidpunkt för en debatt, ge mig några månader att förbereda mig, sedan möts vi och debatterar frågan under ett par tre timmar". Det hade i och för sig varit jätteintressant men det är ju helt absurt att vägra redogöra för sin ståndpunkt på ett tillgängligt sätt. Det där är ju bara ett sätt att skjuta upp diskussionen till ett tillfälle som vi alla vet aldrig kommer komma och på så sätt slippa stå till svars.

Om någon skulle ställa mig till svars: "Varför är du nationalist?"

Så skulle jag kunna svara kort och koncis på det. T.ex. med att vara nationalist är att anse att svenskarna har samma rätt som andra folk att styra sig själva och att sätta sina egna intressen främst. Och att svenskarna inte har någon skyldighet att lyda under judiska särintressen eller låta sitt land vara ett socialkontor åt hela världens snyltare och parasiter. Att vara nationalist är att anse att Sverige ska styras av och för svenskar. Nationalismen är bra för svenskarna. Det behöver inte vara så mycket svårare.

Har man sin kristna tro som politisk ambition vilket ju jdg har, annars har jag svårt att se varför han ständigt tar upp ämnet, och inte som en ren privatsak, så bör man kunna svara på samma sätt varför och vad det är som är bra för svenskarna med detta. Men det vägrar eller kan han inte göra.

Jag har personligen när jag blivit äldre fått svårt att se något bra med kristendomen alls. Det hade av allt att döma varit betydligt bättre om den religionen aldrig fått fäste i Europa och man t.ex. hade haft kvar den romerska mithraskulten eller haft någon barbargud som hugger huvuden armar och ben av sina fiender som europeisk övergud istället för guden som dog på korset. I vissa europeiska länder, Italien, Ryssland, kanske Grekland delvis osv. så är ju dock kristendomen en stor del av den lokala nationalistiska politiska kulturen och låt gå för det i så fall. Om det funkar för dem så kör på det. Men i sverige? Aldrig varit och bör aldrig bli.

Sverige har såvitt jag vet heller aldrig varit särskilt varmt kristet. När man slutade tvinga bönderna att åka till kyrkan var söndag och lyssna på mässa på latin så förblev de glatt hemma istället.
Senast redigerad av Tercio 2013-10-15 kl. 12:09.
Citera
2013-10-15, 12:14
Medlem
Ignatius94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
När man använder färger som rasbegrepp (vita och svarta människor) handlar det egentligen om kontraster och inte strikta rasliga definitioner. I USA kan väl samtliga européer och rätt många blattar (t.ex. judar) som passerar obemärkt i Sydeuropa, betraktas som vita när de kontrasteras mot negrer, rent utseendemässigt och genetiskt vill säga. Men i gamla världens kontext finns det som jag ser det ingen anledning att dra någon "makroetnisk" gräns för vithet och bråka om vilka folk som skall inkluderas eller ej. Varför behöver ett tveksamt folk som albaner klassas som det ena eller det andra? Det borde räcka att bara klassa dem som kaukasoider och albaner.

Vår ras, och i förlängningen också hela mänskligheten, är ett stort klinalt spektrum och ju avlägsnare släkt man är med svenskar, desto mindre välkommet inslag i den svenska genpoolen är man.

Tja, det bäste vore ju att helt avstå från att använda det amerikanska begreppet ''vit'' för att istället använda sig av europé eller liknande. Där i mot är det efterblivet att kalla européerna (''vita rasen'') för en egen ras avskild från den övriga kaukasoida underarten. Européerna är ju som grupp en inte särskilt homogen sådan utan en tämligen heterogen grupp. Men samtidigt förstår jag att det i dagsläget är bättre att vara Pan Europeisk och föra ett gott samarbete nationerna i mellan. Med det sagt så ska vi inte blunda för det faktum att svenskar liksom andra nordeuropéer tillhör i första hand den nordiska rasen http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/Passing_of_the_Great_Race_-_Map_4.jpg medan greker, spanjorer mm i huvudsak tillhör den mediterana rasen. Alltså även om vi är européer och har mycket gemensamt så bör vi inte beblanda oss med varandra hur som helst.
Senast redigerad av Ignatius94 2013-10-15 kl. 12:36.
Citera
2013-10-15, 12:54
Medlem
Tack killar för flera bra program, äntligen har jag hittat ett parti att rösta på tack vare Radio framåt.
Jag röstade tidigare på Folkpartiet (jag skäms) SvP punktprogram stämmer precis med vad jag tycker och tänker .Tack
Citera
2013-10-15, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius94
Tack Dan för ett mycket givande avsnitt. Dock finns det en sak som ständigt gör mig smått irriterad och det är hur ni använder begreppet ''vit''. Enligt er på RF finns det en ''vit ras'' och det är då européerna men i sanningens namn så är denna ''vita ras'' snarare en kulturell, lingvistisk, politisk och geografisk ras. Den vita rasen (kaukasoida rasen) innefattar faktiskt allt ifrån nordeuropéer till araber och nordafrikaner. Istället bör man kalla det som ni menar med den ''vita rasen'' för just européer eller någon av subraserna, alpin, nordisk eller mediteran.

Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
Vit är väl inte en synonym för kaukasoid? Den vita rasen består av européerna (detta exkluderar så klart judar, turkar, albaner och zigenare) medans den kaukasoida rasen (ett väldigt gammalt begrepp som har varit helt irrelevant sedan 1800-talet) sträcker sig ända till Indien och Etiopien.
Kan dock hålla med om att jag hellre ser mig själv som européeisk än vit då vithet känns som ett väldigt flytigt och amerikanskt koncept.
Kaukasoid ("Kaukasierlik") är det samlingsbegrepp som brukar användas för Européer och MENA-folk. Denna bild från denna tråd belyser det hela. "Vit" är som sagt ett väldigt flytande och amerikanskt begrepp. Man bör ha i åtanke att en vit människa för svenskar inte är detsamma som en vit människa för rasblandade människor i dominikanska republiken (svartskalle för oss) eller en vit människa i USA som kan vara allt ifrån vithetsidentifierande och rasblandade 80%-vita till svartmuskiga sicilianare och judar.

För övrigt undrar jag vad skallmätning från 1800- och tidigt 1900-tal har för relevans i denna diskussion. Mitt utseende har blivit klassificerat som samiskt, östslaviskt, centralasiatiskt och någon mexikan tyckte även att jag såg ut som någon kvartsindian (jämför med det jag skrev ovan om vithet i olika områden). Samtidigt hamnar jag på genetiska PCA-plots någonstans mellan svenskar och norrmän (dock långt mer åt det svenska hållet).

Släpp de utdaterade halvsanningarna och kliv in i 2000-talet
Senast redigerad av kustmannen 2013-10-15 kl. 13:45.
Citera
2013-10-15, 14:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
De Geer knivskarp när ni hade ert runda-bords-samtal oavsett vad Nordfront-kommentatorer säger.

https://www.nordfront.se/parlamentarisk-kamp-inte-utesluten.smr#comment-75612

Naturligtvis har nationell.nu hakat på "drevet":

http://www.nationell.nu/2013/10/15/svp-oppnar-upp-for-invandring-och-rasblandning/

Att rycka citat ur sitt sammanhang på det sättet leder sällan till bra artiklar.
Citera
2013-10-15, 14:22
Medlem
Litteraturs avatar
Det senaste avsnittet var nog bäst hittills. Gillade frågestunden och trojkans respons. Ser dock att nationell.nu rasar över den.
Citera
2013-10-15, 14:45
Medlem
NirvanAs avatar
JDG verkar extremt troende om det där stämmer med att han är strikt med att inte äta kött på fredagar , visste inte ens om att katoliker undviker detta.... eller så var det ett skämt som inte jag fattade

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

http://www.nationell.nu/2013/10/15/svp-oppnar-upp-for-invandring-och-rasblandning/

Att rycka citat ur sitt sammanhang på det sättet leder sällan till bra artiklar.

Wow, det var många ilskna kommentarer där... Jag antar Trojkan har lite att vidareutveckla och förklara på Måndag.. Spännande.
Senast redigerad av NirvanA 2013-10-15 kl. 14:57.
Citera
2013-10-15, 14:59
Medlem
TheAwesomeboy1993s avatar
Citat:

När man läser den där artikeln så kan man ju tro att trojkan skulle uppmana till rasblandning!
Citera
2013-10-15, 15:16
Medlem
DanSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
Det senaste avsnittet var nog bäst hittills. Gillade frågestunden och trojkans respons. Ser dock att nationell.nu rasar över den.

Samma dag som senaste avsnittet av Radio Framåt släpptes så uppmärksammade nationell.nu, den senaste reklamfilmen från Coop, där ett "mångkulturellt" par handlar mat och smått "gullar" med varandra. Undrar om detta kan ha bidragit till den upprördhet hos nationell.nu? Oavsett så var det en osmaklig propagandafilm som Coop visade och efter några timmar så stängdes kommentarsfunktionen av.

Här är filmen förresten:
http://www.youtube.com/watch?v=GlFloU8qfUQ
Citera
2013-10-15, 15:17
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeboy1993
När man läser den där artikeln så kan man ju tro att trojkan skulle uppmana till rasblandning!

Man kan ju säga som så att när artikeln hade 44 kommentarer så hade 32 unika personer klickat på länken och utav dessa hade 17 laddat ned/lyssnat på programmet (enligt Google Analytics, vilket får sägas vara någon form av branschstandard för statistik). Hur det kommer sig kan ju var och en fundera på.

Vad gäller innehållet så kan nog de flesta som lyssnar på avsnittet förstå vad vi menar. Vi säger också tydligt att rasblandning är fel och att det är hyckleri om man förstått problematiken men ändå blir ihop med en kines.

Folk bör lyssna och bilda sig en egen uppfattning: http://www.radioframat.com/80.

Den nämnda sidan är känd för att hänge sig åt sensationsjournalistik, ta citat ur sina sammanhang och ha ett kommentarsfält fyllt av anonyma hetsare som allt för ofta verkar vara skrivna av samma person. Låt mig därför välja två andra citat från mina radiokollegor som hade kunnat skapa en helt annan artikel om det var vad man ville:

Magnus: "Jag tycker att det är hyckleri (att vara nationalist och ihop med en kines). Plikten bör övertrumfa kärleken."

JDG: "Bara så inte våra lyssnare missförstår, och det vet vi att många av våra lyssnare gärna gör; Det är inte så att jag uppmuntrar till förhållanden över rasgränserna. "

Tycker någon att vi har fel och vill diskutera detta i nästa avsnitt av Radio Framåt, hör av er på radioframat[a]gmail.com så löser vi det.
Senast redigerad av mrphonk 2013-10-15 kl. 15:20.
Citera
2013-10-15, 15:46
Medlem
bussturkens avatar
Citat:

Alltså att folket ens tar med "Nationalisternas SE & HÖR" i den interna debatten är tragiskt!

Jag erkänner att jag läser på nationell.nu varje dag men tycker den blir mer och mer pinsam vilket är synd då namnet är bra och projektet har stundtals varit bra.

Jag har lyssnat på varje avsnitt av RF och man förstår att varje gång de säger "Man får väl vara övertydlig då saker ofta misstolkas" så syftar de på Rikard Langens alarmerande domedagsprofetia över den nationella rörelsen förfall.

Jag själv är etnisk nationalist och håller helt och hållet med Jonas De Geer att för mig mer eller mindre ovidkommande om någon enstaka vit person på jorden skaffar barn med andra raser då men det är något jag starkt avråder från.
(Hade verkligen inte önskat att min syster gjorde det)
Saken är det att idag sker rasblandningen påtvingad via massinvandring och exotiseras och idealiseras.

Sen tyckte jag att Magnus kanske borde uttryckt sig på ett annat sätt.
Men han säger själv att han inte håller med den han citerar och han säger INTE att alla har en neger i släkten.
Jag tycker att man ganska lätt kan läsa honom mellan raderna
"Om Darwin har rätt så har vi alla utvandrat från Afrika och blivit vita och renrasiga så även om vi får inte lite främmande element i vårat blod så löses det per automatik med evolutionen"
Men det verkar inte som han tror på Darwins skitsnack och det gör förvisso inte jag heller.

Det sågas rätt bra i denna boken
http://en.wikipedia.org/wiki/Forbidden_Archeology
http://www.youtube.com/watch?v=0UhPMzsrZbw

Jag blir så trött på allt.
Ett program som nämner ordet jude i varje sänding påstås springa sionismens ärenden?
Snart kommer man väl få höra att de älskar homolobbyn för de tycker att bögar ska få böga hemma men inte på stan.
Eller att de tycker älskar svarta människor för de inte vill återupprätta slavhandel.
Citera
2013-10-15, 15:55
Medlem
bussturkens avatar
Jo en sista sak!
Om det är någon som "hotar" att gå ur som det står på nationell.nu (antagligen bara Langens spök-konton) så tycker jag att de gör helt rätt då sådana sekteristiska fanatiker passar mycket bättre i organisationer som "Right Wing Resistance" för där blir man nog utesluten om man lyssnar på "System of a Down" eller ser på filmer med Morgan Freeman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in