2013-05-21, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Vi är inte muslimdyrkare utan antisemiter, realister och fritänkare. Vi inser att islam i sig i dagsläget inte är ett enormt problem. Det är däremot judefrågan. Ett enormt problem.
Jag motsätter mig starkt dessa individer som hävdar att muslimerna är ett större problem än det judiska inflytandet eller ens ett jämlikt problem, så är det naturligtvis inte. Samtidigt ogillar jag den andra sidan som tenderar att förminska den muslimska problematiken. Jag säger inte att du gör det, men jag har sett tendenserna till det bland många nationalister. Man måste kunna lyfta fram problemet med den stora växande muslimska minoriteten, särskilt i syfte att locka väljare som känner igen sig i beskrivningen. Dock får man inte glömma att på ett konsekvent och ihärdigt sätt påminna människor om det judiska problemet som är roten till problemen.

Mannus, ser du ett problem i att lyfta fram problemen kring den växande muslimska minoriteten? Jag tycker det är synd att låta SD få allt utrymme i den frågan. Många människor röstar på partiet eftersom de känner igen sig i deras beskrivningar och många svenskar har egna negativa erfarenheter av muslimer.
Senast redigerad av Feru 2013-05-21 kl. 23:49.
Citera
2013-05-21, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har sagt att jag inte vill byta ut dagens samhälle mot ett samhälle styrt av arab-muslimer. Om det gör mig ond får det vara så, din attityd är dock bedrövlig.

Vad har det ens med någonting att göra? Vad finns det för skäl att ta ett sådant ställningstagande?
Citera
2013-05-21, 23:58
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europeisch
Vad har det ens med någonting att göra? Vad finns det för skäl att ta ett sådant ställningstagande?

Jag förklarade vad jag menade bara, inte mer.
Citera
2013-05-22, 00:10
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Jag motsätter mig starkt dessa individer som hävdar att muslimerna är ett större problem än det judiska inflytandet eller ens ett jämlikt problem, så är det naturligtvis inte. Samtidigt ogillar jag den andra sidan som tenderar att förminska den muslimska problematiken. Jag säger inte att du gör det, men jag har sett tendenserna till det bland många nationalister. Man måste kunna lyfta fram problemet med den stora växande muslimska minoriteten, särskilt i syfte att locka väljare som känner igen sig i beskrivningen. Dock får man inte glömma att på ett konsekvent och ihärdigt sätt påminna människor om det judiska problemet som är roten till problemen.

Mannus, ser du ett problem i att lyfta fram problemen kring den växande muslimska minoriteten? Jag tycker det är synd att låta SD få allt utrymme i den frågan. Många människor röstar på partiet eftersom de känner igen sig i deras beskrivningar och många svenskar har egna negativa erfarenheter av muslimer.
Men det handlar inte bara om muslimer i det avseendet (som folk har negativa erfarenheter av i fråga om rån, misshandel, våldtäkter och mord), det handlar lika ofta om kristna negrer, sekulära araber, stinkande zigenare och allehanda nihilistiska skäggbarn. Vi ska inte heller glömma av den växande minoriteten svenskhatande asiater som Hubinette, Lena Sundström och Kina Puffs-gulingen...

Sluta snöa in på muslimer och islam. Det är ingen religions- eller kulturfråga, det är en ras- och etnicitetsfråga.
Senast redigerad av -Wasteland- 2013-05-22 kl. 00:12.
Citera
2013-05-22, 00:14
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Det kommer att bli ett problem den dagen då folk tror att "muslimer" är som de är på grund av deras religion. Den dagen har vi tagit ett väldigt stort kliv mot kontrajihadismens dekadens och knäpphet. Därför är det väldigt viktigt att vi konstant ser till att nämna att ras/folk/genetik är det av relevans. "Raskravaller" som det hette på Realisten är ett exempel på bra propaganda.

Vi måste alltså förklara för svenssons att de framförallt har problem med araber, nordafrikaner, afghaner eller liknande, och att det inte har särskilt mycket med religion att göra: "Hur mycket 'muslim' tror du egentligen invandrarungdomar är, som super, knarkar, slåss, "knullar runt" och beter sig som stereotypiska 'amerikanska gangsters' är, och vars religion endast innefattar fasta på Ramadan, inte käka fläsk och skrika 'Allahu Akbar' när de slår människor?" Fattar du inte att religionen endast fungerar som ett svepskäl för att slåss, och eventuellt lite som en enande faktor?" Är en fråga jag har övertygat rätt många "svenssons" med.

Du har dock en viktig poäng i att många svenssons tror att det är "muslimer" som jävlas med dem. Det är det förvisso, men de jävlas knappast framförallt för att de är muslimer.
Citera
2013-05-22, 00:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Men det handlar inte bara om muslimer i det avseendet (som folk har negativa erfarenheter av i fråga om rån, misshandel, våldtäkter och mord), det handlar lika ofta om kristna negrer, sekulära araber, stinkande zigenare och allehanda nihilistiska skäggbarn.

Sluta snöa in på muslimer och islam. Det är ingen religions- eller kulturfråga, det är en ras- och etnicitetsfråga.

Nu var inte det riktat mot mig men jag svarar ändå. Jag är inte insnöad på islam, däremot ser jag muslimer som en stor del av det mångetniska problemet. Jag anser att vi ska ha ett brett fokus och kunna peka på problematiken med att ta in muslimer i det här landet och samtidigt peka på hur judar påverkat tankesättet i västvärlden på ett negativt sätt. Om vi bara fokuserar på judar hela tiden så blir det nästan tramsigt i längden, judar ligger nämligen inte bakom alla problem i Sverige.
Citera
2013-05-22, 00:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det kommer att bli ett problem den dagen då folk tror att "muslimer" är som de är på grund av deras religion. Den dagen har vi tagit ett väldigt stort kliv mot kontrajihadismens dekadens och knäpphet. Därför är det väldigt viktigt att vi konstant ser till att nämna att ras/folk/genetik är det av relevans. "Raskravaller" som det hette på Realisten är ett exempel på bra propaganda.

Vi måste alltså förklara för svenssons att de framförallt har problem med araber, nordafrikaner, afghaner eller liknande, och att det inte har särskilt mycket med religion att göra: "Hur mycket 'muslim' tror du egentligen invandrarungdomar är, som super, knarkar, slåss, "knullar runt" och beter sig som stereotypiska 'amerikanska gangsters' är, och vars religion endast innefattar fasta på Ramadan, inte käka fläsk och skrika 'Allahu Akbar' när de slår människor?" Fattar du inte att religionen endast fungerar som ett svepskäl för att slåss, och eventuellt lite som en enande faktor?" Är en fråga jag har övertygat rätt många "svenssons" med.

Du har dock en viktig poäng i att många svenssons tror att det är "muslimer" som jävlas med dem. Det är det förvisso, men de jävlas knappast framförallt för att de är muslimer.

Om du inbillar dig att islam saknar betydelse så råder jag dig att lyssna på Jonas De Geers utläggning om problemet med en muslimsk befolkning i ett icke-muslimskt land. Tyvärr minns jag inte i vilket avsnitt av RF det var men det var i något som sändes ganska nyligen.
Citera
2013-05-22, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Men det handlar inte bara om muslimer i det avseendet (som folk har negativa erfarenheter av i fråga om rån, misshandel, våldtäkter och mord), det handlar lika ofta om kristna negrer, sekulära araber, stinkande zigenare och allehanda nihilistiska skäggbarn. Vi ska inte heller glömma av den växande minoriteten svenskhatande asiater som Hubinette, Lena Sundström och Kina Puffs-gulingen...

Jag håller med dig om att det är problematiskt att bara fokusera på muslimer, men denna diskussion handlar ju just om rädslan att lyfta fram problemen gällande den växande muslimska minoriteten. Självklart är det inte bara muslimer vi är emot. Vi är trots allt etnonationalister eller hur? Därför spelar inte religionstillhörighet någon större roll i slutändan. Dock är det ju så att majoriteten av muslimerna är ökenfolk och islam har blivit en symbol för massinvandringen vilket många vanliga svenskar känner igen sig i.

Jag tycker det är en självklarhet att lyfta fram alla dimensioner av problemen som rör mångkulturen, vilket inkluderar först och främst den judiska dominansen som är roten till problemen, sedan allt annat där muslimer även finns inkluderade tillsammans med övriga fientliga och skadliga element.
Citera
2013-05-22, 00:23
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Jag förklarade vad jag menade bara, inte mer.
Du förnekar dig inte:

Citat:
Visst ska vi fokusera på den judiska makten som finns i västvärlden men att ha ett överdrivet fokus på judar hela tiden och i alla sammanhang är något som bindgalna muslimer och anti-sionistiska rödingar kan ägna sig åt, inte svenska nationalister.

https://www.flashback.org/sp43067239

Vilket totalt verklighetsfrånvänt och sinnessjukt uttalande! Du är ju en dåre. En komplett dåre! Hujedamig vilken orch du framställer dig själv som.
Citera
2013-05-22, 00:24
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Om du inbillar dig att islam saknar betydelse så råder jag dig att lyssna på Jonas De Geers utläggning om problemet med en muslimsk befolkning i ett icke-muslimskt land. Tyvärr minns jag inte i vilket avsnitt av RF det var men det var i något som sändes ganska nyligen.
Jag sa att problemet inte var "enormt" och att vi inte bör fokusera på det. Jag har aldrig skrivit att islam inte är ett problem överhuvudtaget. Islam fungerar bland annat som en enande kraft bland orcher från olika delar av världen.
Citera
2013-05-22, 00:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Du förnekar dig inte:

https://www.flashback.org/sp43067239

Vilket totalt verklighetsfrånvänt och sinnessjukt uttalande! Du är ju en dåre. En komplett dåre! Hujedamig vilken orch du framställer dig själv som.

Jag anser inte att vi ska ha ett överdrivet fokus på judar, det står jag självklart fast vid. Vet du vad "överdrivet" betyder? För övrigt så bör du tagga ner med personangreppen, dem smutsar ner tråden.
Citera
2013-05-22, 00:29
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Jag anser inte att vi ska ha ett överdrivet fokus på judar, det står jag självklart fast vid. Vet du vad "överdrivet" betyder? För övrigt så bör du tagga ner med personangreppen, dem smutsar ner tråden.
Jag bryr mig inte om att hålla trådar rena, utan just nu om att avslöja en kryptojude för vad den är. Alla politiskt korrekta rövknullare fjollor får tycka vad de vill. Sieg heil!

Gaza....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in