Citat:
Ursprungligen postat av
Ignatius94
Tack Dan för ett mycket givande avsnitt. Dock finns det en sak som ständigt gör mig smått irriterad och det är hur ni använder begreppet ''vit''. Enligt er på RF finns det en ''vit ras'' och det är då européerna men i sanningens namn så är denna ''vita ras'' snarare en kulturell, lingvistisk, politisk och geografisk ras. Den vita rasen (kaukasoida rasen) innefattar faktiskt allt ifrån nordeuropéer till araber och nordafrikaner. Istället bör man kalla det som ni menar med den ''vita rasen'' för just européer eller någon av subraserna, alpin, nordisk eller mediteran.
Vit är väl inte en synonym för kaukasoid? Den vita rasen består av européerna (detta exkluderar så klart judar, turkar, albaner och zigenare) medans den kaukasoida rasen (ett väldigt gammalt begrepp som har varit helt irrelevant sedan 1800-talet) sträcker sig ända till Indien och Etiopien.
Kan dock hålla med om att jag hellre ser mig själv som européeisk än vit då vithet känns som ett väldigt flytigt och amerikanskt koncept.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snake-Blake
Varför bor herrarna utomlands?
Citat:
Ursprungligen postat av
Snake-Blake
Är det någon som vet varför herrarna bor utomlands?
Magnus bor i Sverige. Dan har jag för mig arbetar som någon sorts partirepresentant i Tyskland, för att hålla bra kontakt med NPD. Jonas har jag ingen aning om varför han bor på Orkney, han kanske ärvt ett slott där eller så är hans fru brittisk.