2013-10-15, 13:26
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Hur kommer det sig att Wiland får stå istället för Isaksson när han gjorde en mycket stabil insats sist?

Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Att Rasmus Elm får starta skrämmer mig. Killen har fått mest chanser i landslaget genom tiderna och det har alltid blivit platt fall. Han blir helt enkelt för nervös när man tar på den svenska landslagströjan.

Isaksson och Svenson är skadade. Liksom Elmander, Ekdal och Lustig- Zlatan är avstängd och J Olsson har lämnat truppen. Tycker inte det är vettigt att gnälla på startelvan, så mycket annat hade man inte kunnat göra med det materialet som finns.
Citera
2013-10-15, 13:31
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Isaksson och Svenson är skadade. Liksom Elmander, Ekdal och Lustig- Zlatan är avstängd och J Olsson har lämnat truppen. Tycker inte det är vettigt att gnälla på startelvan, så mycket annat hade man inte kunnat göra med det materialet som finns.
Svensson är inte skadad, han petas helt enkelt. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article17661125.ab
Citera
2013-10-15, 13:32
Medlem
Busstations avatar
Citat:

Vad har Isaksson för skada? Har missat det helt.

Var inget gnäll från min sida, tycker i övrigt att vi har den bästa truppen som går att finna i dagens läge. Möjligtvis att jag skulle peta Sebastian Larsson.
Citera
2013-10-15, 13:39
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Vad har Isaksson för skada? Har missat det helt.

Var inget gnäll från min sida, tycker i övrigt att vi har den bästa truppen som går att finna i dagens läge. Möjligtvis att jag skulle peta Sebastian Larsson.
Isaksson har ont i en axel, stod över flera träningar inför Österrikematchen. Hade matchen idag varit avgörande hade han nog spelat.
Citera
2013-10-15, 13:42
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Svensson är inte skadad, han petas helt enkelt. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article17661125.ab

Hörde själv att Svensson inte ens skulle finnas med på bänken och i sådana fall är han skadad. Dock hittar jag inte Sveriges subs från någon officiell sida så kan inte verifiera det. Vi får se ikväll men jag tror Svensson åkt på en småskada.
Citera
2013-10-15, 13:50
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Hörde själv att Svensson inte ens skulle finnas med på bänken och i sådana fall är han skadad. Dock hittar jag inte Sveriges subs från någon officiell sida så kan inte verifiera det. Vi får se ikväll men jag tror Svensson åkt på en småskada.

Sveriges startelva: 12 Johan Wiland – 17 Pierre Bengtsson, 4 Per Nilsson, 3 Mikael Antonsson, 5 Martin Olsson – 7 Sebastian Larsson (K), 6 Rasmus Elm, 9 Kim Källström, 19 Alexander Kacaniklic – 20 Ola Toivonen, 14 Tobias Hysén.

Ersättare: 1 Andreas Isaksson, 23 Kristoffer Nordfeldt - 2 Mikael Lustig, 8 Anders Svensson, 10 Alexander Gerndt, 11 Johan Elmander, 13 Per Karlsson, 15 Andreas Granqvist, 16 Pontus Wernbloom, 18 Adam Johansson, 21 Jimmy Durmaz, 22 Erkan Zengin.

Ser det ut från officiella hemsidan liksom.

Men det behöver ju inte betyda något givet att alla står listade på bänken i kvalmatcherna om jag inte har helt fel.
Citera
2013-10-15, 14:01
Medlem
Cliffords avatar
Svensson stod inte med som avbytare på svenskfotboll.se när nyheten först gick ut, men det korrigerades sen. Det är mycket möjligt att han är sliten, men då borde väl Allbäck ha nämnt det angående uttagningen?
Citera
2013-10-15, 14:04
Medlem
chran508s avatar
Mycket gnäll här. Att Elm startar beror på nog på att Hamrén är orolig för Svenssons snabbhet, eller brist på den snarare. Elm är kvickare och, på en bra dag, minst lika spelskicklig. Får Özil och grabbarna upp farten riskerar Svensson att få agera rundningskon deluxe. Det är så jag antar att Hamrén resonerar. Fast det kan lika gärna vara en småskada eller liknande som stoppar Svensson från spel.

Jag hade dock gärna sett varianten med Wernbloom på mitten bakom Ola i en 4-5-1-uppställning. Det här känns som en alldeles för offensiv elva.
Citera
2013-10-15, 14:18
Medlem
anteri17s avatar
Vill Hamrén förlora med 4-0, eller vad är det frågan om??? Jag hade spelat Granqvist på högerbacken, Svensson och Kongo centralt med Wernblom framför. På kanterna Elm och Seb, med Toivonen på topp. Det hade varit väldigt fint balanserat, men med många bra fötter så man även kan hålla i bollen.
Citera
2013-10-15, 14:20
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vill Hamrén förlora med 4-0, eller vad är det frågan om??? Jag hade spelat Granqvist på högerbacken, Svensson och Kongo centralt med Wernblom framför. På kanterna Elm och Seb, med Toivonen på topp. Det hade varit väldigt fint balanserat, men med många bra fötter så man även kan hålla i bollen.
Frågan är hur Ola passar som spets? Och skulle Granen hänga med en Müller på kanten t.ex? Annars så förstår jag dig och tycker din elva ser intressant ut.
Citera
2013-10-15, 14:24
Medlem
Pancevs avatar
Återigen ett potentiellt tjänstefel av mittfältsrouletten.

Helt ok att Elm o Källström behöver speltid, särskilt då Ekdal är skadad i ljumsken o kan vara borta ett tag.

Men Prio 1 måste vara Play off matcherna.
Om nu Källström ses som 3e eller 4e valet så borde Svensson-Elm starta matchen så de får en förstahalvlek ihop mot ett tufft j-a motstånd. Byt ut Svensson i halvtid om nu Källström ska ges speltid, men Källström-Elm lär ju knappast vara förstavalet i play off så varför ska de starta nu?

Varför ska P Bengtsson spela nu och varför har A Johansson spelat tidigare? Var är back up planen o hur har den sett ut? Detta är ånyo ett exempel på i mitt tycke bristande framförhållning. Har egentligen inget emot P Bengtsson kontra A Johansson såklart utan endast mot själva tänket på åtminstone 3 månader framåt.
Citera
2013-10-15, 14:28
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Återigen ett potentiellt tjänstefel av mittfältsrouletten.

Helt ok att Elm o Källström behöver speltid, särskilt då Ekdal är skadad i ljumsken o kan vara borta ett tag.

Men Prio 1 måste vara Play off matcherna.
Om nu Källström ses som 3e eller 4e valet så borde Svensson-Elm starta matchen så de får en förstahalvlek ihop mot ett tufft j-a motstånd. Byt ut Svensson i halvtid om nu Källström ska ges speltid, men Källström-Elm lär ju knappast vara förstavalet i play off så varför ska de starta nu?

Varför ska P Bengtsson spela nu och varför har A Johansson spelat tidigare? Var är back up planen o hur har den sett ut? Detta är ånyo ett exempel på i mitt tycke bristande framförhållning. Har egentligen inget emot P Bengtsson kontra A Johansson såklart utan endast mot själva tänket på åtminstone 3 månader framåt.
Kanske känns Bengtsson hetare än Johansson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in