2013-10-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Mizzzan:

Väldigt många försöker döra så vardagliga saker som möjligt, för att orka med? I direkt samband (natten och dagarna efter) din förstfödda dotter har blivit "bortförd" Nu trollar du va?

Polisen hittar (eller snarare hittar INTE) det dom söker efter. Det är ju det stora problemet här, att brittisk polis INTE gör om förundersökningen mot föräldrarna. Som exempel tog det polisen 1,5 år att komma på mördarälgen i Loftahammar eftersom dom bestämt sig i ett tidigt skede att det var maken som gjort det med en gräsklippare....

Svårt att föra en konstruktiv dialog med någon som bara ska vara tvärtemot för sakens skull...

Du får gärna lägga fram de tre argument jag efterfrågade istället så diskuterar vi utifrån att dom är oskyldiga:-)
Jag är inte tvärtemot. Jag försöker bara lägga fram argument som faktisk finns som motsäger de ni hävdar. Helst skulle jag diskutera saken utifrån att vi inte vet alls vad som hände.

Jag kan också rabbla upp saker som pekar mot att föräldrarna gjorde det. Men till alla de sakerna så kan man även argumentera att de inte alls gör dem skyldiga (och tvärt om). Och eftersom du (liksom du hävdar att polisen har gjort) har bestämt dig vad du tycker så lär ju du inte ändra dig.

Jag skulle väldigt gärna vilja höra en hållbar teori om hur de lyckats gömma Maddie under tiden från försvinnandet tills de hyrde bilen och sägs kört iväg henne.
En kropp i ett varmt och fuktigt klimat, gömd där det rör sig mycket människor som dessutom letar efter denna lilla flicka, lär inte vara lätt att gömma.
Citera
2013-10-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
I andra förhör säger han att han aldrig gick i sovrummet utan tittade in genom dörren en bit ifrån och därifrån kunde han bara se tvillingarnas säng.

Det var vid första kontrollen som han lyssnade utanför vid 21:05. När har rapporterade detta till Gerry så gick Gerry omedelbart själv till lägenheten för att göra en kontroll och kom tillbaka drygt en halvtimme senare, eller 21:45 om man ska tolka personalens utsagor.

Varför gjorde han det, var han orolig att Matt hade upptäckt något. I alla fall, det är vid detta tillfälle som Madde försvinner, om nu föräldrarna är skyldiga, så när Matt kommer tillbaka vid 21:25 så är inte Madde kvar i lägenheten.
Nja, enligt rapporten så var Matt den siste innan mamman som gick och kolla barnen. Garry hade varit precis innan. Det var Matt som gick ganska precis när Garry kom tillbaka. Enl rapporten gick alltså Matt in genom altandörren, gick fram till dörren och kollade in. Såg tvillingarna men inte Maddie (för OM hon låg där så låg hon i sängen intill väggen med dörren, man hade alltså behövt sticka in huvudet).
Citera
2013-10-15, 13:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast om Matt såg tvillingarna, så var väl dörren olåst.

Han påstår att han gick in bakvägen genom altanen där skjutdörrarna finns.
Citera
2013-10-15, 13:35
Medlem
Citat:
mm, detta ang låsta dörrar och att de ska ha ändrat historien om dessa kan iaf avskrivas. Då det uppenbarligen handlar om två olika dörrar, en låst och en öppen.
Citera
2013-10-15, 13:35
Medlem
Citat:

Vad finns det då för anledning att tvivla på honom? Föräldrarna har ju själva sagt att denna dörr var öppen ifall det skulle börja brinna. Vilket iof är en dum bortförklaring och efterkonstruktion för att dom inte klarar av att leva med tanken att dom var så dumma så dom lät altandörren stå öppen. Fortfarande mycket intresserad av hur dom lyckats gömma kroppen fram tills den ska ha fraktats bort med bilen, något som hittills inte alls tagits upp i de teorier som anklagar föräldrarna. Tycker det är en ganska viktig del.
Citera
2013-10-15, 13:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizzzan
Nja, enligt rapporten så var Matt den siste innan mamman som gick och kolla barnen. Garry hade varit precis innan. Det var Matt som gick ganska precis när Garry kom tillbaka. Enl rapporten gick alltså Matt in genom altandörren, gick fram till dörren och kollade in. Såg tvillingarna men inte Maddie (för OM hon låg där så låg hon i sängen intill väggen med dörren, man hade alltså behövt sticka in huvudet).

Citat:

That around 9.05pm, the interviewee went to the area of the apartments. Notably to the area near the windows of all the children's bedrooms. That he did not hear any noise. That he considered that all the children were sleeping. That all the children's bedroom windows were closed, notably the windows that gave access to the bedroom occupied by Madeleine."

That after this check, he returned to the restaurant, saying that all the children were asleep. However, Gerry, Madeleine's father, went to the area of the apartments to check for himself if the children were asleep. That Gerry would have entered into his apartment and that he checked to make sure that Madeleine and the twins were sleeping in their bedroom, where it was quite dark. The bedroom door was left open

När Matt hade kollat vid 21:05 och kommit tillbaka så gick Gerry själv direkt iväg och kollade. Gerry var inte tillbaka hos sällskapet 21:25 då Matt gick andra gången.

Enligt Gerrys egna uppgifter gick han till lägenheten cirka 21:05. Stannade i lägenheten i cirka 10 minuter och pratade sedan med en kameraman i cirka 15 minuter, vilket kameramannen säger bara handlade om 3 minuter.

Han var med andra ord inte tillbaka förrän efter 21:30.

Frågan som är mest intressant nu är var kroppen kan ha placerats i första steget och eventuellt i ett andra steg innan den forslades bort i en hyrbil 3 veckor senare.

Gerry sa att de inte tänka lämna Portugal förrän Madde var funnen, mer sannolikt kunde de inte lämna Portugal förrän kroppen var försvunnen för alltid.
Citera
2013-10-15, 13:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Vad finns det då för anledning att tvivla på honom? Föräldrarna har ju själva sagt att denna dörr var öppen ifall det skulle börja brinna. Vilket iof är en dum bortförklaring och efterkonstruktion för att dom inte klarar av att leva med tanken att dom var så dumma så dom lät altandörren stå öppen. Fortfarande mycket intresserad av hur dom lyckats gömma kroppen fram tills den ska ha fraktats bort med bilen, något som hittills inte alls tagits upp i de teorier som anklagar föräldrarna. Tycker det är en ganska viktig del.

Jag tvivlar inte, jag säger bara att han påstår det, jag kan själv dock inte gå i god för detta.

Exakt, om de nu var föräldrarna, hur hanterades då Maddes lilla kropp innan den sedemera hamnade i hyrbilen som hyrdes 3 veckor senare, där likdoft, blod och hennes DNA hittades.
Citera
2013-10-15, 13:46
Medlem
Citat:

Men då så. Du sa att om de hade ett dött barn där inne så skulle de garanterat ha dörrarna låsta.
Citera
2013-10-15, 13:50
Medlem
Föräldrarna är oskyldiga. De skulle aldrig hålla ihop efter en sådan här sak, om ena partner råkar ha livet av barnet så finns alltid möjligheten att man håller tyst men man lär knappast fortsätta leva med personen eller för den delen låta personen ha hand om sina kvarlevande barn. Att de sedan själva piskar på stämningen för driva fallet vidare kan jag inte riktigt se någon mening med om de själva gjort det o för varje dag fallet är levande är det också ett hot mot dom.

Tänk själv, ditt barn försvinner, du blir sedan misstänkt i tidningar och förhörd av någon halvkorrupt polis i portogal. Ja då är det jävligt lätt att bli både arg och ledsen och komma till insikt att det är ingen ide att prata med denna polis.

Det känns väl också ganska osannolikt att man lyckas gömma en död (förvisso liten kropp) någonstans under flera veckor (på en ort man inte har någon större kännedom om) och sedan flytta på den igen. Det krävs styrka att flytta döda kroppar men att flytta en ruttnande stinkande kropp efter sitt egna barn och köra runt med den i en bil, hyrbil dessutom tror jag inte. Brukar inte liklukt sätta sig riktigt fort och vara svårt att bli av med? Borde inte hyrbilen fullständigt stinka vid inlämnandet? (saknar erfarenhet av det tack o lov,men har hört det av grannen som är begravningsentreprenör)

Nej, de är oskyldiga, vet inte varför men jag tror hon lever någonstans och jag tror detta fall kommer få sin lösning.
Citera
2013-10-15, 13:51
Medlem
Citat:
Jag tvivlar inte, jag säger bara att han påstår det, jag kan själv dock inte gå i god för detta.

Exakt, om de nu var föräldrarna, hur hanterades då Maddes lilla kropp innan den sedemera hamnade i hyrbilen som hyrdes 3 veckor senare, där likdoft, blod och hennes DNA hittades.

Om vi nu utgår ifrån att det var pappan som sågs bära på Madde ner mot stranden så är min teori att hon placerats under en upp och nedvänd båt (typ jolle). Det skulle förklara varför hon inte hittades när hon låg där, kanske.

Om det inte var pappan men ändå Madde som bars iväg så tror jag hon fraktades bort med en båt den natten.

Nu utgår jag självklart ifrån att det var Madde som Smith såg.
Citera
2013-10-15, 13:55
Medlem
Citat:
När Matt hade kollat vid 21:05 och kommit tillbaka så gick Gerry själv direkt iväg och kollade. Gerry var inte tillbaka hos sällskapet 21:25 då Matt gick andra gången.

Enligt Gerrys egna uppgifter gick han till lägenheten cirka 21:05. Stannade i lägenheten i cirka 10 minuter och pratade sedan med en kameraman i cirka 15 minuter, vilket kameramannen säger bara handlade om 3 minuter.

Han var med andra ord inte tillbaka förrän efter 21:30.

Frågan som är mest intressant nu är var kroppen kan ha placerats i första steget och eventuellt i ett andra steg innan den forslades bort i en hyrbil 3 veckor senare.

Gerry sa att de inte tänka lämna Portugal förrän Madde var funnen, mer sannolikt kunde de inte lämna Portugal förrän kroppen var försvunnen för alltid.

Kolla på dina tider.. Om han gick från bordet 21:05 (enl rapporten), stanna i lägenheten i 10 minuter (gick på toan) och pratade med en bekant på vägen tillbaka (vilket styrks av både den bekanta och en av vännerna). Vännen som såg honom prata med den bekanta såg det 21:15 (enl rapporten). Vännen kom tillbaka till bordet 21:20 och då var även Gerry tillbaka. Det ger honom ett tidsfönster på 10 minuter att gömma kroppen så bra att den inte hittas innan de hyrde bilen för att frakta bort henne. Det håller inte.
Citera
2013-10-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Om vi nu utgår ifrån att det var pappan som sågs bära på Madde ner mot stranden så är min teori att hon placerats under en upp och nedvänd båt (typ jolle). Det skulle förklara varför hon inte hittades när hon låg där, kanske.

Om det inte var pappan men ändå Madde som bars iväg så tror jag hon fraktades bort med en båt den natten.

Nu utgår jag självklart ifrån att det var Madde som Smith såg.
Men mannen som sågs bära ett barn sågs bära henne kring 22. Då har pappan alibi av ganska många eftersom alarmet redan gått. Många såg honom springa runt och leta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in