Citat:
Ursprungligen postat av
NakenSnubbe
Hej alla systemvetare!
Går just nu på Karlstads universitet med inriktning civilingenjör datateknik sedan hösten.
Måste säga att jag inte riktigt trivs med all fysik och svår matte man måste läsa...
Har nu siktat in mig på systemvetenskaps programmet i uppsala eller eventuellt datavetenskaps programmet.
Jag undrar bara ifall dessa program är lättare och mer inriktade mot just data. För under de 2 första åren här läser man knappt någon programmering.
Systemvetenskapliga programmet (åtminstone i Örebro) är 90hp successiv fördjupning i Informatik, 90hp valfria kurser så du kan rikta in din kandidatexamen mot i stort sett vad som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Master-King
Någon som går systemvetenskap i Örebro och kan berätta lite?
Vad vill du veta? Har inte läst så mycket än, men hittills har det varit bra. Lärarna är som lärare i regel är: vissa är mycket bra och vissa är mindre bra. Jag trivs som fan och tycker det är skönt med en utbildning mot IT utan matte. Att den på papperet är samhällsvetenskaplig märks inte, hittills har vi bara pratat systemutvecklingsmetoder/modeller, programmering, databaser och datorns uppbyggnad. Inte så mycket flum med andra ord men som sagt, började den här terminen så lita inte allt för mycket på min uppfattning. Det kan svänga fort.