2013-10-14, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag kanske bara är dum men jag tycker det ser ut på planlösningen som att det inte finns någon trapp? Bara en hiss. Det känns ju isåfall livsfarligt.. Vad gör man om det börjar brinna?

Är väl en ytterdörr till ett trapphus brevid hissdörren? Ser ut som en spiraltrappa på planritningen...
Citera
2013-10-15, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummerlappen
Tja, jag behöver inte mycket utrymme. Visst, man kan se nackdelarna, och köksvrån är väl på gränsen till icke hanterbart. Men jag hade lätt gett. Det är precis min stil, och jag skiter i om det är en stil som inte uppskattas hos gemene flashbackpojke.

tobes syftar väl på att matoset vandrar upp mot sängen, vilket inte blir så trevligt i längden... Eftersom det inte finns nåt fönster intill spisen borde hela lägenheten fyllas av ett matos varje gång man lagar mat, mindre skoj.
Citera
2013-10-15, 07:32
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
tobes syftar väl på att matoset vandrar upp mot sängen, vilket inte blir så trevligt i längden... Eftersom det inte finns nåt fönster intill spisen borde hela lägenheten fyllas av ett matos varje gång man lagar mat, mindre skoj.
Den där lägenheten passar nog bäst som övernattningslägenhet, som alternativ till hotell, inte bostad. Du kan packa upp din resväska, fixa lite frukost och fika. För folk som är tillfälligt i stan och äter lagade middagar ute/take away?
Citera
2013-10-15, 08:00
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Den där lägenheten passar nog bäst som övernattningslägenhet, som alternativ till hotell, inte bostad. Du kan packa upp din resväska, fixa lite frukost och fika. För folk som är tillfälligt i stan och äter lagade middagar ute/take away?

Precis, det är mer ett rum än en lägenhet. Som övernattningslägenhet funkar den säkert bra, även om jag nog hellre hade skippat sovloftet och skaffat en bäddsoffa för att slippa klättra varje kväll och morgon. Sen känns det i och för sig som att jag skulle ha ganska rejält med pengar innan jag la de där summorna på en övernattningslägenhet.
Citera
2013-10-15, 08:21
Medlem
Moffins avatar
http://www.pontuzlofgren.se/bilder.aspx?TYP=CMFritidshus&GUID=45FJ1IGHF85NSJ9P &hemnet=1&newlink=1

Mer furu! Till och med klockan i köket smälter ju in snyggt i.. allt annat. I gäststugan är det bara att köra en en träbänk och ett aggregat så kan man basta sen typ.

Har tyvärr slarvat bort originallänken men antar att detta måste gå som sommarstuga med tanke på storleken.

Vi har ju haft några här i tråden som har "erkänt" att de gillar ljust & fräscht. Så det vore kul att höra om det finns någon själ här som älskar dessa furuhelveten? Riktigt gottar in sig i.. "drömmen om en bastu som jag också kan bo i"
Citera
2013-10-15, 08:26
Medlem
Citat:
http://www.pontuzlofgren.se/bilder.aspx?TYP=CMFritidshus&GUID=45FJ1IGHF85NSJ9P &hemnet=1&newlink=1

Mer furu! Till och med klockan i köket smälter ju in snyggt i.. allt annat. I gäststugan är det bara att köra en en träbänk och ett aggregat så kan man basta sen typ.

Har tyvärr slarvat bort originallänken men antar att detta måste gå som sommarstuga med tanke på storleken.

Vi har ju haft några här i tråden som har "erkänt" att de gillar ljust & fräscht. Så det vore kul att höra om det finns någon själ här som älskar dessa furuhelveten? Riktigt gottar in sig i.. "drömmen om en bastu som jag också kan bo i"
..Pontuz

OnT så var det ett rätt trist hus, väldigt lik en fjällstuga.
Citera
2013-10-15, 08:39
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
..Pontuz

Ja har man ett kaninnamn så får man väl göra allt man kan för att tuffa till det antar jag
Citera
2013-10-15, 08:52
Medlem
Citat:

Idiotiskt att placera "hallen"/kapprummet mitt i huset, antingen kommer det att stå skor vid ytterdörren eller så får man klampa in med skorna och smutsa ner halva huset. Vad är det mörka föremålet som liknar en stege som står vid ytterdörren? En originell klädhängare?
Citera
2013-10-15, 09:54
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo

Precis. Stekos och fettavlagringar i sängkläderna.. mysigt
Citera
2013-10-15, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummerlappen
Tja, jag behöver inte mycket utrymme. Visst, man kan se nackdelarna, och köksvrån är väl på gränsen till icke hanterbart. Men jag hade lätt gett. Det är precis min stil, och jag skiter i om det är en stil som inte uppskattas hos gemene flashbackpojke.

Hackas det inte på att man gillar det som är inne för tillfället, så hackas det på att man gillar lite udda lösningar. Jag skulle också kunna bo sådär men min sambo skulle aldrig gå med på det (enligt min sambo bor vi "smått" idag på runt 30 kvm). Det funkar nog bäst om man bor själv iaf.
Citera
2013-10-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriko
http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-glomsta-huddinge-kommun-brobyggarvagen-1a-5754331

Väldigt konstigt hus byggt av en person med icke-svenskt ursprung. Bygge som stått stilla väldigt länge och jag hörde rykten om att det inte ens fanns något bygglov. Nu säljs huset av kronofogden där det även finns mer info: http://www.kronofogden.se/24239.html

Skulle vara intressant att se fler bilder, speciellt invändigt. Kanske blir att gå på visning bara för nyfikenhetens skull

Om jag inte missminner mig byggdes det där huset av R*heel W*rsi och har hyrts ut sedan bygget, bland annat till en av Sveriges värsta åldringsrånare och bedragare, W*rdi Santi*go. R*heel W*rsi är bankrutt och luspank. Han har försökt sälja huset men alla har backat ur.

Huset är i grund och botten fel- och märkligt byggt och ska sakna bland annat tätskikt i badrummen m m
Citera
2013-10-15, 12:19
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:

Nej, tyvärr. Det finns inget jag hatar värre på denna jord än allmogetrenden och alla kvistfuruprylar från 70-talet. Det kan faktiskt få mig att bli lätt illamående. Möjligtvis i kombination med hemmasnickrade spåneskivmöbler. Jag menar, vad i helvete, liksom? Blev dom tokhöga på limfogarna, eller vad är det fråga om? Helvetets väntrum kommer att vara tapetserad med klarlackad furu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in