2013-08-25, 10:36
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Kan någon plocka fram några bilder från fornstora dar? Det vore roligt att se exempel på vad t ex Kvasar2000 anser vara anmärkningsvärda hus/lägenheter.

Det kan vara lite knepigt eftersom nästan alla postar länken till objektet på endera Hemnet eller mäklarens hemsida. Sen när någon stackars förvirrad människa med för mycket pengar köper stället så försvinner annonsen och inlägget här i tråden blir meningslöst. Så hittar man nåt "Vrickat de Luxe" så bör man ta screenshot och posta de bilderna istället, då finns de ju kvar även om annonsen försvinner.
Citera
2013-08-25, 12:09
Medlem
Butterss avatar
Har vi uppmärksammat att denna klassiker är tillbaka? Nu bara 18,5 millar. Har för mig att de började på 25, eller var det mer?

http://www.susannepersson.se/beskrivning.aspx?GUID=45J396SUQG12HBM3&TYP=CMVilla &skin=SusannePersson&From=Hemnet&hnapp=1
Citera
2013-08-25, 13:30
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Har vi uppmärksammat att denna klassiker är tillbaka? Nu bara 18,5 millar. Har för mig att de började på 25, eller var det mer?

http://www.susannepersson.se/beskrivning.aspx?GUID=45J396SUQG12HBM3&TYP=CMVilla &skin=SusannePersson&From=Hemnet&hnapp=1

Det där känner jag igen, så det har varit med någon gång under augusti.

Det finns mer pengar än smak där, plus att någon är galen i torkade rosor. I det ohyggligt fula köket ligger det en hel höbal av f d röda rosor ovanpå ett skåp. Undrar hur den kommit till? Har frun hotat: "Kommer du hem en fredag utan rosor blir det inget fredagsmys i sängen!"
Citera
2013-08-25, 13:36
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Det där känner jag igen, så det har varit med någon gång under augusti.

Det finns mer pengar än smak där, plus att någon är galen i torkade rosor. I det ohyggligt fula köket ligger det en hel höbal av f d röda rosor ovanpå ett skåp. Undrar hur den kommit till? Har frun hotat: "Kommer du hem en fredag utan rosor blir det inget fredagsmys i sängen!"
Vaket. Hon verkar driva en blomsterfirma enligt Ratsit.
Citera
2013-08-25, 13:58
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Vaket. Hon verkar driva en blomsterfirma enligt Ratsit.

Haha, då var jag helt fel ute. Höbalen är alltså ett monument över alla osålda buketter i butiken - inget som uppmuntrar till fredagsmys, direkt. Är damen frånskild?
Citera
2013-08-25, 17:17
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Haha, då var jag helt fel ute. Höbalen är alltså ett monument över alla osålda buketter i butiken - inget som uppmuntrar till fredagsmys, direkt. Är damen frånskild?
Bara hon som är skriven där. 64 år. Mycket låga inkomster.
Citera
2013-08-25, 17:57
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Bara hon som är skriven där. 64 år. Mycket låga inkomster.

Lite sorgligt. 18 mille skulle förstås betyda en hel del.
Citera
2013-08-25, 19:55
Medlem
Kvasar2000s avatar
Citat:
Oj, då måste jag vara väldigt lättroad! Jag har bara följt den här tråden ett par veckor, och jag har suttit med gapande mun mest varenda dag: Kan detta verkligen existera i Sverige idag? (Det var bara "människohuset" som fick mig att tveka, och det var ju också fejk).

Kan någon plocka fram några bilder från fornstora dar? Det vore roligt att se exempel på vad t ex Kvasar2000 anser vara anmärkningsvärda hus/lägenheter.

Som Oddball redan tagit upp är det lite svårt när de flesta objekt försvinner efter kort eller lång tid. Dock så skrev jag nyligen detta:

https://www.flashback.org/sp44705787

om detta objekt:

http://www.svenskfast.se/hemnet/pages/ObjectView.aspx?objectid=44CJK9NIAJO121DH

som jag tycker gör skäl för namnet udda.

Således är inte allt "dåligt" som tas upp i denna tråd för närvarande. Önskar bara att man postar objekt med lite mer udda kvaliteter i analogi med trådens titel. Möjligen är jag inte särskilt lättroad men det är i alla fall min åsikt. Nu skall jag tiga om detta hädanefter.
Citera
2013-08-25, 20:33
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasar2000
Således är inte allt "dåligt" som tas upp i denna tråd för närvarande. Önskar bara att man postar objekt med lite mer udda kvaliteter i analogi med trådens titel. Möjligen är jag inte särskilt lättroad men det är i alla fall min åsikt. Nu skall jag tiga om detta hädanefter.

Oj, det blir svårt att leva upp till dessa krav! Håller med om att teatern var extremt kuslig och udda. Men ett sådant objekt förekommer kanske en gång per år i Sverige... Vi som reagerar på "små-knas" kan kanske hålla tråden levande med att reagera på "höbalar av torkade rosor" och andra små avvikelser
Citera
2013-08-25, 22:11
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
[url]

I samma ort har vi även http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-ljunghusen-vellinge-kommun-petersens-vag-8-4668824 som jag gillar skarpt... En riktigt klassisk rikemanssommarstuga från början av 1900-talet som uppdaterats hyfsat varsamt. Lite gammalmodig inredning, men i den typen av hus tycker jag det passar bra. Har också varit till salu i evigheter. Antagligen även det för dyrt.

hallå hallå, 1980-talet var här och möblerade huset

Engelska klumpiga stilmöbler och jättelika skinnmöbler är inte så hett längre....
Citera
2013-08-25, 23:09
Medlem
Det diskuterades nyligt om väggtexter här i tråden och i den här lägenheten är det visserligen väggskyltar men med text. Lite konstigt möblerad lägenhet, troligtvis stylad men ändå en hel del personliga saker framme. Köket hade extremt lite arbetsytor, toan har ingen förvaring någonstans vad jag kan se, tandborstar, tandkräm, tvål osv. har fått ge vika åt en flaska bubbel. Vardagsrummets möbler förutom den nya soffan ger mig tankar på någon institution från förra sekelskiftet, solglasögon i vardagsrummet är ofrånkommligt Intrycket av att det ekar i lägenheten är påfallande.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-sodermalm-stockholms-kommun-asogatan-129,-3-tr-5581792
Senast redigerad av lacrima 2013-08-25 kl. 23:15.
Citera
2013-08-25, 23:25
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det diskuterades nyligt om väggtexter här i tråden och i den här lägenheten är det visserligen väggskyltar men med text. Lite konstigt möblerad lägenhet, troligtvis stylad men ändå en hel del personliga saker framme. Köket hade extremt lite arbetsytor, toan har ingen förvaring någonstans vad jag kan se, tandborstar, tandkräm, tvål osv. har fått ge vika åt en flaska bubbel. Vardagsrummets möbler förutom den nya soffan ger mig tankar på någon institution från förra sekelskiftet, solglasögon i vardagsrummet är ofrånkommligt Intrycket av att det ekar i lägenheten är påfallande.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-sodermalm-stockholms-kommun-asogatan-129,-3-tr-5581792

Oh, shabby chic. För den riktigt ängsliga hipstern.... Dom har verkligen kryssat av alla moment i det där hemmet...

Gamla plåtskyltar från diversehandlare, slitna utemöbler inomhus, en gammal välpatinerad cykel, bara för syns skull, märk väl. Gammal sängbotten att förvara prylar i. En kratta lutad mot en vägg. Som prydnad, då. Ölbuteljer i fönstret. Leksaksbilar på en gammal ölback. Vitrinskåp, fotogenlampa, elektrisk belysning anno 1900. Bulligt kylskåp i avvikande färg. Ett gammalt isskåp att förvara ölen i. Undrar om dom faktiskt fyller den med isblock? Titdstypiska eldateljer och kontakter. Gjutjärnssocklar till hyllplanen på väggarna. En innerdörr lutad mot en vägg i sovrummet. Som prydnad. Ett gammalt fönster upphängt på väggen med fönsterrutorna utbytta mot spegelglas. En blomvattnare i förzinkad plåt. Som prydnad. En symaskinsställning som underlag till hallbordet. Check, check, check, check, check. Dom har verkligen allt där. Som prydnad. Shabby chic will rule the world!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in