2013-03-20, 09:11
Medlem
Pörrs avatar
I ett försök att behålla lite struktur i skofascisttråden har det inter moderatoris beslutats att skoblock förtjänar en egen tråd, varför denna tråd skapats och där inlägg om skoblock hädanefter hör hemma.

Förhoppningsvis blir det lite lättare att hitta information om dessa ack så nödvändiga ting.

/Moderator
Senast redigerad av Pörr 2014-02-13 kl. 14:28.
Citera
2013-10-10, 22:40
Medlem
Disco-Mannens avatar
Tjena

Nu när skosamlingen av kvalitetsskor växer så kommer jag att behöva köpa fler skoblock. Tänkte fråga om skolyxs skoblock i cederträ är något att ha ??

länk: http://www.skolyx.se/skoblock/1-skoblock.html
Citera
2013-10-10, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
Tjena

Nu när skosamlingen av kvalitetsskor växer så kommer jag att behöva köpa fler skoblock. Tänkte fråga om skolyxs skoblock i cederträ är något att ha ??

länk: http://www.skolyx.se/skoblock/1-skoblock.html

Ser likadana ut som Herrstils, där du dessutom får mängdrabatt om du ska köpa fler.. http://herrstil.se/product.html/produkt-nummer-tva?category_id=11

Edit: Såg att det var samma mängdrabatt..
Citera
2013-10-14, 10:31
Medlem
Hur är Pediwears skoblock? Jag funderar på att köpa ett par chukkas därifrån, då ingår skoblock. Är de något att ha eller kan man lika gärna slänga dem i kakelugnen?
Citera
2013-10-14, 11:04
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Hur är Pediwears skoblock? Jag funderar på att köpa ett par chukkas därifrån, då ingår skoblock. Är de något att ha eller kan man lika gärna slänga dem i kakelugnen?

Om det är skoblock av denna modell som ingår vilket det var när jag beställde från dem för 2-3 år sedan är de inte att rekommendera. Köp block som fyller ut hälpartiet bättre ist.
Citera
2013-10-14, 11:52
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Om det är skoblock av denna modell som ingår vilket det var när jag beställde från dem för 2-3 år sedan är de inte att rekommendera. Köp block som fyller ut hälpartiet bättre ist.
Perfekta till kängor dock då de är betydligt lättare att sätta i och få loss. Jag använder dem även till en del lågskor och har inte märkt av någon skadegörelse jämfört med skorna som har "riktiga" skoblock i sig.
Själva "kontaktytan" mellan skoblockets hälparti och skon lär ju ändå inte vare särskilt mycket bredare på "riktiga" block än den dryga centimetern som gratisblocken från Pediwear har - i så fall krävs måttanpassade skoblock som tar hänsyn till både skons utformning och ens egna häl.
Senast redigerad av knullklasson 2013-10-14 kl. 11:55.
Citera
2013-10-14, 12:13
Medlem
Det är tydligen Loakes egna skoblock i cederträ som följer med, jag antar att det är dessa.

Citat:
Is it the birchwood or cedar tree shoe trees that come with Loake shoes?

Citat:
Dear Mr Zarkov

Thank you for your e-mail.

We understand that the Loake shoe trees are manufactured in Cedar Wood.

Trust that the above is helpful, and that we may be of further assistance to you in the future.

Meanwhile thank you for your interest in our company.

Regards
Citera
2013-10-14, 12:35
Medlem
Nimportequis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Det är tydligen Loakes egna skoblock i cederträ som följer med, jag antar att det är dessa.
Lägger man ett par Loake i korgen och går till kassan är det dessa som kommer på köpet: http://www.pediwear.co.uk/dasco/products/594.php

Alltså inte Loakes egna
Citera
2013-10-14, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nimportequi
Lägger man ett par Loake i korgen och går till kassan är det dessa som kommer på köpet: http://www.pediwear.co.uk/dasco/products/594.php

Alltså inte Loakes egna
Märkligt, jag kan ju inte tolka deras mailsvar som något annat än att det är Loakes skoblock man får. Jaja, de kostar ju inget så inget förlorat. Ser de för trista ut får jag beställa ett par från Herrstil istället.
Citera
2013-10-14, 13:13
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Är i kontakt med en tysk firma som säljer två-delade skoblock i rödceder av Herr Stil/Bexley-typ för 125 kr från och med första paret. Även med frakt inräknat kan det visa sig vara ett prisvärt alternativ. Jag ska lägga en beställning nu i veckan och återkomma med en recension.
Citera
2013-10-14, 15:20
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Är i kontakt med en tysk firma som säljer två-delade skoblock i rödceder av Herr Stil/Bexley-typ för 125 kr från och med första paret. Även med frakt inräknat kan det visa sig vara ett prisvärt alternativ. Jag ska lägga en beställning nu i veckan och återkomma med en recension.

Det låter minst sagt intressant. Håll oss uppdaterade!
Citera
2013-10-22, 16:47
Moderator
Semesters avatar
Var hittar man bra skoblock till bra priser i Stockholm eller på någon hemsida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in