2013-10-14, 05:58
  #5725
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Brukar sno åt mig själv en helikopter när någon sätter bounty på mig. Ställa mig uppe på skyskrapan och kolla när det vita prickarna letar föbrilt. Långtråkigt, men jag gör det bara när jag har en 9000 bounty.

Hur lång tid räcker en bounty?
Citera
2013-10-14, 06:06
  #5726
Medlem
Hummlers avatar
Om jag kör race solo innebär det då att jag vinner alla race och låser upp saker på LS Customs?
Citera
2013-10-14, 06:37
  #5727
Medlem
Legolennarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Hur lång tid räcker en bounty?
24 ingame-timmar från och med när den sätts, 48 minuter alltså.
Citera
2013-10-14, 07:44
  #5728
Medlem
ilchino-ilsovranos avatar
Anser verkligen att det är för lätt att lägga beslag på de finaste lägenheterna. Hade jag fått regissera safehouse-delen så hade jag delat upp det i tre väldigt tydliga prisklasser. Den "sämsta" - eller minsta lägenheten - borde gå att köpa relativt billigt, beroende på vilken stadsdel man köper den. Alltså: köper man den sämsta varianten i ett ruffigare område så får man ge 50-60 000. Köper man den i närheten av Rockford Hills så får man lägga på 20-30k. Mellanlägenheten skulle jag ge ett lägstapris på 150 000, i de områden som inte är lika attraktiva rent geografiskt. Prisskillnad på runt 50-60 000 beroendes på hur nära centrum man kommer. De mest exklusiva lägenheterna skulle jag ge ett lägstapris på 700 000. Och då skulle jag ge den dyraste lägenheten en prislapp på typ 3 000 000, alltså den lägenhet med bäst utsikt. Vi pratar trots allt en fiktiv avbild av Los Angeles. Det ska kosta att smaka det bästa. Däremot skulle jag utan tvekan ha möjlighet för heist-planering i alla lägenheter, på ett eller annat sätt.

Utöver lägenheterna skulle jag gärna också se att man kunde köpa hus. Inga överdrivna valmöjligheter, då blir det för kladdigt och ostrukturerat. Men ett antal hus i Vinewood Hills i lite olika prisklasser samt lite alternativ även i Blaine County. Finns jättefina strandhus längs kusten som jag gärna lagt beslag på t. ex. Givetvis borde också ett trailer-alternativ finnas.
Citera
2013-10-14, 08:10
  #5729
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilchino-ilsovrano
Anser verkligen att det är för lätt att lägga beslag på de finaste lägenheterna. Hade jag fått regissera safehouse-delen så hade jag delat upp det i tre väldigt tydliga prisklasser. Den "sämsta" - eller minsta lägenheten - borde gå att köpa relativt billigt, beroende på vilken stadsdel man köper den. Alltså: köper man den sämsta varianten i ett ruffigare område så får man ge 50-60 000. Köper man den i närheten av Rockford Hills så får man lägga på 20-30k. Mellanlägenheten skulle jag ge ett lägstapris på 150 000, i de områden som inte är lika attraktiva rent geografiskt. Prisskillnad på runt 50-60 000 beroendes på hur nära centrum man kommer. De mest exklusiva lägenheterna skulle jag ge ett lägstapris på 700 000. Och då skulle jag ge den dyraste lägenheten en prislapp på typ 3 000 000, alltså den lägenhet med bäst utsikt. Vi pratar trots allt en fiktiv avbild av Los Angeles. Det ska kosta att smaka det bästa. Däremot skulle jag utan tvekan ha möjlighet för heist-planering i alla lägenheter, på ett eller annat sätt.

Utöver lägenheterna skulle jag gärna också se att man kunde köpa hus. Inga överdrivna valmöjligheter, då blir det för kladdigt och ostrukturerat. Men ett antal hus i Vinewood Hills i lite olika prisklasser samt lite alternativ även i Blaine County. Finns jättefina strandhus längs kusten som jag gärna lagt beslag på t. ex. Givetvis borde också ett trailer-alternativ finnas.


Håller med. Det hade varit roligare att se husköpen lite som en resa. Först hyr man någon sunkig etta eller husvagn för att sedan arbeta sig upp till en stor villa eller penthouse. Husen och lägenheterna skulle ju då kunna vara precis som allt annat kopplat till ens rank. Att det inte skulle gå att köpa det finaste förrän man nått upp till 80-100.
Citera
2013-10-14, 08:15
  #5730
Medlem
Wertyms avatar
Jag har bara fått en bounty från en npc två gånger, och då har jag ändå snott ganska många bilar... Men men jag klagar inte.

För övrigt gillar jag inte att kriga med andra spelare, så deathmatch och liknande är ingenting för mig. Mycket roligare att samarbeta med andra mot npcs
Citera
2013-10-14, 08:34
  #5731
Medlem
odditys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
Om jag kör race solo innebär det då att jag vinner alla race och låser upp saker på LS Customs?

Nej, du måste tävla mot någon annan.
Citera
2013-10-14, 08:39
  #5732
Medlem
bmwhorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Planneringsrummet har funnits sedan starten. Endast tillgängligt för dom lägenheterna med garage som har plats för 10 bilar.

Du kan bli dödad genom att bli påkörd därför att även du själv kan använda en bil som vapen och döda någon även om du är i Passive mode. Det låter väl logiskt? Är du i Passive mode och vill gå iväg en stund så se till att vara på någon högre plattform än där bilar kan åka.

Du kan se utsidan på hemsidan i mobilen. Insidan kan du se om du söker i tråden. Varje gång du dör förlorar du upp till 5000 i cash. Sjukhuskostnader.

Hur gör ja om jag redan har det?
Citera
2013-10-14, 09:16
  #5733
Medlem
N!xxos avatar
Hade tänkt att köra race som dom ska för att vinna och kunna köpa mig uppgradering av motor/turbo.
Har nu sökt race efter race efter race efter race x300 och ALDRIG några som kör sport klassen som jag vill köra för jag gillar dom bilarna bäst, utan ne alltid jävla "super" eller "motorcyklar"!
Hostar jag själv är det alltid folk som kmr in men drar så fort dom ser att det är den klassen

Hade varit bra om dom kunde föra in någon mera avancerad sökning på vad man vill spela, eller finns det att hitta någonstans?

Såå nu blir det tyvärr att "fuska" sig till detta med en vän tråkigt men sant, lär aldrig kunna uppgradera bil jävlarna annars.
Citera
2013-10-14, 09:29
  #5734
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N!xxo
Hade tänkt att köra race som dom ska för att vinna och kunna köpa mig uppgradering av motor/turbo.
Har nu sökt race efter race efter race efter race x300 och ALDRIG några som kör sport klassen som jag vill köra för jag gillar dom bilarna bäst, utan ne alltid jävla "super" eller "motorcyklar"!
Hostar jag själv är det alltid folk som kmr in men drar så fort dom ser att det är den klassen

Hade varit bra om dom kunde föra in någon mera avancerad sökning på vad man vill spela, eller finns det att hitta någonstans?

Såå nu blir det tyvärr att "fuska" sig till detta med en vän tråkigt men sant, lär aldrig kunna uppgradera bil jävlarna annars.
Du blir sur över att ingen vill köra med sportbilar men du vill själv inte köra superbil eller motorcykel? Så du blir "tvungen att fuska" dig till det?

Du vet att det inte spelar någon roll vad för race du kör utan har du gjort t ex 15 olika så låser du upp den saken för alla.
__________________
Senast redigerad av Graver 2013-10-14 kl. 09:52.
Citera
2013-10-14, 10:34
  #5735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Du blir sur över att ingen vill köra med sportbilar men du vill själv inte köra superbil eller motorcykel? Så du blir "tvungen att fuska" dig till det?

Du vet att det inte spelar någon roll vad för race du kör utan har du gjort t ex 15 olika så låser du upp den saken för alla.

Det stämmer väl ändå inte? För när du är i Los Santos Customs så står de ju att man måste vinna ex. antal race i just den klassen för att kunna låsa upp uppgraderingarna.

Och jag har aldrig haft problem med att hosta ett race med sport som bilval? Kommer ju alltid in en massa spelare.
__________________
Senast redigerad av lebelle 2013-10-14 kl. 10:36.
Citera
2013-10-14, 10:59
  #5736
Medlem
Ratis avatar
Detta börjar snart bli ospelbart. En massa jävla snorungar som skjuter ihjäl en under freemode till ingen nytta.

Men vad fan i helvete om man betalar för passive mode så ska man väl inte kunna bli ihjälkörd. Rockstar kan dra åt hvete.
__________________
Senast redigerad av Rati 2013-10-14 kl. 11:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in