Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Sparris
Ja precis, alla anteckningar, alla interna omdömen osv osv.
Så ett råd är ju att inte försäga sig, för senaste gången jag mönstrade så tog psykologen upp vissa saker som jag hade nämnt första gången.
Fy det låter inget vidare. Iofs har jag väl haft dom tankarna om att nästa besök hos psykologen blir egentligen mycket att man får sitta och försvara det man sa förra gången.
Åh andra sidan så har väldigt mycket hänt sedan jag sökte sist.
När jag satt första gången så kan jag erkänna att jag var något nervös och glömde att tala om ganska mycket eller bara sa en del av mycket som togs upp. Ett exempel var när det kommer till när jag var barn så nämnde jag att jag tyckte om att vara för mig själv - vilket är sant.
Men något jag glömde (och inte hann säga innan hon fortsatte på nästa ämne) var att säga att jag också älskade att umgås med andra och hitta på saker.
Var alltid ute på rasterna för att spela kula, pogs och bytte pokemonkort osv. Sedan var vi alltid igång och byggde träkojor där jag alltid skulle leda bygget. Så där yttrade jag mig som om jag var en total introvert som skyggade undan det sociala - vilket då inte är sant. Så jäkla dumt att jag fick fram det så.
Sen vid den perioden som jag mönstrade så hade jag dessutom vart arbetslös i 9 månader, mycket bråk med myndigheter och annat vilket inte direkt hjälpt ens självförtroende.
- Efter mönstringen (ca 5 månader sen) har jag fixat mig ett jobb (inom industrin). Började som ett extrajobb som skulle vara i 1-2 dagar med att rengöra maskindelar. Slutade med att jag var kvar i 5 veckor. Sedan kom en chef och sa att dom sett mig arbeta under tiden och tyckt (och hört av de andra som jobbar där) att jag jobbar på bra och erbjöd mig en tjänst som biträde. Jag tackade ja och nu efter att ha jobbat med det i 3 veckor och hjälpt till direkt under en av dom som sköter maskinerna så har jag nu blivit erbjuden att bli utbildad till sån maskinhanterare själv (det är inom ett stort svenskt företag så undviker att nämna exakt vart jag jobbar). Arbetstiderna är varierande, ofta natt och andra obekväma tider (jobbade tex 12 timmar i 5 dar i streck) så jag räds inte för att jobba hårt.
- Jag har även jobbat inom en stor svensk film tidigare i somras där jag först var rekvisitör (ansvarade för alla prylar) och sedan blev jag ''höjd'' till inspelningsledare (jag ansvarade för schemat. Att vi följde tiden, att alla skådisar och crew var på plats i tid osv). Mycket stressigt och ansvarsfullt arbete, men det gick bra.
- Har tränat (och även pga jobbet är krävande som det vart) så har jag gått ner 12 kg sen jag mönstrade.
- Ansökt till flera högskolekurser inom relevanta ämnen (ledarskap, stresshantering, idrottspsykologi osv) och är tänkt att jag ska plugga det under våren.
Så vid det här laget känner jag mig starkare och tryggare i mig själv än jag någonsin gjort tidigare. Problemet är som sagt det här med förra mönstringen.
Vet att jag kommer få stå till svars för hur jag svarade förra gången och det kommer bli svårt att komma runt det, dels för att det kan verka som att jag försöka dölja något ''ja men varför sa du så om det inte är sant?'' eller att jag bara försöker ursäkta allt jag nämnde.
Så ja det kommer bli intressant.