Hej,
Mönstrar den 21 november så jag gick in här för lite info och märker direkt hur mycket skit folk skriver om psykologerna. Själv är jag en väldigt verbal person, social och vältalig, egenskaper som jag förmodar faller väl in och jag hela tiden förmodat att jag skall klara mig väl hos psykologen tack vare. Nu efter att jag läste allt skit ni skriver om de flesta (

) så tänkte jag ut en...well, mall, för hur man bör bete sig. Naturligtvis inga openers och closers direkt, det faller ju bara direkt. Snarare en generell beteendemässig lista.
4) Inte vara alldeles för tyst om hemsituationer men inte heller erkänna om man har problem på hemmafronten. Du är en vanlig ung man (förmodar att de flesta här är det), naturligtvis har du dina små problem men det är inget värt att hänga upp sig på. Kan du dölja väldigt svåra problem (om du har det) för andra kan du dölja dem för en psykolog . Det är inget att bli nervös över. Psykologer är inga supermanipulativa spåmän/damer, kom ihåg det.
5) Vill du inte göra någon aspirantutbildning så säg inte det. Det här är väl det enda som kan vara lite scriptat. Säg att du absolut ser en möjlighet för fortsatt utbildning efter GMUn men spela "ärlighetskortet" och säg att det dock skall bli intressant att se hur väl du passar i en soldatroll men att det hela tiden verkat lovande och intresseväckande för dig personligen, vilket naturligtvis också är anledningen till att du sökt GMU i första hand. Vill du bli soldat av hela ditt hjärta så skall du ju dock för helvete säga det.
6) Var säker i dig själv. Å andra sidan, detta är inget man kan spela så jäkla väl. Har du inte självsäkerheten som krävs är det nog inte säkert att du ens bör sitta på en mönstring och prata med den människan du nu "förbereder" dig inför.
7) Häng inte upp dig på en sådan här lista för mycket.
Tänker jag helt fel? Kom gärna med input. Har mönstrat en gång efter gymnasiet men sade till psykologen att jag inte ville göra utbildningen så hon skickade hem mig, så vad mig anbelangar har jag lika gärna inte mönstrat alls. Så, som sagt, input tack, särskilt från er som har mönstrat. Det här är iallafall som jag ser att det rent logiskt sätt borde fungera

.