Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
Flyttad, menar du att någon har grävt upp hennes kropp från den plats där hon blev begraven för drygt 6 år sedan av sina föräldrar och sedan flyttat henne, det tror jag inte.
Helt sjukt vilka proportioner detta har tagit och att de inte klarar av att pressa sanningen ur föräldrarna är också för jävligt, då ingen vågar pressa dessa då de kallas trakasserier samtidigt som de har support från personer i högre befattningar.
Jag hoppas innerligt att dessa föräldrar en dag får stå för all den hysteri de har skapat i detta fall och att deras döda dotter får rättvisa skipad.
Hade detta inträffat i Storbrittaninen så hade jag, precis som du, varit övertygad om föräldrarnas skuld.
MEN jag tror inte att folk i väst förstår hur pass stort trafficking är i sydliga delar av Europa, Balkan, Portugal, etc.
Efter att ha sett filmen av Gonçalo Amaral, så är jag ännu mer övertygad om att föräldrarna inte har gjort det.
Han bygger sina slutsatser på saker som han själv motsäger. Till exempel säger han hur en kvinna i sällskapen omöjligt kunde ha sett en man bära iväg ett barn. Men sedan använder han hennes vittnesmål och säger att den man hon såg befann sig senare i en annan del av orten med barnet och att det var Gary.
Han använder ett vittnesmål som han avfärdar för att bevisa att Gary var mannen. Men vänta nu, sa Gonçalo Amaral inte att mannen med barnet inte fanns??
Jag tror att hon blev kidnappad, såld vidare i antingen sexuellt syfte eller adoption. Är hon såld vidare i sexuellt syfte så är hon förmodligen död nu tack vare uppmärksamheten fallet har dragit till sig. Vem vill vara den som blir påkommer med Madeleine McCann hos sig?? Ingen.
I bästa fall är hon adopterad. Då finns det en chans att hon lever.