2013-10-13, 16:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
nu är madde troligtvis flyttad ,och kommer aldrig att komma hem till sin familj igen, pg av att allt har kommit ut i pressen...bra jobbat

Flyttad, menar du att någon har grävt upp hennes kropp från den plats där hon blev begraven för drygt 6 år sedan av sina föräldrar och sedan flyttat henne, det tror jag inte.

Helt sjukt vilka proportioner detta har tagit och att de inte klarar av att pressa sanningen ur föräldrarna är också för jävligt, då ingen vågar pressa dessa då de kallas trakasserier samtidigt som de har support från personer i högre befattningar.

Jag hoppas innerligt att dessa föräldrar en dag får stå för all den hysteri de har skapat i detta fall och att deras döda dotter får rättvisa skipad.
Citera
2013-10-13, 16:38
Medlem
Så nu påstås ju hela tidslinjen vara fel, då faller ju föräldrarnas version av vad som hände samman. Hur ska detta kunna bortförklaras i programmet? Iof faller också alla alternativa tidslinjer som var skapade för att peka på föräldrarna.

Hursomhelst tror jag att hon dog den dagen men vi får väl hoppas på det bästa.

Edit: Har man hittat någon DNA från en okänd person som går att binda till det här fallet?
Senast redigerad av whyman 2013-10-13 kl. 16:42.
Citera
2013-10-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Flyttad, menar du att någon har grävt upp hennes kropp från den plats där hon blev begraven för drygt 6 år sedan av sina föräldrar och sedan flyttat henne, det tror jag inte.

Helt sjukt vilka proportioner detta har tagit och att de inte klarar av att pressa sanningen ur föräldrarna är också för jävligt, då ingen vågar pressa dessa då de kallas trakasserier samtidigt som de har support från personer i högre befattningar.

Jag hoppas innerligt att dessa föräldrar en dag får stå för all den hysteri de har skapat i detta fall och att deras döda dotter får rättvisa skipad.
du har nog rätt trots allt
Citera
2013-10-13, 18:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riantherey
Är det någon som har ett motiv till varför hon blev kidnappad/mördad ens? Varför den lilla tjejen?
För att föräldrarna tyckte att hon var jävligt jobbig och att pappan, i vredesmod, råkade döda henne. Hon beskrevs då det begav sig som en mycket bestämd flicka och livlig (ADHD-typ). Hon ville väl inte sova den där natten när föräldrarna ville avnjuta ett restaurangbesök.
Citera
2013-10-13, 18:53
Medlem
Citat:

Hade detta inträffat i Storbrittaninen så hade jag, precis som du, varit övertygad om föräldrarnas skuld.
MEN jag tror inte att folk i väst förstår hur pass stort trafficking är i sydliga delar av Europa, Balkan, Portugal, etc.

Efter att ha sett filmen av Gonçalo Amaral, så är jag ännu mer övertygad om att föräldrarna inte har gjort det.

Han bygger sina slutsatser på saker som han själv motsäger. Till exempel säger han hur en kvinna i sällskapen omöjligt kunde ha sett en man bära iväg ett barn. Men sedan använder han hennes vittnesmål och säger att den man hon såg befann sig senare i en annan del av orten med barnet och att det var Gary.
Han använder ett vittnesmål som han avfärdar för att bevisa att Gary var mannen. Men vänta nu, sa Gonçalo Amaral inte att mannen med barnet inte fanns??

Jag tror att hon blev kidnappad, såld vidare i antingen sexuellt syfte eller adoption. Är hon såld vidare i sexuellt syfte så är hon förmodligen död nu tack vare uppmärksamheten fallet har dragit till sig. Vem vill vara den som blir påkommer med Madeleine McCann hos sig?? Ingen.

I bästa fall är hon adopterad. Då finns det en chans att hon lever.
Citera
2013-10-13, 23:36
Medlem
Fantombilden/bilderna är nu släppta till tidningarna i England. Har inte sett något online ännu men följande ska vara framsidan på Daily Mirror imorgon och här ser man en fantombild.

http://imgur.com/7pihvFl

Det ska finnas en bild till, denna ska vara på samma man men skapad utifrån ett annat vittnes uppgifter. Alltså två bilder, ser ganska olika ut men samma man. Kommer även uppgifter nu att en man ska ha setts bära på ett barn "10 pm" vilket ju verkar vara en ny tidslinje. Detta alltså 45 minuter senare än vad man tidigare trott.

Aftonbladet har nu lagt upp bilderna: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17650918.ab
Senast redigerad av whyman 2013-10-13 kl. 23:46.
Citera
2013-10-14, 01:45
Medlem
Flor-Idas avatar
Mycket intressant och sevärd film av polisen som ledde utredningen i Portugal. Han är övertygad om att föräldrarna ligger bakom, men att det var en olycka.

https://www.youtube.com/watch?v=x_ZdDTsFC2g

Framför allt att likhundarna markerade i just deras hotallrum, samt just vid den bil som McCanns hade hyrt, tycker jag bevisar allt. Hundarna har tydligen aldrig tidigare eller senare visat sig ha fel.

Edit; Ber om ursäkt om den redan varit uppe.
Senast redigerad av Flor-Ida 2013-10-14 kl. 01:56.
Citera
2013-10-14, 02:13
Medlem
KenLoachs avatar
Citat:

Det var länge sedan jag satte mig in i det här fallet, så har inte riktig koll på hur allt utvecklats. Men, var det inte så att föräldrarna turades om att kolla till barnen under kvällen, under restaurangbesöket, eftersom det bara låg någon minut ifrån? Vill minnas att en av deras vänner (som de åt middag med) hade kollat till Madeleine runt 21.30-tiden, när han kollade till sin egen dotter. När Madeleines mamma sedan går dit ca en halvtimme senare är Madeleine borta.

Hur skulle föräldrarna kunnat döda henne då? Skulle mamman ha gjort det under den sista "titten"? Att de skulle ha dödat henne redan under dagen, som vissa vill påstå, måste väl vara helt uteslutet, om nu deras vän tittat till henne under kvällen också?
Citera
2013-10-14, 02:27
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenLoach
Det var länge sedan jag satte mig in i det här fallet, så har inte riktig koll på hur allt utvecklats. Men, var det inte så att föräldrarna turades om att kolla till barnen under kvällen, under restaurangbesöket, eftersom det bara låg någon minut ifrån? Vill minnas att en av deras vänner (som de åt middag med) hade kollat till Madeleine runt 21.30-tiden, när han kollade till sin egen dotter. När Madeleines mamma sedan går dit ca en halvtimme senare är Madeleine borta.

Hur skulle föräldrarna kunnat döda henne då? Skulle mamman ha gjort det under den sista "titten"? Att de skulle ha dödat henne redan under dagen, som vissa vill påstå, måste väl vara helt uteslutet, om nu deras vän tittat till henne under kvällen också?

Kolla filmen som jag refererade till ovan!

Dessutom är ju fantombilden en kopia av pappan Gerry McCann!
Senast redigerad av Flor-Ida 2013-10-14 kl. 02:42.
Citera
2013-10-14, 02:31
Medlem
Infinitysthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
online store? känns lite magstarkt

http://www.findmadeleine.com/online_store/index.html

Smaklöst måste jag säga.. Jag själv tror de är riktigt skyldiga , Men de vill inte smutsa ner sitt reputation m de är säkert rätt rika o kända läkare m.m de skulle bli hatade av alla runt omkrng dem o tanke på det skrämmer skiten ur dom...

Tragiskt riktigt
Citera
2013-10-14, 04:03
Medlem
azzzelitos avatar
Ungen är död.. Släpp fallet och gå vidare

Herregud såg nyss detta från mirror..
http://www.mirror.co.uk/news/world-news/memory-madeleine-mccann-been-erased-2368512
"Madeleine McCann has been virtually erased from the town’s history. There is nothing to indicate one of the world’s most shocking, unsolved crimes ever happened here."
Senast redigerad av azzzelito 2013-10-14 kl. 04:05.
Citera
2013-10-14, 06:26
Medlem
det var en tragisk olycka,som berodde på föräldrarna,dom kunde inte lämna sina 2 andra små barn ensamma där ,dom fick troligtvis hjälp av sina vänner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in