2012-10-11, 19:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Så om man gillar Zlatan och samtidigt är supporter för ett lag han aldrig spelat i, är det då moraliskt fel enligt dig att köpa en Zlatantröja från någon av hans klubbar?

I verkligheten bryr man sig verkligen inte om vad andra människor har för tröjor på sig om det inte är en nära vän då.

Gillar han Zltan så ska han köpa en Zlatantröja! Även om han gillar United samtidigt.
Så att stödja en klubb med pengar som man inte ens stöttar någonstans är inte moraliskt fel? Här går våra åsikter verkligen isär, skulle aldrig under några omständigheter kunna tänka mej att köpa en tex Barcelona eller PSG tröja och då är jag en utav dom större Zlatan fanatikerna.

Nej, man skulle nog inte bry sej märkbart om att någon går runt med ett lags tröja på stan, men om det nu är just PSG det handlar om så skulle jag anta att det är en plastsupporter som bara håller på dom för att Zlatan spelar där
Citera
2012-10-11, 20:18
Medlem
Pajaserier om tröjorna. Köpte en Barcatröja med Ibrahimovic på ryggen som en kul grej när jag var på Camp Nou 2009. Sedan hejar jag inte på något särskilt lag, inte för att det hade gjort en skillnad. Nu när jag tänker efter fanns det några andra lags tröjor där också (som gest till vänskaplig konkurrens, tror jag). Lite väl melodramatiskt att klassa klädköp som moralt felaktigt i vilket fall som helst.
Citera
2012-10-11, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så att stödja en klubb med pengar som man inte ens stöttar någonstans är inte moraliskt fel? Här går våra åsikter verkligen isär, skulle aldrig under några omständigheter kunna tänka mej att köpa en tex Barcelona eller PSG tröja och då är jag en utav dom större Zlatan fanatikerna.

Nej, man skulle nog inte bry sej märkbart om att någon går runt med ett lags tröja på stan, men om det nu är just PSG det handlar om så skulle jag anta att det är en plastsupporter som bara håller på dom för att Zlatan spelar där

Finns faktiskt PSG fans och te. x äkta city fans här i Sverige.
Jag håller inte på PSG, men var i paris när jag var en liden påg.
Jag såg arenan, och tyckte de lät lite märkligt "paris saint germain", förväxlade dem med PSV också. Men började hålla lite grann på PSG då, men när jag såg att de var dåliga på Fifa och ligan så slutade jag haha...

I min by har vi en hel city skara... typ 70 årig gubbe som går runt med dezko tröja xD, ett riktigt original, har supporterprylar från flera decennier tillbaks om city.

Men dessa kommer ju direkt att bli anklagade för att vara plastfans ofc...
Så lite tråkigt det där, när det nu finns äkta supporters till oljeklubbarna.
Citera
2012-10-11, 20:26
Medlem
Han kommer inte vilja lämna som alla påstår på alla nyhetssidor. Det är en drömstad för hans fru Helena och fotbollen för honom.
Citera
2012-10-11, 23:04
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:

Men ta mig då som egentligen inte har ett riktigt favoritlag utan Landslaget då som jag är en ganska seriös supporter till. Jag har egentligen ingen anknytning till något utländskt lag och imed att lag ständigt utvecklar sitt spel håller jag heller inte på ett speciellt lag pga deras "vackra spel". Jag har däremot favoritspelare som tex Z och vill att det ska gå bra för honom och hans lag. Därför ser jag hans matcher med intresse ändå, fast skulle inte kalla mig för en riktig supporter till dem direkt men tycker fortfarande att det är intressant.

Hur kom det sig att du börja heja på Juventus tex? Har du någon personlig anknytning till laget eller börja du heja på dem för att Z spela där tidigare?
Citera
2012-10-11, 23:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Men ta mig då som egentligen inte har ett riktigt favoritlag utan Landslaget då som jag är en ganska seriös supporter till. Jag har egentligen ingen anknytning till något utländskt lag och imed att lag ständigt utvecklar sitt spel håller jag heller inte på ett speciellt lag pga deras "vackra spel". Jag har däremot favoritspelare som tex Z och vill att det ska gå bra för honom och hans lag. Därför ser jag hans matcher med intresse ändå, fast skulle inte kalla mig för en riktig supporter till dem direkt men tycker fortfarande att det är intressant.

Hur kom det sig att du börja heja på Juventus tex? Har du någon personlig anknytning till laget eller börja du heja på dem för att Z spela där tidigare?
Började med att jag alltid spelade med dom på FIFA och PES, gick sedan vidare därifrån och började följa deras matcher och senare skrev Zlatan på för Juve vilket bara gjorde att det var lättare att följa dom (medier osv) men det hade ingen direkt inverkan på mej som Juve supporter.

Min favoritspelare är ju såklart också Zlatan och visst kan jag dela din åsikt att jag vill att det ska gå bra för honom, känner glädje när han lyckas och tystar kritiker mm. Men jag känner absolut ingen glädje om det lag Zlatan spelar i vinner (undantaget Sverige då).. Det blev en jäkla konstig känsla när han spela för Milan vilket är det lag jag hatar mest av alla men att det gick så bra för honom ledde fram till väldigt blandade känslor

Jag förstår din situation som inte har något favoritklubblag utan bara vill att det ska gå bra för Zlatan, min poäng är att om man redan håller på ett lag och vill skaffa en PSG tröja är det bara moraliskt fel! Tycker också att de är märkligt att folk kan följa ett lag så intensivt pga en spelare och när han försvinner så är kärleken så gott som bortblåst.
Citera
2012-10-12, 10:22
Medlem
Citat:
Det borde det ju vara eftersom att hans namn stavas så, men om det nu mot förmodan inte gör de så finns det en massa butiker där man kan klistra fast ett.

Av ren nyfiken måste jag bara fråga varför du ska ha en PSG tröja med Zlatans namn på? Är det så att du har ett nytt favoritlag i och med Zlatans övergång eller har du hållit på PSG ett bra tag?

Jag gillar Zlatan helt enkelt Hade det varit Marseille eller Lyon hade jag velat ha en sådan tröja istället. Gränsen går vid en Barcelonatröja, det laget gillar jag inte. Och det är klart att det är på grund av Zlatan, ser inte någon skam i det.

Jag har inget internationellt favoritlag på det viset, då jag tycker det är svårt att upprätthålla den typen av relation med ett lag som man inte har växt upp med (i den bemärkelsen att man har följt med farsan på match varje vecka och sådär). Därav ser jag inte heller någon prestige i att vara en äkta supporter till ett utländskt lag. Har dock inga problem med att andra är det, jag skulle gärna vilja själv!
Citera
2012-10-12, 10:27
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:

Jag förstår din situation som inte har något favoritklubblag utan bara vill att det ska gå bra för Zlatan, min poäng är att om man redan håller på ett lag och vill skaffa en PSG tröja är det bara moraliskt fel! Tycker också att de är märkligt att folk kan följa ett lag så intensivt pga en spelare och när han försvinner så är kärleken så gott som bortblåst.

Vem är du att avgöra vad som är moraliskt korrekt eller inte? Fast jag kan delvis hålla med, Pirlo har varit en favorit sen 2001 då jag följde Serie A med större intresse. Men jag skulle aldrig köpa en tröja med honom enbart för det.

Fast dock skulle jag aldrig döma någon följde sin favoritspelare och köpte hans tröja.
Citera
2012-10-13, 03:26
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Vem är du att avgöra vad som är moraliskt korrekt eller inte? Fast jag kan delvis hålla med, Pirlo har varit en favorit sen 2001 då jag följde Serie A med större intresse. Men jag skulle aldrig köpa en tröja med honom enbart för det.

Fast dock skulle jag aldrig döma någon följde sin favoritspelare och köpte hans tröja.
Jag yttrar bara min åsikt, kör man på det där resonemanget som du precis gjorde kan jag lika gärna säga: Vem är du att avgöra att man ska hålla på Real Madrid?

Tyckte Zlatan skötte sej ganska bra igår, ett mål och en massa kanonskott mot en storspelande målvakt, i övrigt helt okej till skillnad från vissa andra spelare...

Fint gjort av honom att ge en bollkalle sina shorts http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article15602269.ab
Citera
2012-10-13, 11:05
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Jag yttrar bara min åsikt, kör man på det där resonemanget som du precis gjorde kan jag lika gärna säga: Vem är du att avgöra att man ska hålla på Real Madrid?

Va? Vet du ens vad moral betyder?
Citera
2012-10-13, 13:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Va? Vet du ens vad moral betyder?
Ja, men du skrev Vem är du att avgöra vad som är moraliskt korrekt eller inte? när jag yttrade en åsikt och med den där logiken så är det som att man bestämmer saker när man enbart säger vad man tycker. I och med min fråga.

Verkar förövrigt vara sjukt många Milan supportrar som saknar honom mer än vad man trodde: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/zlatan/article15602878.ab
Citera
2012-10-13, 13:30
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ja, men du skrev Vem är du att avgöra vad som är moraliskt korrekt eller inte? när jag yttrade en åsikt och med den där logiken så är det som att man bestämmer saker när man enbart säger vad man tycker. I och med min fråga.

Verkar förövrigt vara sjukt många Milan supportrar som saknar honom mer än vad man trodde: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/zlatan/article15602878.ab

Edit: Orkar inte detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in