Citat:
Ursprungligen postat av
anvendare
Var hittar du HR fastigheter för 5000 kr kvadraten tror du? Knappast på en ort med inflyttning.. Men hänvisa gärna till ett sådant objekt. Jag skulle köpa.
Jag tror nog att mijonprogrammen kommer säljasav väldigt billigt. De står inför omfattande renoveringar och vissa hus är idag fallfärdiga och borde rivas,investeringarna som kommer behöva göras är stora att man vill plundra PPM fonderna för att betala dessa. Har du kapital skulle du troligen kunna
fynda i tex Akalla eller Norsborg, saken är den att du kommer behöva investera minst lika mycket som köpet kostar.
Tror det är Tensta där man fick så stora nedslag på fastigheterna att man skulle tvingas riva dem och löste problemet genom att upphandla en ny konsult som sa att allt var bra och husen skulle hålla i minst 20år eller något åt det hållet. Problemet är att skulle man idag sälja alla hus i Akalla till ett privat bolag kommer diverse bidragstagare och annat folk inte kunna bo kvar. De kommer lyxrenovera och hyra ut dem för dyra pengar. Hallonbergen är ett område som jag tror många suktar efter med sin närhet till Stockholm och jag har för mig att det redan getts två bud på fastigheterna där
(sök själv!). Fårett bolag kontroll över dessa fastigheter är somalier och irakier snabbt utrensade och på ett par år kommer området att förvandlas till ett
medelklassområde där de enda svartskallar man ser är de som sitter i spärrarna eller har ett riktigt jobb, tänk juggar, turkar, osv.
Jag ser stora affärer framför mig och att demografin kommer förändras väldigt snabbt i vissa områden. Pundare, blattar, socialfall och andra kommer tryckas ännu längre bort från stadskärnorna och den s k segregeringen kommer att bli ännu större än idag. Just nu finns det sunkiga områden nära de fina men det lär inte fortsätta vidare länge. Alla vet varför svenskar inte flyttar till Hallonbergen idag och de vet hur lätt det är att lösa det problemet, de som löser problemet kommer att bli förmögna.