2013-01-05, 17:55
Medlem
Vobblers avatar
Davydenko såg rätt sliten ut efter andra set.
Citera
2013-01-05, 18:52
Medlem
Castlevanias avatar
Synd att inte Davydenko vann 2:a set. Givet att Gasquet skulle vinna matchen i skiljeset. Denna fransman är en synnerligen tråkig spelare. Skulle vinna så mycket mer på att bli offensivare i sitt spel. Ändå räcker det en bit. Tråkigt förresten med alla dessa fegspelare som parkerar långt bakom baslinjen. Segt jävla värre.
Senast redigerad av Castlevania 2013-01-05 kl. 18:54.
Citera
2013-01-05, 19:00
Medlem
Hj tennistokar.

Vad ska man tänka på när man inhandlar racket och bollar?
Citera
2013-01-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Synd att inte Davydenko vann 2:a set. Givet att Gasquet skulle vinna matchen i skiljeset. Denna fransman är en synnerligen tråkig spelare. Skulle vinna så mycket mer på att bli offensivare i sitt spel. Ändå räcker det en bit. Tråkigt förresten med alla dessa fegspelare som parkerar långt bakom baslinjen. Segt jävla värre.

Håller med, finns mycket mer i Gasquet än vad vi får se, det är synd att han inte får rätt vägledning (och tar den).

En sak som är underhållande med honom är dock hans backhand, den är helt underbar, helt sinnessjukt bra när han har en bra dag.
Citera
2013-01-06, 14:38
Medlem
Kookaburrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRealest
Hj tennistokar.

Vad ska man tänka på när man inhandlar racket och bollar?

Inte köpa något av dem på Biltema? Nej men det beror väldigt mycket på hur mycket, ofta du spelar och sedan givetvis vilken nivå du spelar på?

I helgen så gav jag mig faktiskt ut och spelade en turnering. Spelade helt ok och förlorade mot topp seedade spelaren. Skillnaden mellan oss var att jag inte får djupet på bollarna. Förutom att jobba på få kroppen mer bakom slaget är det någon som har några bra matningsövningar att dela med sig av?

Dessutom har jag haft problem med min backhand. Blir sjukt spänd när jag spelar turneringar och den fungerar inte alls på match stundtals. Någon med bra råd eller litteratur som man kan kolla in?
Citera
2013-01-06, 17:01
Medlem
Dimitrov som Lundgren snackade upp så fruktansvärt har nu spelat sin första ATP-final i Brisbane som han förlorade. Tränas tydligen av Mikael Tillström i Sthlm http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Top-Players/Grigor-Dimitrov.aspx?t=tf
Citera
2013-01-06, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Håller med, finns mycket mer i Gasquet än vad vi får se, det är synd att han inte får rätt vägledning (och tar den).

En sak som är underhållande med honom är dock hans backhand, den är helt underbar, helt sinnessjukt bra när han har en bra dag.
Han är en Lendl-typ, tennis är hans arbete inte något som är roligt.
Citera
2013-01-06, 17:32
Medlem
Tipsarevic tog sin fjärde titel utan att behöva möta en enda topp30-spelare. Det är bara att säga grattis till att han tog chansen, det är inte varje vecka man får en sån chans.

Otroligt svagt av de andra tre, Berdych, Cilic och Wawrinka att inte göra bättre ifrån sig där tycker jag. Berdych blir jag aldrig klok på, när ska han stabilisera sig som en vinnare, kommer han göra det någonsin? Han vann Stockholm Open, fattar inte varför han inte klarar att hålla den takten, detta var en sån typisk turnering som han skulle i alla fall minst ta sig till final i.

Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Dimitrov som Lundgren snackade upp så fruktansvärt har nu spelat sin första ATP-final i Brisbane som han förlorade. Tränas tydligen av Mikael Tillström i Sthlm http://www.atpworldtour.com/Tennis/Players/Top-Players/Grigor-Dimitrov.aspx?t=tf

Dimitrov är otroligt skicklig, har du sett denna? http://www.youtube.com/watch?v=Bhl_tV6AOTE

Helt sjukt snyggt

Är dock tveksam till om han har den mentala biten för att bli en riktig toppspelare, jag hoppas att han har det/kan utveckla det för han spelar otroligt fin tennis och han har ju skickligheten för att göra det där lilla extra. Frågan är om han har skallen till det.
Citera
2013-01-06, 18:24
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Jag trodde att förra året skulle bli Dimitrov stora genombrott men det kanske kommer i år istället. Helt klart börjar bra den saken är klar.

Citat:
FRENCHMAN Jo-Wilfried Tsonga's hopes of competing in Australian Open hang in the balance after the world No.8 injured his hamstring at the Hopman Cup last night.

Tsonga suffered the injury during his 7-6 (6-4) 7-6 (6-3) win against South Africa's Kevin Anderson, but still chose to contest the mixed doubles.

Inga jävla skador!Tsonga borde avstått dubbeln. Hoppas han är skadefri när Australien Open drar igång.
Citera
2013-01-06, 19:30
Medlem
Han tränar i alla fall på rätt ställe, utvecklas han inte när han tränar där han gör så lär han få det svårt att göra det nån annanstans.

Ska bli intressant att se hur mycket bättre han kan bli, det kan ju ge en fingervisning om hur pass bra träning man kan få i Sverige, om man är lovande. Bulgarien har väl aldrig haft någon bra tennisspelare så det vore väldigt stort om han lyckades.
Citera
2013-01-06, 22:21
Medlem
Ska bli intressant att se Janowicz, han möter Brian Baker i första i Auckland. Han är verkligen en spelare som jag hoppas fortsätter att spela bra, han är den typen av spelare som kan slå vem som helst en bra dag, AO brukar vara en skrällturnering, hoppas han spelar bra då kan det bli spännande att följa.
Citera
2013-01-07, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Han tränar i alla fall på rätt ställe, utvecklas han inte när han tränar där han gör så lär han få det svårt att göra det nån annanstans.

Ska bli intressant att se hur mycket bättre han kan bli, det kan ju ge en fingervisning om hur pass bra träning man kan få i Sverige, om man är lovande. Bulgarien har väl aldrig haft någon bra tennisspelare så det vore väldigt stort om han lyckades.
Systrarna Maaleva undantagna, sen är han van vid svenskar sen Lundgren epoken. Han är ju en 91:a så han kan nog bli etablerad topp-30 spelare som bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in