Citat:
Ursprungligen postat av
god.child
Österrike är otroligt överskattade de är inte mycket att hänga i julgranen direkt. De hade tur att få med sig 3 poäng mot Sverige senast så gör vi bara en bra match ska det bli tre pinnar. Med det sagt är det såklart inte bara att göra en så pass viktig match bra på beställning, men detta är helt i Sveriges händer. Tippar vinst 2-1, Kim kommer in och "snor" en frispark från Zlatan ( vilket är befogat) och säkrar kvalplatsen.

Jag tycker faktiskt inte att de är så överskattade i dagsläget. Jag ser rätt mkt på Bundesliga på Eurosport 2 och har tyckt rätt länge att Österrike börjar se bra ut.
Däremot ser jag de kanske som ett Polen som kan göra bra kval o bra matcher men som inte räcker till ännu i mästerskapsgrupper då nivån höjs.
Det är just vad som talar för Sverige idag, vi brukar kunna höja oss då det är allvar o motståndet är starkt. Så 3 poäng ska vi ha på hemmaplan. Men det kommer blåsa friskt längs kanterna idag, jag utgår ifrån att vi kommer bli sönderblåsta där ute ett par ggr.
Känns bra att Taco spelar idag, han kommer hjälpa backarna att spela bort förstapressen plus att han ligger lägre i banan centralt än alla andra alternativ vilket kommer behövas om Österrike väggar sig ner mot kortlinjen a la Bundesligastyle.