2013-10-11, 13:22
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hextern
Utan att ha någon koll på klubblagsfotboll tycker jag att Kongo brukar vara rätt klumpg med bollen när man ser honom i landslaget. Ibland slår han fina bollar, ofta känns det som att det går långsamt eller blir fel.
Han "ser" klumpig, men är inte särskilt klumpig egentligen. Det är dessutom vanligare att han slår fina bollar än att det blir fel.
Citera
2013-10-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Han "ser" klumpig, men är inte särskilt klumpig egentligen. Det är dessutom vanligare att han slår fina bollar än att det blir fel.

Du har säkert rätt. Tycker det ser så otroligt mycket bättre ut och känns tryggare när Anders Svensson har bollen vid fötterna bara.
Citera
2013-10-11, 13:39
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Elm-hatet från en del är ganska överdriven. Generellt sett har han varit helt ok genom hela sin landslagskarriär. En del dalar, visst, men också en del toppar där han visat vilken kapacitet han besitter. Han var ju t.o.m ordinarie under stora delar av Lagerbäcks sista tid.
Jag kan förstå att du är en Elm förespråkare eftersom han enligt dig är som "gjuten i den svenska startelvan" om jag ska citera dig från ett annat inlägg, som du fått mycket skit för. Men jag ska säga att även jag tyckte att Elm fram till innan EM var bra i det svenska landslaget. Efter det har Elm varit den totala motsatsen i EM och under de senare VM-kvalet/träningslandskamper. Om ni inte tycker det, är det bara att konstatera att vi ser fotboll från helt skilda världar.

Oavsett så får vi hoppas att Elm är bra denna landskampen och att vi tar hem skiten.
Citera
2013-10-11, 13:39
Bannlyst
jag kan ha fel men, Svensson Källström känns så avdankat känns som spela som borde lagt skorna på hyllan redan, svensson har iförsig trots åldern presterat bra senaste matcherna elm har jag inte koll på förstått att både han och källström är ganska bra frisparksläggare men hur är dem rent spelmässigt vad för typ av spelare är dem?
Citera
2013-10-11, 14:03
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ja, just nu är han det. Jag ser också Durmaz som mer internationell i spelstil. Han har mer explosivitet och snabbare ryck. Hamad är lite för jämnbra och har kanske inget "vinnande vapen".
Ja, Hamad måste utomlands nu. Tycker han har nått sin maxnivå inom allsvenskan. Insatserna varierar med vilken form han är i för tillfället, typ av matchbild o hur bra laget är som helhet...om han ska ta nästa steg o höja högstanivån så måste han ut o få spela i högre tempo med bättre medspelare o mot bättre motståndare.
Citera
2013-10-11, 14:16
Medlem
Pancevs avatar
Måste påpeka att Hamrén återigen väljer att starta en viktig match med ett innerfält som har minimal speltid tillsammans sedan tidigare.

Det är på gränsen till tjänstefel och att aktuella startspelare under en generationsväxlingsperiod inte har spelat mer ihop är nog än värre.

Inte för att det behöver betyda något ikväll, en match är bara en match... det är den strategiska tanken som jag opponerar mig emot. Hans jävla mittfältsroulette står mig upp i halsen.
Citera
2013-10-11, 14:17
Medlem
god.childs avatar
Österrike är otroligt överskattade de är inte mycket att hänga i julgranen direkt. De hade tur att få med sig 3 poäng mot Sverige senast så gör vi bara en bra match ska det bli tre pinnar. Med det sagt är det såklart inte bara att göra en så pass viktig match bra på beställning, men detta är helt i Sveriges händer. Tippar vinst 2-1, Kim kommer in och "snor" en frispark från Zlatan ( vilket är befogat) och säkrar kvalplatsen.
Citera
2013-10-11, 14:21
Medlem
Nermans avatar
Inga direkta skrällar i Elvan. Vi får hoppas att Elm löper mycket för att kompensera för Anders ålder. Anders behöver någon löpstark framför sig för att riktigt få ut sin fulla potential.
Vad tror ni förresten om ett Femmanna mittfält med Zlatan som ensam forward?

----Svensson----
---Elm---Kongo
Larsson--Kaka
-----Zlatan------
Citera
2013-10-11, 14:30
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Österrike är otroligt överskattade de är inte mycket att hänga i julgranen direkt. De hade tur att få med sig 3 poäng mot Sverige senast så gör vi bara en bra match ska det bli tre pinnar. Med det sagt är det såklart inte bara att göra en så pass viktig match bra på beställning, men detta är helt i Sveriges händer. Tippar vinst 2-1, Kim kommer in och "snor" en frispark från Zlatan ( vilket är befogat) och säkrar kvalplatsen.
Jag tycker faktiskt inte att de är så överskattade i dagsläget. Jag ser rätt mkt på Bundesliga på Eurosport 2 och har tyckt rätt länge att Österrike börjar se bra ut.

Däremot ser jag de kanske som ett Polen som kan göra bra kval o bra matcher men som inte räcker till ännu i mästerskapsgrupper då nivån höjs.

Det är just vad som talar för Sverige idag, vi brukar kunna höja oss då det är allvar o motståndet är starkt. Så 3 poäng ska vi ha på hemmaplan. Men det kommer blåsa friskt längs kanterna idag, jag utgår ifrån att vi kommer bli sönderblåsta där ute ett par ggr.

Känns bra att Taco spelar idag, han kommer hjälpa backarna att spela bort förstapressen plus att han ligger lägre i banan centralt än alla andra alternativ vilket kommer behövas om Österrike väggar sig ner mot kortlinjen a la Bundesligastyle.
Citera
2013-10-11, 14:32
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerman
Inga direkta skrällar i Elvan. Vi får hoppas att Elm löper mycket för att kompensera för Anders ålder. Anders behöver någon löpstark framför sig för att riktigt få ut sin fulla potential.

----Svensson----
---Elm---Kongo
Larsson--Kaka
-----Zlatan------
Anders såg fan rapp ut mot St Liege... blev förvånad över att jag tyckte han såg ut att ha klipp i steget o snabb fotisättning
Citera
2013-10-11, 15:02
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerman

----Svensson----
---Elm---Kongo
Larsson--Kaka
-----Zlatan------
Det vill inte Zlatan och eftersom det är Zlatan som bestämmer så blir det inte så.
Citera
2013-10-11, 15:06
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det vill inte Zlatan och eftersom det är Zlatan som bestämmer så blir det inte så.
Går inte att ha Larsson där dessutom. Däremot skulle han kunna vara högerback i sådan uppställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in