2013-11-19, 23:00
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Det är väl fan inte Hamréns fel att Sverige har fotbollsvärldens sämsta jävla försvarare... Nånsin.

Ja det är väl ändå hans jobb att strukturera upp försvarsspelet, plocka ut spelare och scouta motståndets anfall.
Citera
2013-11-19, 23:01
Medlem
Neuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Det är väl fan inte Hamréns fel att Sverige har fotbollsvärldens sämsta jävla försvarare... Nånsin.

Fast mannen. Försvararna var bra i dessa matcher. Men vi var ju tvugna att kliva upp ett par meter med laget för att skapa tryck. Vilket fungerade, tills Taco passade iväg bollen, varav en kontring tog fart. Brasiliens backlinje hade inte kunnat jaga ifatt Ronaldo.
Citera
2013-11-19, 23:01
Medlem
Om nu Hamren slutar/får kicken (vilket jag hoppas) hur ställer ni er till att ta in en utlänsk tränare ?
Citera
2013-11-19, 23:02
Medlem
DinosaurPhils avatar
Att läsa matchtråden får mig att gråta över kommande generationer i detta landet. Det blir att skuffa sängen full med pengar så man har något när man går i pension.

Jag förstår mig inte på de personer som klagar över backlinjens agerande mot Ronaldo två sista mål. Sverige leder med 2-1 och går all in för att ta sig till VM. Det innebär att man släpper otroliga ytor mot världens just nu bästa fotbollsspelare. Det är klart som korvspad att han kommer få chanserna. Detta är inget som är backlinjens fel. Det handlar om matchens olika faser och mentaliteten hos spelarna. Vid 3-2 målet stod Nilsson 15 meter längre fram i plan än vad han normalt hade gjort och stoppat den bollen. Vid det första målet kunde Olsson tagit tre steg upp på plan och ställt Ronaldo offside.

Med det sagt så har Sverige en totalt sett sämre backlinje än tidigare. Spelare som fått spela kort tid tillsammans och där inte finns något samarbete mellan backlinje och mittfält.

Lustig tycker jag var helt underbart bra idag. Att hålla "jämn tempo" med Ronaldo över två matcher och störa honom ur balans i båda mötena är bra och ett kvitto på alla de som klagat på honom tidigare.

Svensson är för mig Sveriges bästa innermittfältare. Han har sådant lugnt och är så trygg med bollen. Ett misstag idag och det blev mål, sådant som händer.

Zlatan är Zlatan. Vet inte hur jag ska beskriva mina känslor för Zlatan mer än att jag är stolt att jag har haft äran att se honom växa upp och fått majoriteten av hans matcher i hans karriär.

Tycker Sverige gör vad de kan, Portugal är ett bättre landslag. Det är knappast någon överraskning och i denna matchen visar Sverige att med en bättre samspelt backlinje och att värdera bättre vem som skall spela som yttermittfältare så kan vi ta ytterligare steg. Jag såg U21 matchen mot Malta och där finns definitivt spelare som kan ge Sveriges A-landslag en ytterligare dimension i spelet åren framöver.
Citera
2013-11-19, 23:08
Moderator
easy_dans avatar
Hamréns agerande idag gör mig illamående, inte nog med att vi har två byten kvar att göra i 80:e i en match där vi jagat mål i en halvtimme han väljer dessutom att i 89:e göra ett totalt meningslöst byte för att göra ett ställningstagande och plocka in Gerndt, vidrigt.
Citera
2013-11-19, 23:10
Medlem
skrudiss avatar
Nåja, det var väl aldrig riktigt nära. Efter frisparksmålet vågade jag drömma, men det var bara kort.

Nu får Sverige en chans att bygga nytt. Underlaget finns förhoppningsvis för en tydligare växling än den efter senaste missade VM. Tyvärr innebär detta en del avsked, men med tanke på Guidettid fina (ja, vi är positivs nu!) resultat (som jag blott läst om) finns det en del positiva tecken.

Och för alla idioter som förespråkar Lagerbäck; jag blir bara less. Lär er för det första att prestationer uppnåddes under Lars-Tommy och se därtill spelarunderlaget. Har vi tre absoluta världsstjärnor idag? Nej. Ytterligare önskar jag att ett slut kunde nås på diskussionen där man fann att Lagerbäck borde ha spelat som Hamrén och vice versa. Spelarmaterialet och -bemötandet var lite skevt för bägge kaptener.

Allt känns jävligt deppigt nu, i synnerhet som jag tycker att insatsen 08 var så svag att den knappt "räknas". 2002 var mer äkta, och det är 12 år sedan nästa sommar. Då är det även åtta år sedan senaste mästerskap. Går vi ett åttiotal till mötes?
Citera
2013-11-19, 23:13
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja det är väl ändå hans jobb att strukturera upp försvarsspelet, plocka ut spelare och scouta motståndets anfall.
Ja, och han har gjort genomgående dåliga laguttagningar, med 4-4 matchen, mot fritzarna, som det allra främsta exemplet, trots slutresultatet.
Citera
2013-11-19, 23:15
Medlem
Visst, Hamren har inte överpresterat precis men han har ändå gjort det helt okej, kanske lite mer än så om man har i åtanke på vilket spelarmaterial han har till sitt förfogande. Vi kom till EM, och åkte ut mot Portugal i Playoff, vilket inte är en skandal med tanke på hur mycket bättre de är än oss. Kom igen, tror ni att vi hade gått vidare om vi hade haft en starkare defensiv?
Citera
2013-11-19, 23:17
Medlem
Stratocaster68s avatar
Robert Laul ‏@RobbieLauler 45s
Erik Hamrén fortsätter som förbundskapten mot EM 2016.

Jaha jävlar. Hurra. Kvällen kunde inte bli värre.
Citera
2013-11-19, 23:19
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Hamrén har ju fått Zlatan att explodera i landslaget, till skillnad mot innan. Det är ett plus

Samtidigt har han inte lyckats sätta en kontinuerlig backlinje sen han tillträdde, vilket var ett adelsmärke innan.

Han har förbättrat det som behövdes....men i gengäld misslyckats med det nödvändiga som fungerade.
Det ska han ha hyll för. Det jag tar med mig från hans tid som förbundskapten är Zlatans lyft samt de väldigt många laguppställningarna vi använt oss av.
Citera
2013-11-19, 23:21
Medlem
Nermans avatar
Vad tror ni om Hasse Backe som nästa förbundskapten?
Citera
2013-11-19, 23:22
Medlem
Cambijaos avatar
Ronaldo avgjorde om det blev Rio eller Roskilde 2014. Hoppas det regnar i Brasilien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in