Citat:
Ursprungligen postat av
Hebr
Fast du tror inte att många chefer har jobbat arslet av sig för att sen kunna chilla med en bra pension?
Känns som att 80% av er som kommenterat står på något lågavlönat jävla lagerjobb och klagar hela dagarna. Börja läsa på universitet eller vad som helst, avancera i eran karriär och satsa på att tjäna pengar.
Alla har ju inte turen att hitta en högavlönat jobb bara så där, men att sitta och häcka på något skitjobb och dessutom nöja sig med det är ju fan ett stort svek mot sig själv.
Det handlar många ggr inte om universitet eller inte, tro mig. Jag har själv läst många herrans år på universitet. Du tar inte med i beräkningen att 20% av männen aldrig kommer uppleva pension? Av de återstående 80% är många multisjuka, har svårt med kroppen pga utslitningsskador, sjuk make eller maka. Jag vill påstå att det är en minoritet som har tid och ork att leva ut sina liv när man är pensionär.
Många tycks ha blivit invaggade i reklamfilmer och annan glorifierande skit om hur lyckligt pensionärslivet är. Det är inte så, jag ser dessa patienter dagligen och vill påstå att deras liv, många ggr inte är så roande på det sätt vi föreställer oss. De kan förvisso många ggr uppleva en slags tillfredställelse om livet som handlar mer om reflektion, men de som lever livet i form av resor, sex, och kärlek är förhållandevis få.
Många är dysfunktionella på olika sätt. Därför är föreställningar om att spara till pension ganska idiotisk, än mer idiotiska är dom som inte inser att man måste leva livet medan man är någorlunda frisk och pigg. De som valt att spara pengarna kommer aldrig att använda dom, de flesta dör med dom
Så till dig säger jag bara, vakna upp nu, imorgon kan det vara för sent. Det är inte så kul att resa eller leva livet när man är waranbehandlad, skall in och göra höftplastik, sexuellt dysfunktinell, när du lider av prostataförstoring, eller släpa med din kateter ner till stranden. Det är många som bara tycker det är jobbigt