Citat:
Ursprungligen postat av
FTW_Yes
Tror många som tänker som TS är deprimerade eller inte tycker om sina jobb.
Visst, man vill väl alltid arbeta mindre, men man har ju ändå inte orken på kvällen att hitta på så mycket. Och alla som varit arbetslös vet hur tråkigt det är.
Då kommer man i en sits, att ha arbete och tjäna pengar, eller vara arbetslös och ha tråkigt/inga pengar.
Roliga är ju att på sommaren, då känns det som om man har hur mycket tid som helst på kvällarna efter jobb. Varför blir det helt plötsligt bara jobb/tv/sova när det blir mörkt ute?
Jobbar man 8-17 så kan man vara äten o duschad vid 18-tiden. Då har man 5 timmar på sig att hitta på annat innan det är dags för sängen.
Sen ska man heller inte glömma att man faktiskt bara "arbetar" mån-torsdag, sen är det ju FREDAGSKVÄLL och helg!
Tänk på alla u-länder där arbetarna bor på fabriker och knappt ha råd att äta varje dag. Där kan vi snacka om deprimerande...
Du tror så fel. Jag är inte deprimerad!!! Det är ju du som verkar vara det när du skriver hur tråkigt det är att vara arbetslös. Men jag tycker inte att det är tråkigt att vara ledig. Jag njuter, stormtrivs, är glad och mår toppen när jag är ledig. Jag älskar att ha tid för mig själv. Om man nu måste jobba fullt ut till 100% ( och fly) , då är men deprimerad och man saknar bildning hur man lever ett lyckligt liv.
Jag älskar mitt jobb, jag älskar också mitt liv och vill ha mer tid till det. Är det så svårt att fatta det. JAG ÄR LYCKLIG DE FRIA DAGARNA NÄR JAG GÖR VAD JAG VILL!!!! JAG MÅR BRA!!!!