2013-10-10, 21:47
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosefSvensson
Det är stor humor. Hur tänkte hon där?

Jag hoppas att även Expressen och Aftonbladet inför en betalvägg inom en snar framtid. Ju fortare desto bättre.
Deras förljugna propaganda tid är snart förbi och äntligen över.

Denna tråden är alltid en glädje att läsa. Hur dessa svenskfientliga s.k "journalisterna" äntligen får möta verkligheten. Personligen så önskar jag dessa legoknektar allt ont och jag finner en glädje i att läsa hur dåligt dessa s.k "journalisterna" mår idag på deras redaktioner.
Aftonbladet har redan en betalvägg, Plus heter den. Tydligen väldigt lönsam eftersom det är i princip omöjligt att säga upp abonnemanget á 30 kr/månaden.
Citera
2013-10-10, 22:11
Medlem
Tidningarna är inne i en ond cirkel. Upplagan sjunker vilket gör att man inte kan höja annonspriserna för att täcka upplagetappet. Upplagan sjunker ännu mer och annonsörerna börjar att annonsera på internet där man räknar klicken i stället. Tidningarna förlorar mer pengar. Upplagan sjunker än mer. Och så vidare ända till man når botten.
Citera
2013-10-10, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Tidningarna är inne i en ond cirkel. Upplagan sjunker vilket gör att man inte kan höja annonspriserna för att täcka upplagetappet. Upplagan sjunker ännu mer och annonsörerna börjar att annonsera på internet där man räknar klicken i stället. Tidningarna förlorar mer pengar. Upplagan sjunker än mer. Och så vidare ända till man når botten.

Jag skulle inte vilja kalla det för en ond cirkel utan snarare en god cirkel.
Citera
2013-10-10, 22:17
Medlem
JosefSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Aftonbladet har redan en betalvägg, Plus heter den. Tydligen väldigt lönsam eftersom det är i princip omöjligt att säga upp abonnemanget á 30 kr/månaden.

Där ser man.
En fantastisk affärsidé.
Aftonbladet visar ännu en gång vägen..
Citera
2013-10-10, 22:47
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Nu blir detta svårt OT men du menar att fem minuter med jobb före kaffepausen är värda mer än fem minuter under kaffepausen, så fungerar det riktigt inte....

Alla ut mot kund debiterbara sekunder och minuter är precis lika mycket värda under en rationell arbetsdag. Alla icke debiterbara sekunder och minuter tyder på att något är galet och åtgärder måste vidtas.

Journalisterna kanske kan städa personaltoaletterna/utrymmen i.st.f att dricka kaffe?
Eh, nej det menar jag inte. Eftersom kafferasten är betald tid spelar det ingen roll. Bara kortare arbetsdag med lägre lön är en reell besparing. Eller naturligtvis att journalisterna även städar så att städtjänsterna kan dras in.

Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Opel har en produkt folk kan tänkas vilja ha, vem vill ha Expressen?

Det enda journalisterna bör fokusera på nu är att inte bli den sista som får gå för det kommer bli betydligt kämpigare än om man är bland de första. Allt handlar om att vara före alla andra när man skall söka nytt jobb, är man en i mängden är det oftast de som redan har ett arbete som får tänsten. Det skall bli kul att se hur många som fortsätter kalla sig journalister när de knallar till socialen och vill ha bidrag. Ser ett par arga bloggar framför mig om hur jobbigt det är att försöka förklara för en handläggare att man inte är en av alla andra kunder...
Ser man inte fler och fler journalister som press- och kommunikationsansvariga på våra börsbolag? Det lär bli huggsexa om de tjänsterna snart.
Citera
2013-10-10, 23:56
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosefSvensson
Där ser man.
En fantastisk affärsidé.
Aftonbladet visar ännu en gång vägen..

De försöker väl efterlikna SVT, Radiotjänst och deras betalningsmetoder där du får betala för en produkt du inte vill ha alldeles oavsett, Aftonbladet är dock inte lika avancerade i sina metoder, men som synes på god väg.

Eva Hamilton vill ha tv licens för din dator [och får det också - sammanfogat]
https://www.flashback.org/t1464596
där ligger Jan Helin i lä.
Citera
2013-10-11, 00:03
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Hur jävla dumma i huvudet är Metro egentligen? Jag bläddrade igenom dagens metro på väg till jobbet eftersom jag kan tycka att deras jobbsektion och kolumner är underhållande eftersom de är så jävla korkade och då såg jag den här skiten http://www.metro.se/nyheter/menstroja-vacker-beundran-och-avsky/EVHmji!tLLcVlvWopBvE/ .

Metro som är en tidning som endast är beroende av annonser har en jävla bild av en onanerande mensfitta, hur in i helvete tänker de där? Tror de att deras annonsörer blir glada när folk som läser på jobbet får se en tecknad mensfitta och associerar det med deras produkt. Dock så måste jag säga att skiten från den idiotiska genus"experten" var ganska roligt att läsa.

Dvs. Aristoteles "Tolerance & Apathy are the last virtues of a dying society" stämmer även in på den döende tidningsvärlden (då de iofs är en del av världen).
"Härlig" tröja det där, ska de inte ha en bild på en ejakulerande penis också?
Bryta lite tabun helt enkelt, så sexgalna som folk är idag så borde det bli en storsäljare.
Citera
2013-10-11, 03:50
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BasR
Tycker denna är lite humor, så annonsörens avslutningsfrekvens ska alltså stiga för att man inför en betalvägg på sidan som publicerar annonserna
Det kan iofs vara sant. Om de gor som t ex Facebook och kastar allt vad "Privacy" heter over bord och later annonsorer matcha sina kunddatabaser med tidningens dito sa kan man visa 1-1 annonser och de fungerar battre an spray and pray. Problemet for dem ar forstas att just sana som Facebook kan ge battre reach och lagre kostnader.
Citera
2013-10-11, 04:26
Medlem
Economicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-lashback
Senaste nytt..

TV4 lägger ned lokalnyheterna i Stockholm. Det har en indirekt påverkan på tidningsdöden eftersom Nyhetsbolaget tvingas sparka 15 journalister och Nyhetsbolaget jobbar även med nyheter till Bonniers tidningar..

http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3777206.ece

http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3777196.ece

Fler tidningar inför betalvägg på Internet som en sista desperate åtgärd när tidningarna blöder..
http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3777065.ece

Helsingborgs Dagblad ville ansöka om 400000kr i bidrag men får nej..
http://www.medievarlden.se/nyheter/2013/10/hd-och-hd-far-inte-pengar-for-samarbete

Skånska Dagbladet sparkar sin VD och har nu sparkat så många journalister att kontorslokalerna ekar tomma. Kontoret är nu överflödigt och tidningen satsar nu på att bli hotell.

http://www.medievarlden.se/nyheter/2013/10/skanskans-vd-far-sparken

http://www.resume.se/nyheter/dagspress/2013/10/10/skanska-dagbladet-blir-hotellagare/

Underbart, blev dock nästan lite paff att TV4 Sthlm läggs ner. Det är ju trots allt landets huvudstad, maktens centrum osv. Men bra utveckling, har själv följt med under denna vackra resas gång. Går snabbare än vad jag trodde, och då får man tänka på att denna typ av nyheter kanske inte är något media basunerar ut allt för mycket. Gäller även mellan konkurrerande parter tills viss del.

Jag tror att respektive printmedias digitala medieform kommer att vara stabila och kanske växa en tid framöver. Detta beror helt enkelt på kontakten mellan den gamla tidningen och sidan, ett starkt inarbetat varumärke och delvis lojala kunder. Dessa följer med "gratis". Men den dagen då, t.ex AB, enbart finns på nätet, då är AB just det. Enbart en webbsida, som tusentals andra. tror jag vi verkligen får se de sista dödsryckningarna.

Så just nu är det då främst printmedia som slaktas och ska bort. Det sker, som vi ser, dagligen. Men även digitala nyheter skiter sig, sedan finns det floppar som typ Nyheter24 och liknande.

Vill rekommendera aktuella några debatter i ämnet;

http://youtu.be/7H7pmSHyFUM
Så ska journalistiken överleva tidningskrisen

http://youtu.be/qjGIUNeYLAo
Thomas Mattsson och Jan Helin: Vem köper en kvällstidning om tio år?
Citera
2013-10-11, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Nu blir detta svårt OT men du menar att fem minuter med jobb före kaffepausen är värda mer än fem minuter under kaffepausen, så fungerar det riktigt inte....

Alla ut mot kund debiterbara sekunder och minuter är precis lika mycket värda under en rationell arbetsdag. Alla icke debiterbara sekunder och minuter tyder på att något är galet och åtgärder måste vidtas.

Journalisterna kanske kan städa personaltoaletterna/utrymmen i.st.f att dricka kaffe?

Kanske nästa åtgärd. Journalisterna städar redaktionen inkl toaletterna själva.
Citera
2013-10-11, 07:00
Medlem
Personligen tycker jag att det är ganska trist att folk får sparken och en hel så pass viktig yrkeskår som journalister är på nedgång, tillsammans med alla andra tjänster som är förknippade med tidningsbranschen. Varför är det egentligen så många här som tycker att det är fantastiskt bra? Är det så att de som hyllar tidningsdöden är sådana som tror att varje person som slutar prenumerera på dagstidningen också börjar rösta på sd?

Newsflash: folk har slutat prenumerera på morgontidningen för att den (eller motsvarande information) finns tillgänglig gratis på nätet, inte för att de inte håller med om tidningens åsikter. Den stora majoriteten kommer inte att börja få alla sina nyheter från högerextrema nyhetssidor bara för att de slutar läsa morgontidningen. Kanske framförallt för att folk inte bara vill läsa om invandringens baksidor utan även om sådant som kultur, sport, utrikes (som inte handlar om Gyllene gryning och liknande nazistpartier) och mer personliga berättelser. Sånt hittar de inte i "alternativmedia" som bara satsat på att skriva om en sak, och som dessutom oftast hämtar sina nyheter från gammalmedia och mest vinklar till dem.
Senast redigerad av Grillo 2013-10-11 kl. 07:09.
Citera
2013-10-11, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Personligen tycker jag att det är ganska trist att folk får sparken och en hel så pass viktig yrkeskår som journalister är på nedgång, tillsammans med alla andra tjänster som är förknippade med tidningsbranschen. Varför är det egentligen så många här som tycker att det är fantastiskt bra? Är det så att de som hyllar tidningsdöden är sådana som tror att varje person som slutar prenumerera på dagstidningen också börjar rösta på sd? Eller är det bara folk som anser att skadeglädje är den enda rätta glädjen?

Förstår ni inte att det här leder till att arbetslösheten ökar än mer?

Har du läst ens lite av tråden?

Dagens journalister har inget förtroende av svensken. Lika högt som för fastighetskrängare och lägre än för politiker. Illa.

Kulturmarxismen är total. 70% röstar på MP/V. Alla bor vitt (typ södermalm) men hyllar multikulti, hycklare av rang. De har ingen förankring hos gemene svensk längre.

Någon annan kan säkert förklara det bättre men det var mina 2 ören från mobilen.

Kort svar: de är svenskförrädare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in