2013-10-10, 14:27
Medlem
Fin hatt. Påminner om Tintin i Congo..

Hejdå Ibbe. Såvitt jag förstår gäller Sveriges rikes lag alla människor i Sverige, dvs även gråtande negrar.
Citera
2013-10-10, 14:29
Bannlyst
Alltså jag tycker han förtjänar det. Anledningen att han utvisas är för att han stal för 5000 kr
Citera
2013-10-10, 14:35
Medlem
Shuffless avatar
Kanske har helt fel nu men han kom ju hit som flykting och det finns inte en hot bild i hans hemland just nu så han har inget här att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av Tonks
Alltså jag tycker han förtjänar det. Anledningen att han utvisas är för att han stal för 5000 kr
Har du källa på det? Inte läst något om det men det är ju självklart att om så är fallet så avslöjar inte slask media det.
Citera
2013-10-10, 14:38
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Där var många som ville ha kvar honom, då måste han ju vara anpassad iaf, inte som somalierna. Liberia, samma som Jackie Arklöv, så då finns det väl en del adopterade därifrån.

Ja, George Scott också och han gick ut med att han var dödsknarkarnazist som vill kasta ut alla kriminella araber. Kanske Ibbe kan få samma åsikter innan han ska rösta och då vill vi ha honom i landet.
Citera
2013-10-10, 17:38
Medlem
arboratoruss avatar
P4 Kalmar: Oklart hur Ibbes framtid ser ut

Vår rapportering om Abrahim Jabathe som ska utvisas rörde upp många känslor. Beslut om utvisning till Liberia togs redan 2009 i domstol, men först nu när Ibbe, som han kallas, fyllt 18 år ska den genomföras. Det är oklart vad som kommer hända nu, och om det går att få beslutet omprövat.
I Eftermiddag i P4 Kalmar försökte vår reporter Tobias Sandblad reda ut vad som hänt.
Citera
2013-10-10, 18:41
Medlem
Att han gick ut i media och grät kommer att försvåra hans möjligheter att gömma sig i landet som illegal - Han säger nämligen i reportaget att han kommer att söka sig tillbaka till Sverige.

Nu vet alla hur du ser ut Ibbe smartskaft.
Citera
2013-10-10, 20:53
Medlem
user694057s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonks

Källa? Finns inget som tyder på att han stulit 5000kr. Bara ännu en högerpajsare som sprider falsk fakta för att få honom att se ut som en "elak invandrare". Killen är en helt vanlig person med vänner och är omtyckt i samhället, spelar fotboll och går på fester ibland.

Vad är problemet med att förstå att alla invandrare inte är kriminella hasch-försäljare och skatteutnyttjare?
Citera
2013-10-10, 21:03
Medlem
Men NEJ era jävla rasister, han har INTE begått något brott och han är ingen skådespelare.

På ett sett måste det vara riktigt synd om er, vad har ni haft för uppväxt med denna människosyn?

Ibbe är en av de skönaste och trevligaste personer jag känner och jag skäms fan över änskligheten när jag ser vissa av kommentarerna här
Citera
2013-10-10, 21:06
Medlem
user694057s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
Att han gick ut i media och grät kommer att försvåra hans möjligheter att gömma sig i landet som illegal - Han säger nämligen i reportaget att han kommer att söka sig tillbaka till Sverige.

Nu vet alla hur du ser ut Ibbe smartskaft.

Frågan är vilket sätt som är bäst, att "gömma sig" eller att nå ut till media och att Sverige får se att detta är en sjuk situation de ställt honom inför? Att Sverige får se att detta är SD's vilja med ALLA?
Citera
2013-10-10, 21:10
Medlem
Configurations avatar
Fyfan...låt han få stanna förhelvete 6 år klockren svenska.. Behövs de mer? Byt ut han mot en kriminell jävel istället.
Citera
2013-10-10, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av user694057
Frågan är vilket sätt som är bäst, att "gömma sig" eller att nå ut till media och att Sverige får se att detta är en sjuk situation de ställt honom inför? Att Sverige får se att detta är SD's vilja med ALLA?

Vad har SD med fallet att göra? De är ju idag totalt marginaliserade och de styr inget. Kanske fingret borde pekas mot sittande regering? Det är ju de som styr.
Citera
2013-10-10, 21:29
Medlem
user694057s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graensbevakarn
Vad har SD med fallet att göra? De är ju idag totalt marginaliserade och de styr inget. Kanske fingret borde pekas mot sittande regering? Det är ju de som styr.

Helt sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in