2013-10-10, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Framförallt så är det Sveriges bäst om han få leva i sitt hemland istället för i Sverige. Bott i Sverige 6 år är knappast skäll att få stanna här, särskilt när man inte släkt eller blodsband med den Svenska jorden. Visst hade Ibbe haft släkt här sedan Oskar II var kung, då hade han rätt få stanna, men inte som det ser ut nu.
Räckte med att se rättegångsbilderna om gubben som hamnade i komma när ett gäng högstadieelever misshandlat, de var helt vanliga invandrarungdomar, som säkert folk skulle tycka såg trevliga ut, de såg iaf glada ut på sina bilder de själva tog under rättegången.
Med maxstraffet 2 veckors samhällstjänst så lever de sina vanliga liv.
Man läser ofta om hur de slår sönder asylboendet och har själv snackat med en kille som slog sönder tvn på sitt asylboende, de tycker de är coola. småtjafs och då rycker tvn.
Hur har denna killen varit? Kallar han sina kvinnliga klasskamrater för hora, hur är han utan kameran?
Citera
2013-10-10, 09:57
Medlem
Varför nämner inte SVT att Abrahim ljög sig in i Sverige som anhöriginvandrare? Sedan visade det sig hans "pappa" inte var hans pappa.

Skolkamraten som skrivit på SVTDebatt snuddar vid det med en naiv tolkning.

Citat:
Utvisningsbeslutet grundar sig på att Abrahim kom hit för sex år sedan och fick uppehållstillstånd för att en man påstått sig vara Abrahims pappa, men det visade sig senare vara fel.

http://debatt.svt.se/2013/10/09/nu-racker-det-migrationsverket-utvisa-inte-abrahim/
Citera
2013-10-10, 10:35
Medlem
Thuriazs avatar
Den här killen verkar ju vara ett exemplar av lyckad migration, han kan prata svenska och bör rimligen snart ha gymnasiekompetens och är med andra ord snart redo att komma ut och finansiera staten via arbete. Att han dessutom vuxit upp i en fosterfamilj och verkar ha väldigt många svenska vänner ger mig intrycket att han har bra värderingar och lever efter våra lagar.

Skickar vi hem honom så kommer vi istället med största sannolikhet ta in en syrian, det vore otroligt dumt att tro att vi får färre invandrare för att vi skickar hem den här killen. Skillnaden är att utbytet kommer innebära mer sociala utgifter för en krigshärjad muslim utan värderingar som inte kommer vara arbetsför på många många år.

Näe, den här killen kan gott stanna anser jag.
Citera
2013-10-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuriaz
Den här killen verkar ju vara ett exemplar av lyckad migration, han kan prata svenska och bör rimligen snart ha gymnasiekompetens och är med andra ord snart redo att komma ut och finansiera staten via arbete. Att han dessutom vuxit upp i en fosterfamilj och verkar ha väldigt många svenska vänner ger mig intrycket att han har bra värderingar och lever efter våra lagar.

Skickar vi hem honom så kommer vi istället med största sannolikhet ta in en syrian, det vore otroligt dumt att tro att vi får färre invandrare för att vi skickar hem den här killen. Skillnaden är att utbytet kommer innebära mer sociala utgifter för en krigshärjad muslim utan värderingar som inte kommer vara arbetsför på många många år.

Näe, den här killen kan gott stanna anser jag.

Så asylfusk ska enligt dig löna sig?
Citera
2013-10-10, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hanna33
Räckte med att se rättegångsbilderna om gubben som hamnade i komma när ett gäng högstadieelever misshandlat, de var helt vanliga invandrarungdomar, som säkert folk skulle tycka såg trevliga ut, de såg iaf glada ut på sina bilder de själva tog under rättegången.
Med maxstraffet 2 veckors samhällstjänst så lever de sina vanliga liv.
Man läser ofta om hur de slår sönder asylboendet och har själv snackat med en kille som slog sönder tvn på sitt asylboende, de tycker de är coola. småtjafs och då rycker tvn.
Hur har denna killen varit? Kallar han sina kvinnliga klasskamrater för hora, hur är han utan kameran?

Skäggbarnen har verkligen extrem schizofreni , ena stunden är det skötsamma andra stunden våldtar det allt i sin väg.
Citera
2013-10-10, 11:01
Medlem
Thuriazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
Så asylfusk ska enligt dig löna sig?

Egentligen inte, nej. Men i det här fallet är det en vinst att behålla honom då han kommer bidra till samhället genom att betala skatt framöver, för som jag nämnde innan, det blir inte färre invandrare i Sverige bara för att man kastar ut honom, han kommer bara ersättas av någon som faktiskt kostar pengar, som dessutom med allra största sannolikhet är muslim.
Citera
2013-10-10, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuriaz
Egentligen inte, nej. Men i det här fallet är det en vinst att behålla honom då han kommer bidra till samhället genom att betala skatt framöver, för som jag nämnde innan, det blir inte färre invandrare i Sverige bara för att man kastar ut honom, han kommer bara ersättas av någon som faktiskt kostar pengar, som dessutom med allra största sannolikhet är muslim.

Varför skulle just negern få jobb när ungdomsarbetslösheten är skyhög, i synnerhet bland blattar/negrer?

Vadå ersätta? Så funkar det inte...
Citera
2013-10-10, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Varför nämner inte SVT att Abrahim ljög sig in i Sverige som anhöriginvandrare? Sedan visade det sig hans "pappa" inte var hans pappa.

Skolkamraten som skrivit på SVTDebatt snuddar vid det med en naiv tolkning.

http://debatt.svt.se/2013/10/09/nu-racker-det-migrationsverket-utvisa-inte-abrahim/
Där var många som ville ha kvar honom, då måste han ju vara anpassad iaf, inte som somalierna. Liberia, samma som Jackie Arklöv, så då finns det väl en del adopterade därifrån.
Citera
2013-10-10, 12:00
Medlem
Thuriazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NitsirK72
Varför skulle just negern få jobb när ungdomsarbetslösheten är skyhög, i synnerhet bland blattar/negrer?

Vadå ersätta? Så funkar det inte...

Arbetslösheten är inte så förbaskat hög runtikring hultsfred vill jag påstå, utav de få jag själv känner som är arbetslösa så är det deras egen lathet som gör att de sitter i den sitsen de gör så jag är ganska övertygad om att han lär hitta jobb. Mycket talar för att det kommer skapas många nya arbetstilllfällen i vimmerby dessutom, men det är information jag inte kan dela med mig för mycket av.

Näe, det kanske inte är så det fungerar exakt, men jag tror nog att kvoten invandrare man ska dra in redan är bestämd. Försvinner han finns det säkert plats för en till. Nu fungerar säkert inte det resonemanget i diskussionen, men vad jag anser så har jag hellre kvar invandrare som faktiskt kommer att fylla en funktion framöver. Släng ut en stenkastare från Husby istället.
Citera
2013-10-10, 12:34
Medlem
Calle-ninjas avatar
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/barn-ska-vara-hos-sina-foraldrar

Jag läste bara den artikeln förvisso. Men jag ser inte problemet utifrån det perspektivet. Även om jag håller med om att många andra säkert "förtjänar" det mer.
Citera
2013-10-10, 13:21
Bannlyst
"Barnet" har alltså ingen familj här. Men familj där. Vad gör han här?

"men enligt hans fosterpappa i Hultsfred är han fortfarande liberiansk medborgare."

"Abrahim Jabateh försökte återvända frivilligt för ett år sedan till Liberia men han fick inget inresetillstånd eftersom han inte har något Liberianskt pass."

- Hur svårt kan det vara att skaffa sig ett pass om man är medborgare?
Citera
2013-10-10, 14:22
Medlem
"Ibbe", 18, utvisas efter sex år i Sverige

Här är en ny snyfthistoria om artonåriga "Ibbe" som bott i Sverige i sex år och som nu ska utvisas till liberia.

http://www.expressen.se/nyheter/ibbe-18-utvisas--efter-sex-ar-i-sverige/

Här är även en intervju med killen: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/utvisas-efter-sex-ar-i-hultsfred

Jag måste ändå säga att jag sympatiserar med killen.

Så vad tycker ni? Rätt eller fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in