Citat:
Ursprungligen postat av
SvartAce
Jag ber om att få tacka för svaret. Det känns genast mycket tryggare- Det enda som fortfarande skaver i mig är att min utredare är väldigt ung. Han är definitivt inte 40, antagligen inte 35 och jag skulle inte vara förvånad om han är under 30. Han kanske inte är lika duktig erfarenhetsmässigt som en person på, ska vi säga 45?
Det har andra fördelar. En större entusiasm, öppenhet och en större förmåga att kunna empatisera med sina patienter, snarare än att dom efter 30 år vant sig och ser allt FÖR formellt. Jag tycker om ung sjukpersonal. Det är dock någonting särskilt med äldre sjuksköterskor. Det är mysigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvartAce
Jag har fått höra tipset att skriva på många håll och jag tycker det kan vara en bra idé då jag både har lättare att formulera mig och då det faktiskt är nedpräntat om jag skulle glömma av mig (vilket såklart händer hela tiden

)
Klassiskt. Kör på.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvartAce
En annan sak jag funderar på är det här med anhörigintervjuerna. Mina föräldrar har ju aldrig haft ett "normalt" barn då brorsan har ADD, syrran dyslexi (känner inte till om det finns eller inte finns ytterligare problem), lillebror Aspberger och så mig som har varit rätt lik lillebror. När jag bad om att bli remitterad till NPF gjordes en kort intervju kring barndom och så och mina föräldrar sa då att de inte tyckte jag var särskilt annorlunda som barn. Vet inte hur det tolkas in, jag har sett folk tipsa både fuskisar och människor i min sits om att man ska säga att föräldrarna har något neuropsykiatriskt / att flera av deras barn har det. Nu blev det en sån där volym igen, men skulle dessa råd hjälpa om mina föräldrar nu inte ändrar inställning?
Att dina föräldrar beskriver dig som relativt normal i jämförelse med syskon med ADD, asperger och dyslexi tycker jag skvallrar om att du ju har något neuropsykiatriskt funktionshinder. Du verkar trots allt väldigt medveten om dig själv och dina besvär, så din oro för att dina föräldrar inte beskriver saker som du ser dom är inga konstigheter.
Säg som det är till utredaren, precis som du beskriver här. Hela din övriga familj är lite skadad och dina föräldrar har blivit härdade. Sett i perspektiv med utredningen som helhet och det du meddelar verbalt och i skrift, så tror jag definitivt inte att det är något problem!
Ledsen för sent svar btw. Har varit fruktansvärt upptagen med mitt ADHD-shit det senaste.