2013-10-10, 00:37
Medlem
sluggerbanans avatar
Överkastet är grymt, lite tsarryskt över det. Ett enfärgat rött tyg hade varit mycket fulare. Genialt placerade solar och snygga golv, både kaklet och patinan. Att subtilt lägga en accentuerad skillnad mellan skrädet och hemmet är även det en snilleblixt som lyfter båda rummen. Det är ju ingen enorm lägenhet heller.

Att det är medvetet uttänkt är ju klart, några aber finns ju i detta hem. Det finns garanterat inget bekvämt sätt att sitta i gungstolarna på, matstolar av plast knarrar alltid och det ser slarvigt ut utan handtaget till grytan som dessutom just här hade varit pricken över iet på väggen.
Citera
2013-10-10, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
http://asunnot.oikotie.fi/card/all-media?card_id=8068687#media-8

Verkar som förra ägaren tycker om rött, men fy helvete vad fult.. speciellt köket är ju rent ut sagt bedrövligt

Köksön har en glasskiva som är upphöjd ett par-tre centimeter ovanför bänken. Hur praktiskt är det! Varenda dammkorn och brödsmula lär lysa mot den mörka bänkskivan och får man ens in en hand med trasa för att torka. Antagligen går glasskivan att lyfta, den kanske bara vilar på gummifötterna.
Citera
2013-10-10, 06:38
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Eller så är han nazist? Rött-vitt-svart är ju dom klassiska nassefärgerna....

Om det var en nazist skulle han väl inreda det som Berghof eller så, För olikt Berghof i stil och färger
nä jag vet inte,
Citera
2013-10-10, 06:39
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Köksön har en glasskiva som är upphöjd ett par-tre centimeter ovanför bänken. Hur praktiskt är det! Varenda dammkorn och brödsmula lär lysa mot den mörka bänkskivan och får man ens in en hand med trasa för att torka. Antagligen går glasskivan att lyfta, den kanske bara vilar på gummifötterna.

under menar du ?
Citera
2013-10-10, 06:40
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Skogsfastighet säljes. Jag undrar om den extremt dåligt photoshoppade brunbjörnen ingår: http://beskrivningar.capitex.se/imagelist.aspx?guid=46AI1DSB375GDVUA&typ=CMLantbru k&Skin=Valins

Where is Terje when you need him
Citera
2013-10-10, 08:26
Medlem
Moffins avatar
http://w4.objektdata.se/pregen/612/OBJ24865_1288876612/bildlistahn.htm

What's up med tre helt olika stolar vid matbordet, varav en är en gammal kontorsstol? Sen vet jag inte vad Tullikivi betyder? Men sånt golv som under den bilden var det i hallen hemma hos min mor och far innan de renoverade den, ser hemskt ut. Väggen där är ju nästan värre, ser även det ut som någon sorts plastmatta med struktur?

Men pärlan här är ju ändå badrummet! Ett sorts nyckelhålsvalv med härligt prinsessrum/badkarshörna. De har dessutom lyckats med bedriften att få toalettstol, badkar och bidé/handfat i olika färger.
Citera
2013-10-10, 08:33
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin

What's up med tre helt olika stolar vid matbordet, varav en är en gammal kontorsstol? Sen vet jag inte vad Tullikivi betyder? Men sånt golv som under den bilden var det i hallen hemma hos min mor och far innan de renoverade den, ser hemskt ut. Väggen där är ju nästan värre, ser även det ut som någon sorts plastmatta med struktur?

Men pärlan här är ju ändå badrummet! Ett sorts nyckelhålsvalv med härligt prinsessrum/badkarshörna. De har dessutom lyckats med bedriften att få toalettstol, badkar och bidé/handfat i olika färger.

Badrummet var fantastiskt ja, jag vet inte vem som kom på att hänga det där tyget ovanför och runt bubbelbadkaret, men människan är ett geni!

För övrigt ger det verkligen en diskbänksrealistisk Roy Andersson-känsla när man fotar mäklarbilderna med typ kompaktkamera och blixt. Sen är det väl kanske inte så jäkla positivt med den känslan om man ska försöka sälja ett hus...
Citera
2013-10-10, 08:47
Medlem
Cliffords avatar
Citat:

Tulikivi är ett företag som tillverkar eldstäder, täljstenskaminer m.m.
Citera
2013-10-10, 09:28
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Ser dessutom ut som om någon lagt en kabel i bidén men det är väl en svamp eller nåt som ligger där...

Tjock-tv och massiv hörnsoffa som man nästan får klättra över för att kunna slå sig ner är också en höjdare.

"Jacuzzi-glorian" kommenterar jag inte ens.

Rosa piedestaler med palmer på och sen tryckta palmer på väggen också matchat med apelsinfärgade krusidullgardiner från 80-talet är ju genialt! Nästan så man hör introt till 'Miami Vice' i bakgrunden...

Matplats med ett pyttebord och 3 olika stolar ser sämre ut än om de hade lämnat golvytan tom.
Citera
2013-10-10, 11:53
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Tulikivi är ett företag som tillverkar eldstäder, täljstenskaminer m.m.

Varje dag lär man sig något, tack för informationen

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Rosa piedestaler med palmer på och sen tryckta palmer på väggen också matchat med apelsinfärgade krusidullgardiner från 80-talet är ju genialt! Nästan så man hör introt till 'Miami Vice' i bakgrunden...

Jag tänkte genast på baywatch faktiskt när jag kom till det rummet
Citera
2013-10-10, 18:20
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Ser dessutom ut som om någon lagt en kabel i bidén men det är väl en svamp eller nåt som ligger där...

Tjock-tv och massiv hörnsoffa som man nästan får klättra över för att kunna slå sig ner är också en höjdare.

"Jacuzzi-glorian" kommenterar jag inte ens.

Matplats med ett pyttebord och 3 olika stolar ser sämre ut än om de hade lämnat golvytan tom.

Det är ändå lite roligt att se hus som inte är sönderstylade. När jag scannar annonser i Stockholm är det ljust och fräscht till 100 %, förutom eventuellt om något äldre par ska sälja sitt boende som de har haft i 40 år. I vilket fall det är lite murrigt men oftast väldigt noga undanplockat och städat så att det ser gammalt men okej ut. När husen inte är värda lika mycket pengar så sjunker ambitionsnivån ganska drastiskt, och då får man ju se hur knäppt folk faktiskt bor En granne på mina föräldrars landställe har ett hus som lätt skulle kunna hamna i den här tråden om det läggs ut till försäljning i originalskick. Det är nariga skinnsoffor, solfjädrar på väggen, furu och hemskheter till 100 %. Då vill jag också understryka att de bor där permanent, det är inte deras sommarstuga. Det mest framträdande är att det inte känns så märkligt när man är där, men när man ser det mäklarfotat känns det helt bisarrt.
Citera
2013-10-10, 21:26
Medlem
CarolynHaxs avatar
Bara så ni kommer ihåg vad "ljust och fräscht" innebär: http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-trangsund-huddinge-kommun-blaklintsvagen-12b-5788934

Badankan (med horn!) och ungarnas påslakan är det enda mänskliga inslaget i detta hus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in