Citat:
Ursprungligen postat av
Oddball
Ser dessutom ut som om någon lagt en kabel i bidén men det är väl en svamp eller nåt som ligger där...
Tjock-tv och massiv hörnsoffa som man nästan får klättra över för att kunna slå sig ner är också en höjdare.
"
Jacuzzi-glorian" kommenterar jag inte ens.
Rosa piedestaler med palmer på och sen tryckta palmer på väggen också matchat med apelsinfärgade krusidullgardiner från 80-talet är ju genialt! Nästan så man hör introt till '
Miami Vice' i bakgrunden...
Matplats med ett pyttebord och 3 olika stolar ser sämre ut än om de hade lämnat golvytan tom.
Det är ändå lite roligt att se hus som inte är sönderstylade. När jag scannar annonser i Stockholm är det ljust och fräscht till 100 %, förutom eventuellt om något äldre par ska sälja sitt boende som de har haft i 40 år. I vilket fall det är lite murrigt men oftast väldigt noga undanplockat och städat så att det ser gammalt men okej ut. När husen inte är värda lika mycket pengar så sjunker ambitionsnivån ganska drastiskt, och då får man ju se hur knäppt folk faktiskt bor

En granne på mina föräldrars landställe har ett hus som lätt skulle kunna hamna i den här tråden om det läggs ut till försäljning i originalskick. Det är nariga skinnsoffor, solfjädrar på väggen, furu och hemskheter till 100 %. Då vill jag också understryka att de bor där permanent, det är inte deras sommarstuga. Det mest framträdande är att det inte känns så märkligt när man är där, men när man ser det mäklarfotat känns det helt bisarrt.