2013-10-09, 20:29
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Skogsfastighet säljes. Jag undrar om den extremt dåligt photoshoppade brunbjörnen ingår: http://beskrivningar.capitex.se/imagelist.aspx?guid=46AI1DSB375GDVUA&typ=CMLantbru k&Skin=Valins
På något sätt matchade bilden den känslan man får när man läser mäklarens namn.
Citera
2013-10-09, 20:57
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
http://asunnot.oikotie.fi/card/all-media?card_id=8068687#media-8

Verkar som förra ägaren tycker om rött, men fy helvete vad fult.. speciellt köket är ju rent ut sagt bedrövligt

Tycker det har stil och är genomtänkt utan riktiga floskler. Problemet är att vill man själv bo så måste man först göra sig av med allt man man äger typ.
Citera
2013-10-09, 21:01
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiz1
Menar du att du varje dag går igenom alla hus (och lägenheter?) som läggs ut i hela Sverige? Eller kollar du bara i en viss region? Det kanske inte är så många hus/lägenheter som läggs ut varje dag som jag inbillar mig...

Jag brukar scanna hela marknaden, län för län, lite då och då. Det är ju på landsbygden i mindre övergivna gamla bruksorter man hittar dom riktigt udda objekten. När jag väl har en överblick så är det ju bara att uppdatera, veckovis, eller varje dag. Men visst, jag kollar hela marknaden i hela landet varje dag. Dock kollar jag inte alla objekten, brukar sortera efter pris och storlek, ibland pris per kvadratmeter. Och jag går ju inte in på varenda annons, men jag har ett ganska bra öga för vad som kan vara intressant att titta vidare på. Men visst, detta är mitt knark...
Citera
2013-10-09, 21:03
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Japansk sjögräs var dyrt redan på 70-talet och det har inte blivit billigare. Jag var hos ett par häromveckan som satt upp sånt i vardagsrummet och betalat strax under 2000 kr / rulle.

Skönt att mamma och pappa har ett trendigt vardagsrum fortfarande då.

Åhå, så pass. Kul att man har så bra smak då....

Men visst, jag gillade dom där tapeterna. Dom ger ett väldigt soft och skimrande ljus.
Citera
2013-10-09, 21:06
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:

Verkar som förra ägaren tycker om rött, men fy helvete vad fult.. speciellt köket är ju rent ut sagt bedrövligt

Sådär rött ser det ju inte ut i verkligheten. Fotografen har skruvat upp färgmättnaden till max i photoshop. Tröttsamt. Sen tror jag faktiskt man skulle bli rätt trött på det där köket ganska snabbt. Det finns inget värre än modefärger. Eftersom modena skiftar så snabbt.
Citera
2013-10-09, 21:29
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Sådär rött ser det ju inte ut i verkligheten. Fotografen har skruvat upp färgmättnaden till max i photoshop. Tröttsamt. Sen tror jag faktiskt man skulle bli rätt trött på det där köket ganska snabbt. Det finns inget värre än modefärger. Eftersom modena skiftar så snabbt.

Ja det hoppas jag verkligen inte att det gör. Hursomhelst skulle jag nog illa snabbt skruva ner alla dom skåpluckorna om jag köpte den lägenheten.

What's up för övrigt med att inte bara ha en, två eller tre utan hela fyra (4!) st lavalampor i köket (ovanpå köksskåpen)
Citera
2013-10-09, 21:39
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
What's up för övrigt med att inte bara ha en, två eller tre utan hela fyra (4!) st lavalampor i köket (ovanpå köksskåpen)

Hipsterartad trendnisse med alldeles för mycket pengar? Det gäller att lägga örat tätt mot marken om man ska lyckas suga upp dom senaste trenderna. Han har säkert sett det där nån annanstans och snott hela tricket. Ska jag vara ärlig tycker jag hela inredningen känns väldigt sökt. Ja, jag fattar grejen, liksom...

Snubben samlar ju uppenbarligen på röd/vit/svarta saker, och det där röd/vita köket med det svarta golvet är ju bara kul som detalj tillsammans med alla dom andra röd/vit/svarta sakerna. Men möblerna följer ju inte med i köpet? Hela grejen förlorar ju sin poäng så fort man byter färg på möblerna.
Citera
2013-10-09, 22:17
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

motsatsen till den neurotiska moderathuset, denna gillar Karl Marx
Citera
2013-10-09, 22:23
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
motsatsen till den neurotiska moderathuset, denna gillar Karl Marx

Eller så är han nazist? Rött-vitt-svart är ju dom klassiska nassefärgerna....
Citera
2013-10-09, 22:48
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Överkastet var lite Mustalainen, men övrig inredning höll en lite för påkostad (om än rätt smaklös) standard. Kul att se en finsk lägenhet, även om den inte kändes så rasande olik en svensk dito.
Citera
2013-10-10, 00:06
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Överkastet var lite Mustalainen, men övrig inredning höll en lite för påkostad (om än rätt smaklös) standard. Kul att se en finsk lägenhet, även om den inte kändes så rasande olik en svensk dito.

Ja, det kändes onekligen som om överkastet borde stannat i husvagnen. Tror den som bor där är en lite ängslig person som verkligen gör allt för att anses hipp och häftig. Saknade för övrigt nåt rött i badrummet.
Citera
2013-10-10, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Skogsfastighet säljes. Jag undrar om den extremt dåligt photoshoppade brunbjörnen ingår: http://beskrivningar.capitex.se/imagelist.aspx?guid=46AI1DSB375GDVUA&typ=CMLantbru k&Skin=Valins

Hahahahaha!!!!

Fy fan vad dåligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in