Jag tycker det är uppenbart vilka skillnader de två partierna har när det gäller sexualmoral.
I SvP kastas hebefiler ut direkt.
https://www.flashback.org/t2232602
I Sd anses det helt normalt att man kan välja en tio år yngre kvinna (Åkesson), i vissa fall till och med en tio år yngre
invandrarkvinna (Erik Almqvist).
Sd har också valt att inte kasta ut såna medlemmar som ägnat sig åt sexuella trakasserier.
http://www.friatider.se/stenkvist-expressen-utlamnade-bemotande
Istället ägnar sig höga partitoppar åt uppsökande verksamhet i den sextrakasserade kvinnans hem, trots att hon klart och tydligt visat att hon vill vara ifred.
Citat:
Jag blev så rädd att jag slängde mig på golvet, säger Therese Kanervainen till Expressen, och berättar att hon tror att hennes partikamrater Stenkvist och Granberg kan ha varit ute efter att ”tysta henne”.
Kanervainen hävdar att de båda SD-politikerna stod kvar länge utanför hennes dörr och ”plingade på som fan”, samtidigt som Granberg ”stod utanför och höll utkik”.
Ja när någon inte vill svara i telefonen efter en traumatisk upplevelse så går man och börjar ringa på deras dörr. Helst flera gånger, för ett nej verkar ju inte duga som svar.
Citat:
Men när Fria Tider ringer upp Robert Stenkvist och frågar vad som hänt, berättar han om ett helt annat händelseförlopp som har få likheter med det som Kanervainen ska ha beskrivit.
Han lärde känna Therese för tre år sedan och han och Östen Granberg har varit arbetskamrater med henne i ett år. Therese sjukskrev sig i tidigare i år, men post ställd till SD Botkyrka där de alla tre är anställda har fortsatt att skickas hem till henne efter sjukskrivningen. Stenkvist försökte under flera dagar innan besöket som Törnmalm skriver om få tag på Therese per telefon för att be henne att vidarebefordra den post hon mottagit till partiet. När Therese inte svarade och inte ringde upp trots att han lämnat flera meddelanden, bestämde sig Robert och Östen för att åka ut till hennes bostad och se om det gick att få tag på henne.
– Östen ringde två gånger på hennes dörr. Jag ringde på en gång. När ingen öppnade ställde vi en blombukett utanför dörren i en petflaska som vi köpte i en affär i närheten. Östen skrev en hälsning till Therese på en papperslapp som han lämnade vid blommorna. Syftet med besöket var självfallet inte att ”tysta” någon utan framförallt att höra av sig till en partikamrat och anställd som vi trodde kanske inte mår så bra, säger Stenkvist.
Sd:s lokala ledning i Stockholm verkar inte alltför begåvad varken socialt eller juridiskt. Dels så borde ju vem som helst inse att den som inte vill svara i telefonen rimligen vill vara ifred. Inte få två grobianer hemskickade som hetsringer på dörren.
Sen det här med att lämna blommor i en petflaska. Känns som en blandning mellan maffian och tvättäkta white trash.
Postlagen stipulerar tydligt att den som har problem med postgången får vända sig till berörd posthanterare.
https://lagen.nu/2010:1045
Citat:
Klagomålshantering
10 § Tillståndshavare ska fastställa förfaranden för handläggningen av användarnas klagomål. Dessa förfaranden ska vara öppna för insyn och ägnade att skapa rättvisa samt vara snabba och medföra rimliga handläggningskostnader.
I fråga om redan utdelad post som Sd behöver ha tag på gäller lagen om betalningsförläggande och handräckning. De skulle vänt sig till Kronofogden istället för att ägna sig åt att börja förfölja en sextrakasserad partikamrat.
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19900746.HTM
Citat:
4 § En ansökan om särskild handräckning får avse åläggande för svaranden att
1. vidta rättelse när sökandens besittning har egenmäktigt rubbats eller annan olovlig åtgärd har vidtagits beträffande fast eller lös egendom eller utövningen av sökandens rätt till viss egendom på annat sätt olovligen hindras
Lagtexten finns där att läsa
innantill för den som har en intellektuell förmåga överstigandes ett halvkriminellt jävla hjon!
Robert Stenkvist lägger själv ut en litania om sitt primataktiga beteende på egen blogg.
http://stenkvist.wordpress.com/2013/07/21/sanningen-bakom-en-expressen-artikel/
Citat:
Dessutom är det så att vi faktiskt var tvungna att få kontakt med henne. SD Botkyrkas post går till henne och hon har klart deklarerat att hon under sjukskrivningen inte tänker göra några arbetsuppgifter. Kanervainen har t.o.m. tagit kontakt med Botkyrka kommun för att jag gett henne arbetsuppgifter trots sjukskrivning. Den uppgiften stämmer och jag gjorde fel. Jag ber högtidligt om ursäkt för detta misstag och mitt enda försvar är att jag inte visste att hon var långtidssjukskriven. Om jag bett henne vidarebefordrat posten skulle det lika gärna kunnat bli en ny Expressen-artikel med innehållet att jag ger henne arbetsuppgifter under sjukskrivning. Både jag och Östen Granberg har ringt henne utan att hon svarat eller ringt tillbaka (förrän i går). Det är en lite knepig sits för oss som alla förstår.
Då gör man den ännu knepigare genom att ringa på dörren? Smart tänkt.
Citat:
Östen och jag tvekade inför att besöka henne. Dels så finns ju risken att besöket missuppfattas, på hur många sätt som helst. Men eftersom vi på något sätt måste få posten att vidarebefordras och vi inte fick kontakt med henne per telefon så såg vi ingen annan utväg än att besöka henne.
Här tror jag faktiskt att han är ärlig. Kompetensnivån är verkligen så här låg inom Sd. Inte undra på att de tar avstånd från ledar- och ansvarsprincipen, de här jävla lågliven kan ju knappt ens sköta sin egen posthantering!
Citat:
Therese var hemma men öppnade inte för oss. Däremot tog hon kontakt med Expressen och menade att vi skrämde henne. Det är här någonstans jag inte riktigt förstår vad som händer. Vi ringde först två gånger på dörren, och det var två normal-långa signaler. Sedan går vi ut och köper en Loka för att sätta blommorna i. När vi kommer tillbaka ringer jag en extra gång på dörren, en kort signal.
Om någon varken vill svara i telefon eller öppna dörren så
kanske det kan vara en (inte så subtil) signal om att den personen faktiskt önskar lite privat integritet?
Trovärdigheten i en annan källa kan ifrågasättas, men lite intressant ändå hur stor fabläss den sextrakasserade mannen visar för betydligt yngre flickor. Den gamla (o)hederliga hebefilin är tillbaka:
http://slutpixlat.blogspot.se/2013/07/sds-morklaggning-av-sexskandalen.html#.UlW4yhAaOnE
Läs och bedöm gärna själva.