Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-10-07, 15:38
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Nej men jag vill fortfarande se att det svenska folket överlever och med 7 miljoner utlänningar som gör att svenskar blir en minoritet i Sverige kommer med största sannolikhet svenskarna utplånas...

Jag vill stoppa/dra ner på invandringen till största möjliga mån så vi slipper bli minoritet i vårt eget land. Sen att det redan existerar invandrare här som har assimilerats och knappt märks skiter jag i men "iglarna" som sitter och suger på våra skattepengar är inget jag accepterar. Med assimilering slipper man dessa "iglar" och istället får vi arbetsmyror ^^ Inte mig emot ^^
Skönt att höra att du bryr dig om svenskarna i alla fall Men som sagt så kommer invandringen bara fortgå innan vare sig SD eller SvP får chans att göra någonting åt det, och när man väl är i position för riktigt inflytande så befarar jag att landet är så långt åt helvete att det inte går att assimilera alla främlingar. Därför är det bättre att stödja SvP så man har ett vettigt alternativ för framtiden, för hur man än ser det så kommer SD leda till undergången.
Citera
2013-10-07, 15:44
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det finns också andra skäl att stödja SvP framför SD än bara folkets rasliga överlevnad. SD attackerar exempelvis inte bankernas terrorvälde över den vita världen och ser gärna att vi fortsätter vara slavar under en valuta som vi inte själva kontrollerar.

Rent sammanfattningsvis kan man säga att SD vill spackla lite på fasaden där det uppstått sprickor, men att SvP vill riva hela skiten och bygga om det på nytt, fast starkare, vackrare och bättre.

För att fortsätta på din metafor...

Min fråga till SvP är då: Varför bygga om en grund som hållt så länge och inte har börjat spricka? Varför inte bara reparera det som står på grunden?

Eller så kan man vända det åt andra hållet: Varför vill ni riva hela skiten och bygga upp det på nytt när det bara är fasaden som börjat få lite sprickor?

Anser inte denna metafor stämma överens med vad SvP står för... Jag ser det mer som en bro..

En bro med 10 ben varav 9 ben är svenskar och 1 ben är utlänningar, denna bro forslar både resurser och människor in och ut ur Sverige, tar man bort ett ben så rasar hela bron och kvar blir ruiner för ingen har råd att bygga upp den.
Citera
2013-10-07, 15:48
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Skönt att höra att du bryr dig om svenskarna i alla fall Men som sagt så kommer invandringen bara fortgå innan vare sig SD eller SvP får chans att göra någonting åt det, och när man väl är i position för riktigt inflytande så befarar jag att landet är så långt åt helvete att det inte går att assimilera alla främlingar. Därför är det bättre att stödja SvP så man har ett vettigt alternativ för framtiden, för hur man än ser det så kommer SD leda till undergången.

Hur man än ser det?

Okej men ser man det så här då.. om 30-40 år när SvP kommer till makten så är vi garanterat en minoritet i Sverige... Så som jag ser det så är faktiskt SD vår enda chans att göra något innan det är för sent.
Citera
2013-10-07, 15:57
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Hur man än ser det?

Okej men ser man det så här då.. om 30-40 år när SvP kommer till makten så är vi garanterat en minoritet i Sverige... Så som jag ser det så är faktiskt SD vår enda chans att göra något innan det är för sent.
Jag väntar hellre 30 år på ett parti som på allvar tar itu med problemen än ett parti som inte vill ta itu med problemen Invandringen är bara en fråga, om än den viktigaste. Med SD vid rodret så kommer svenskarna blandas ut, och utöver det så kommer bankirer och kapitalister fortsätta parasitera på befolkningen. SvP är så mycket mer än bara ett populistiskt rasistparti eller hur du nu vill se dem, det är en folkrörelse som arbetar för förändring från grunden. För det är precis vad som måste ske, samhället är genomruttet på alla tänkbara plan och inte bara på ytan som du vill tro.
Citera
2013-10-07, 20:10
Medlem
Citat:
Sluta dra slutsatser om att du vet hur det kommer se ut i framtiden... SvP ÄR INTE "det bästa partiet som Sverige har idag"... Det är det partiet som du TYCKER är bäst för Sverige.

Det finns en väldigt markant skillnad mellan vad som är och vad du tycker ^^

Detta är underförstått.
Citera
2013-10-07, 20:14
Medlem
Citat:
SvP har även på denna punkt en väldigt flummig poäng... den går att tolka precis hur man vill och troligen skulle den förbjuda flashback :P men visst tro du på deras/eran propaganda om du vill ^^

Detta är förstås enbart din egen spekulation.

Citat:
Det fetstilta är det jag menar... Vem är det som bestämmer det? Vem säger att SvP inte kommer förbjuda FB för att folk "far med osanning" där? :P

Eller så menar de bara att uppenbara smutskastningsförsök och lögner menade att skada ska förbjudas, det är svårt att veta då det som sagt är otydligt formulerat.
Citera
2013-10-08, 09:13
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Jag väntar hellre 30 år på ett parti som på allvar tar itu med problemen än ett parti som inte vill ta itu med problemen Invandringen är bara en fråga, om än den viktigaste. Med SD vid rodret så kommer svenskarna blandas ut, och utöver det så kommer bankirer och kapitalister fortsätta parasitera på befolkningen. SvP är så mycket mer än bara ett populistiskt rasistparti eller hur du nu vill se dem, det är en folkrörelse som arbetar för förändring från grunden. För det är precis vad som måste ske, samhället är genomruttet på alla tänkbara plan och inte bara på ytan som du vill tro.

Vänta du dina 30 år men jag tänker rösta på SD så vi kan börja ta itu med problemen redan nu ^^
Citera
2013-10-08, 09:15
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Detta är förstås enbart din egen spekulation.

Eller så menar de bara att uppenbara smutskastningsförsök och lögner menade att skada ska förbjudas, det är svårt att veta då det som sagt är otydligt formulerat.

Det är bara en av många punkter som är väldigt otydligt formulerade så att rösta på SvP tycker jag känns väldigt osäkert då man inte ens får ett hum om vad de vill genom deras punktprogram :/ Men å andra sidan så kan väl det troligen sägas om alla partier :P
Citera
2013-10-08, 11:15
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Min fråga till SvP är då: Varför bygga om en grund som hållt så länge och inte har börjat spricka? Varför inte bara reparera det som står på grunden?

Vad fan snackar du om? Inte börjat spricka? Tror du det hade vält in rasfrämlingar i ALLA traditionellt nordeuropeiska länder om inte vår civilisation inte bara hade spruckit, utan fullständigt imploderat? Den liberala civilisationen har hållt sen 1798, dryga 200 år, det är inte speciellt länge och det har vart en extremt blodig tid för människor - och den europeiska människan i synnerhet. Den har inneburit en veritabel katastrof för oss européer.
Citera
2013-10-08, 11:40
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Vad fan snackar du om? Inte börjat spricka? Tror du det hade vält in rasfrämlingar i ALLA traditionellt nordeuropeiska länder om inte vår civilisation inte bara hade spruckit, utan fullständigt imploderat? Den liberala civilisationen har hållt sen 1798, dryga 200 år, det är inte speciellt länge och det har vart en extremt blodig tid för människor - och den europeiska människan i synnerhet. Den har inneburit en veritabel katastrof för oss européer.

Jag anser fortfarande grunden vara hel men att mer eller mindre allt på den behöver renoveras ^^

Ja de är en katastrof men ser fortfarande att min andra metafor var bättre ^^ Ju mindre vi påverkar bron med tyngd desto mindre risk är det att den rasar samman, förutsatt att man behåller alla 10 ben ^^
Citera
2013-10-09, 22:18
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Jag tycker det är uppenbart vilka skillnader de två partierna har när det gäller sexualmoral.

I SvP kastas hebefiler ut direkt.
https://www.flashback.org/t2232602

I Sd anses det helt normalt att man kan välja en tio år yngre kvinna (Åkesson), i vissa fall till och med en tio år yngre invandrarkvinna (Erik Almqvist).

Sd har också valt att inte kasta ut såna medlemmar som ägnat sig åt sexuella trakasserier.
http://www.friatider.se/stenkvist-expressen-utlamnade-bemotande

Istället ägnar sig höga partitoppar åt uppsökande verksamhet i den sextrakasserade kvinnans hem, trots att hon klart och tydligt visat att hon vill vara ifred.
Citat:
Jag blev så rädd att jag slängde mig på golvet, säger Therese Kanervainen till Expressen, och berättar att hon tror att hennes partikamrater Stenkvist och Granberg kan ha varit ute efter att ”tysta henne”.

Kanervainen hävdar att de båda SD-politikerna stod kvar länge utanför hennes dörr och ”plingade på som fan”, samtidigt som Granberg ”stod utanför och höll utkik”.
Ja när någon inte vill svara i telefonen efter en traumatisk upplevelse så går man och börjar ringa på deras dörr. Helst flera gånger, för ett nej verkar ju inte duga som svar.

Citat:
Men när Fria Tider ringer upp Robert Stenkvist och frågar vad som hänt, berättar han om ett helt annat händelseförlopp som har få likheter med det som Kanervainen ska ha beskrivit.

Han lärde känna Therese för tre år sedan och han och Östen Granberg har varit arbetskamrater med henne i ett år. Therese sjukskrev sig i tidigare i år, men post ställd till SD Botkyrka där de alla tre är anställda har fortsatt att skickas hem till henne efter sjukskrivningen. Stenkvist försökte under flera dagar innan besöket som Törnmalm skriver om få tag på Therese per telefon för att be henne att vidarebefordra den post hon mottagit till partiet. När Therese inte svarade och inte ringde upp trots att han lämnat flera meddelanden, bestämde sig Robert och Östen för att åka ut till hennes bostad och se om det gick att få tag på henne.

– Östen ringde två gånger på hennes dörr. Jag ringde på en gång. När ingen öppnade ställde vi en blombukett utanför dörren i en petflaska som vi köpte i en affär i närheten. Östen skrev en hälsning till Therese på en papperslapp som han lämnade vid blommorna. Syftet med besöket var självfallet inte att ”tysta” någon utan framförallt att höra av sig till en partikamrat och anställd som vi trodde kanske inte mår så bra, säger Stenkvist.
Sd:s lokala ledning i Stockholm verkar inte alltför begåvad varken socialt eller juridiskt. Dels så borde ju vem som helst inse att den som inte vill svara i telefonen rimligen vill vara ifred. Inte få två grobianer hemskickade som hetsringer på dörren.

Sen det här med att lämna blommor i en petflaska. Känns som en blandning mellan maffian och tvättäkta white trash.

Postlagen stipulerar tydligt att den som har problem med postgången får vända sig till berörd posthanterare.
https://lagen.nu/2010:1045
Citat:
Klagomålshantering

10 § Tillståndshavare ska fastställa förfaranden för handläggningen av användarnas klagomål. Dessa förfaranden ska vara öppna för insyn och ägnade att skapa rättvisa samt vara snabba och medföra rimliga handläggningskostnader.

I fråga om redan utdelad post som Sd behöver ha tag på gäller lagen om betalningsförläggande och handräckning. De skulle vänt sig till Kronofogden istället för att ägna sig åt att börja förfölja en sextrakasserad partikamrat.
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19900746.HTM
Citat:
4 § En ansökan om särskild handräckning får avse åläggande för svaranden att
1. vidta rättelse när sökandens besittning har egenmäktigt rubbats eller annan olovlig åtgärd har vidtagits beträffande fast eller lös egendom eller utövningen av sökandens rätt till viss egendom på annat sätt olovligen hindras
Lagtexten finns där att läsa innantill för den som har en intellektuell förmåga överstigandes ett halvkriminellt jävla hjon!

Robert Stenkvist lägger själv ut en litania om sitt primataktiga beteende på egen blogg.
http://stenkvist.wordpress.com/2013/07/21/sanningen-bakom-en-expressen-artikel/
Citat:
Dessutom är det så att vi faktiskt var tvungna att få kontakt med henne. SD Botkyrkas post går till henne och hon har klart deklarerat att hon under sjukskrivningen inte tänker göra några arbetsuppgifter. Kanervainen har t.o.m. tagit kontakt med Botkyrka kommun för att jag gett henne arbetsuppgifter trots sjukskrivning. Den uppgiften stämmer och jag gjorde fel. Jag ber högtidligt om ursäkt för detta misstag och mitt enda försvar är att jag inte visste att hon var långtidssjukskriven. Om jag bett henne vidarebefordrat posten skulle det lika gärna kunnat bli en ny Expressen-artikel med innehållet att jag ger henne arbetsuppgifter under sjukskrivning. Både jag och Östen Granberg har ringt henne utan att hon svarat eller ringt tillbaka (förrän i går). Det är en lite knepig sits för oss som alla förstår.
Då gör man den ännu knepigare genom att ringa på dörren? Smart tänkt.

Citat:
Östen och jag tvekade inför att besöka henne. Dels så finns ju risken att besöket missuppfattas, på hur många sätt som helst. Men eftersom vi på något sätt måste få posten att vidarebefordras och vi inte fick kontakt med henne per telefon så såg vi ingen annan utväg än att besöka henne.
Här tror jag faktiskt att han är ärlig. Kompetensnivån är verkligen så här låg inom Sd. Inte undra på att de tar avstånd från ledar- och ansvarsprincipen, de här jävla lågliven kan ju knappt ens sköta sin egen posthantering!

Citat:
Therese var hemma men öppnade inte för oss. Däremot tog hon kontakt med Expressen och menade att vi skrämde henne. Det är här någonstans jag inte riktigt förstår vad som händer. Vi ringde först två gånger på dörren, och det var två normal-långa signaler. Sedan går vi ut och köper en Loka för att sätta blommorna i. När vi kommer tillbaka ringer jag en extra gång på dörren, en kort signal.
Om någon varken vill svara i telefon eller öppna dörren så kanske det kan vara en (inte så subtil) signal om att den personen faktiskt önskar lite privat integritet?

Trovärdigheten i en annan källa kan ifrågasättas, men lite intressant ändå hur stor fabläss den sextrakasserade mannen visar för betydligt yngre flickor. Den gamla (o)hederliga hebefilin är tillbaka:
http://slutpixlat.blogspot.se/2013/07/sds-morklaggning-av-sexskandalen.html#.UlW4yhAaOnE

Läs och bedöm gärna själva.
Senast redigerad av HugoStieglitz 2013-10-09 kl. 22:21.
Citera
2013-10-09, 23:22
Medlem
Jag har röstat SD sedan 2006, donerat till SD och Avpixlat och diverse kampanjer. Nu har jag bestämt mig, det blir SvP i riksdagsvalet. Så här gick det till:

1) Fallet Patrik Ehn skakade om mig.
2) Björn Söder bad alla som inte var bekväma med den uteslutningen att rösta på något annat.
3) Förtroendet för SD var skadat. Började nog sakta byggas upp igen men ett antal saker gnagde mig. Snubblade in på sajten Bojkotta aftonbladet och fick mig några ytterligare tankeställare.
4) En sak som hindrade mig från att närma mig SvP är den ibland närmast rabiata retoriken mot SD, det gjorde två saker med mig a) drog mig undan otrevligheterna b) misstänkte de aggressiva för att överdriva eller fabricera.
5) Det som blev avgörande till slut är hur SD ändå förhåller sig till det smutsiga storpolitiska spelet, det kan de gärna låta bli. SDs fixering vid en viss mellanösternkonflikt är störande, det är inte centralt i min värld. Vem företräder de mer än mig?

Nu tänker vissa SvP:are att deras retorik påverkat mig. Kanske, men det tar emot att ens tänka på att stödja några som låter så hetsiga i debatten. Tona ner den där retoriken. Aktivismen däremot funkar, ni blir omtalade och för ett så litet parti är det en seger om så bara 1% tar ert parti vid en nyhet, och det är betydligt fler än så i praktiken.

SD får passa sig så de inte går i KD:s och C:s fotspår och pissar på sina kärnväljare, sånt straffar sig. Inget parti kan i längden leva på de flyktigaste väljargrupperna. Det kommer inte M heller att kunna. Jag kommer inte tillbaka till SD förrän det är högre i tak. Hur besvärande kan det vara för SD-toppen med ex. traditionalism, och om de blivit så mediakänsliga är bara det en anledning att se sig omkring efter något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in