Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-10-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askydra
Det jag vill är att bevara Sverige svenskt

Och du vet inte vad svenskt är för något. Vad är Sverige om inte all den tid ett visst homogent germansk folk har haft tid på sig att utveckla landet till vad det är idag från första början? Sverige hade med all säkerhet inte sett likadant ut idag om en miljon mena-svartingar kom hit för 2000 år sen. Då hade sånna som du säkert gnällt om något nytt som hotade det "svenska" och att vi måste skydda "det svenska" fastän det hade varit ljusår ifrån det som du anser vara svenskt idag. Låter du en massa blattar och negrer drälla omkring i landet och blanda ut sig så kommer det traditionella svenska du vill skydda inte existera i framtiden ändå och du förlorat dubbelt.

Tar du ur det svenska folket, dvs det riktiga genetiska folket ur ekvationen har du inget svenskt att bevara längre för dom är oskiljbara.

Citat:
Jag vill inte slänga ut alla invandrare som finns här då väldigt många av dem är födda här och inte har nåt "hemland" att slänga dem till... Om de sköter sig och betalar skatt istället för att leva på bidrag m.m så har de enligt mig förtjänat att vara här.

En adekvat kvanitet kan gott stanna. Om de så stiftas lagar som förbjuder dessa att blanda sig med svenskar, röstförbud och tvång att inneha ett arbete. Det ska inte vara en mänsklig rättighet att bo i Sverige och leva på det det tog svenskar tusentals år att bygga.

Citat:
Jag är en av de många här i världen som anser att vi lever i ett fritt land och har man råd att bo nånstans så får man bo där om man vill ^^ oavsett hudfärg :P
Vi vet att den materialistiska människofientliga pervoliberala synen styr dig helt.

Citat:
Sen kan jag absolut hålla med om att vi tagit in åt helvete för mycket de senaste åren men det ska gå att "assimilera" dem och ge dem jobb så de bidrar till Sverige och svenskarna om vi bara slutar ta in sådana ofantliga mängder :P

"Ge dem jobb". Tar du alla dina argument direkt från nån jävla EXIT-föreläsning från 90-talet eller? Varför behöver vi inte och har egentligen aldrig behövt "ge" sydostasiatiska och kinesiska invandrare jobb? För att det är stor skillnad mellan albaner, somalier, kurder, araber, turkar och allsköns negerfolk och dessa. Men jag tvekar du är kapabel att räkna ut dessa solklara bevis som vi andra kan se med ena rövhålet överallt. Du är fast i nån sorts antisvensk folkmordsloop från när invandringen var ny och exotisk och man kunde faktiskt komma med sånt här i debatter o tro det kunde funka, för man hade just ingen erfarenhet utav det än. Men det har vi ju med råge idag.

Citat:
Integrationen kommer "bevara" ett svenskt Sverige genom att blanda ut de invandrare som finns här tills de är helt bortblandade ^^ Med tanke på att svenskar är en majoritet i landet så kommer det inte bli så att det är vi som blir bortblandade som ni SvP:are tror utan det kommer bli raka motsatsen och alla "kreoler" försvinner ^^

Den här skiten är inte ens värt ett svar. Typ som lera "försvinner och assimileras" i ett glas vatten?
Citera
2013-10-02, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkes
Jag får säga att för SD's skull är det utmärkt att SvP kommit fram i rampljuset. Det innebär att det finns en gräns för hur negativ inställning till invandringen en person kan tänkas ha innan personen söker sig till SvP istället för SD. Förhoppningsvis kan det då förhindra framtida incidenter där SD'are skrämmer iväg potentiella väljare genom att uttrycka rasism.

Rent socialt är det också ett bra för att knyta upp tabut att uttrycka sympatier för SD. För vore personen verkligen rasist skulle han röstat på SvP.

Det bästa är att SvP är så pass extrema att risken för överlappning bland medlemmar och sympatisörer inte är särskilt stor. Och nu pratar jag inte om hur folk tänker rösta, utan om vad personer har för grundläggande politisk åskådning. Samtidigt är SvP ett helt orealistiskt alternativ för att få verklig makt och ingen seriös utmanare att stjäla röster. Jag menar, hur många svenskar sympatiserar egentligen med åsikten att Henke Larsson, Martin Dahlin och Zlatan inte borde få vara svenska medborgare?

Hela den här konflikten är något som SD borde försöka dra uppmärksamhet till. De borde gå med i tåg mot rasism och göra uttalanden och tydliga markeringar mot SvP. I bästa fall kanske de till och med peka på SvP som ett skräckexempel för vad som riskerar att växa fram när ett land för en oansvarsfull och misslyckad invandringspolitik. Med förutsättning att de lyckas hantera SvP är det mer rimligt att taktikrösta på SvP om man är intresserad av en kraftigt minskad men inte inte helt eliminerad invandring.

Vakna upp och inse att du hjärntvättas med medias tolkning av vad rasism är fatta att det SvP vill är egentligen rena självklarheter som mänskligheten levt efter i alla tider och tack vare detta överlevt och skyddat sina civilisationer så du kan sitta och slå upp dom och deras dåd på wikipedia långt senare. SDare är sannerligen blott en hop desillusionerade gråsossar, fast med en gutta mer iq att kunna se igenom det enorma självhat och antisvenska ok som håller på att döda oss. Men fortfarande så pass dumma och fortfarande hjärntvättade att dom inte vågar inse vad som måste göras.
Citera
2013-10-02, 23:55
Medlem
Folkess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsris
Vakna upp och inse att du hjärntvättas med medias tolkning av vad rasism är fatta att det SvP vill är egentligen rena självklarheter som mänskligheten levt efter i alla tider och tack vare detta överlevt och skyddat sina civilisationer så du kan sitta och slå upp dom och deras dåd på wikipedia långt senare. SDare är sannerligen blott en hop desillusionerade gråsossar, fast med en gutta mer iq att kunna se igenom det enorma självhat och antisvenska ok som håller på att döda oss. Men fortfarande så pass dumma och fortfarande hjärntvättade att dom inte vågar inse vad som måste göras.

"Självklarheter som mänskligheten levt efter i alla tider". Vilken tid är det du pratar om och vad menar du egentligen? Det är inte direkt som att etnonationalism varit del av mänsklighetens historia på ett betydande sätt annat än efter nationalstaternas uppkomst.

"Döda oss" säger du men vilka är offren? Det enda offret för utblandning av svensken är de som tror sig ha rätt att bestämma vad andra människor ska ta till sig för kultur eller göra med sina egna gener. För det är knappast så att någon kommer försöka blanda ut just dina gener eller svenskhet utan ditt samtycke. Kanske är dags att inse att man inte borde förespråka en lagstiftning som är motiverad av vad man vill och inte vill att andra människor anammar för kultur och gör av sina gener.
Citera
2013-10-03, 01:09
Bannlyst
Det här inlägget från en annan FB-skribent i en annan tråd tyckte jag var väldigt bra och talande även för den här diskussionen. Byt ut Gyllene Gryning mot Svenskarnas parti.
Citat:
Vem orkar sitta och diskutera om Gyllene Gryning är nazister eller ej, och vem fan bryr sig egentligen? Situationen i Grekland och i resten av Europa är ju ganska allvarlig i nuläget, vi har ett system där banker plundrar befolkningen varje dag, vi har en pågående massinvandring av icke-vita element och vi har en överstatlig icke-vald kommission i Bryssel som förtrycker oss - och det är uppenbarligen endast partier som Gyllene Gryning som verkligen vill och kan ändra på detta. Så om det krävs "nazister" för att rädda oss så är det väl "nazister" som vi måste bli, jag kan iaf lova er att räddningen ej kommer komma från någon lönnfett tönt från Blekinge.

Och det ligger naturligtvis mycket i detta, folk är så rädda för att klassas som "extremister", "rasister" och "nazister" att de hellre låter sitt folk bli utsugna av bankirer, förslavade av judarna i Bryssel/New York/Tel-Aviv och gå under och försvinna för alltid.

Det om något är helt jävla sinnessjukt. Snacka om självskadebeteende och ignorans.

Citat:
Ursprungligen postat av Folkes
"Självklarheter som mänskligheten levt efter i alla tider". Vilken tid är det du pratar om och vad menar du egentligen? Det är inte direkt som att etnonationalism varit del av mänsklighetens historia på ett betydande sätt annat än efter nationalstaternas uppkomst.
.
Jodå, klantänk, etnocentrism och fientlighet och aversion gentemot främlingar har varit legio sedan tidernas begynnelse. Det är inget konstigt alls, under lejonparten av människans historia har man utan större diskussioner och dividerande dessutom slagit ihjäl folkfrämlingar så fort de visat sig, undantaget handelsstationer och dylikt.

Det handlar helt enkelt om självbevarelse. Även om jag personligen är alldeles för gråtmild och liberal för att förespråka sådana lösningar idag. (att slå ihjäl alla folkfrämlingar alltså).
Citera
2013-10-03, 07:25
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Du är medveten om att partiet har en punkt om att de stöder yttrandefrihet i sitt punktprogram?

Men vad som SvP faktiskt säger är ju inte så viktigt för sådana som dig som fruktar dem för att de inte vill tillåta er att förstöra landet och begå ett folkmord på det svenska folket.

SvP har även på denna punkt en väldigt flummig poäng... den går att tolka precis hur man vill och troligen skulle den förbjuda flashback :P men visst tro du på deras/eran propaganda om du vill ^^

Citat:
7, Åsikts- och yttrandefrihet: Alla frågor skall vara fria att diskutera i Sverige, forskningen skall vara fri och inskränkning av den personliga integriteten genom statlig övervakning av icke-kriminella medborgare skall ej tillåtas.

Yttrandefrihet är en förutsättning för ett fritt och framåtskridande politiskt klimat. Yttrandefriheten skall däremot inte blandas samman med frihet att förtala individer, avslöja statshemligheter eller fara med osanning. Yttrandefrihet behövs för att ett land skall kunna utvecklas. Religionsfriheten är även den en viktig del av åsikts- och yttrandefriheten. Religiösa frågor är privata angelägenheter och Svenskarnas parti är opartisk vad gäller alla politiskt irrelevanta, specifikt religiösa frågor.

Forskning i Sverige skall vara fri och ingen skall kunna avskedas eller på annat sätt belastas från statens sida till följd av forskning enligt vedertagna vetenskapliga metoder oavsett forskningsområde eller resultat. Generell övervakning av medborgarna skall inte tillåtas utan den personliga integriteten och friheten skall sättas högt.

Det fetstilta är det jag menar... Vem är det som bestämmer det? Vem säger att SvP inte kommer förbjuda FB för att folk "far med osanning" där? :P
Citera
2013-10-03, 07:29
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Ja, låt oss blanda bort de vita i Latinamerika som ännu finns kvar. Du var inte antivit sa du? Vad mer? Lite mer assimilering och rasblandning i Sydafrika också kanske?

Det var inte det jag sa... det vi diskuterade var att blandning inte funkat i latinamerika och jag förklarade bara varför... men du måste fort som fan springa ut och skrika "ANTI-VIT" så fort du får en liten öppning... inser du inte själv hur barnslig du är? Snälla lägg ner och gå och göm dig eller väx up ^^
Citera
2013-10-03, 07:55
Medlem
Askydras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsris

För det första så läser jag inte tidningar eller kollar på nyheter eller ens tv för den delen. Det SvP egentligen vill är att styra landet så de får precis som de vill... De bryr sig bara om hudfärg och etnicitet...

Men låt mig berätta en sak för dig... Vi svenskar är mer än en färg och även om vi skulle "blandas ut" så skulle vi vara svenskar och leva svenska liv... Om du kollar ett par tusen år tillbaka så kan jag lova att svenskarna var vitare än vad vi är nu då vi hade mindre sol och andra pigment än vad vi har idag. Den "svensk färgen" är sedan länge borta oavsett vad du tror... Folk utvecklas och går vidare men ni vill tillbaka 3000-4000 år men låt mig berätta en sak för dig... DET GÅR INTE!
Citera
2013-10-03, 16:57
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Det var inte det jag sa... det vi diskuterade var att blandning inte funkat i latinamerika och jag förklarade bara varför... men du måste fort som fan springa ut och skrika "ANTI-VIT" så fort du får en liten öppning... inser du inte själv hur barnslig du är? Snälla lägg ner och gå och göm dig eller väx up ^^
Precis, du skrev att det behövde blandas ännu mer. Vad tror du händer med de vita folken då?

Detta är framtiden du vill ha:
http://ngm.nationalgeographic.com/2013/10/changing-faces/schoeller-photography
Citera
2013-10-03, 17:16
Medlem
infidels avatar
Citat:
Integrationen kommer "bevara" ett svenskt Sverige genom att blanda ut de invandrare som finns här tills de är helt bortblandade ^^ Med tanke på att svenskar är en majoritet i landet så kommer det inte bli så att det är vi som blir bortblandade som ni SvP:are tror utan det kommer bli raka motsatsen och alla "kreoler" försvinner ^^

Definitionen på en kreol är just att denne är av blandat ursprung, och det är vad svenska folket kommer att bli genom "främlingsfientliga" SDs integrations och assimilationsprogram. När varje svensk i SDs framtidssverige är en kvarting arab, en femtedel neger, en tiondel latinamerikan och resten svensk, hur tror du han är då ? Hetsig, korkad, liten till växten och väldigt, väldigt mörk.
Citera
2013-10-03, 17:32
Medlem
Citat:
För det första så läser jag inte tidningar eller kollar på nyheter eller ens tv för den delen. Det SvP egentligen vill är att styra landet så de får precis som de vill... De bryr sig bara om hudfärg och etnicitet...

Men låt mig berätta en sak för dig... Vi svenskar är mer än en färg och även om vi skulle "blandas ut" så skulle vi vara svenskar och leva svenska liv...

Fast nu visste du ju inte vad "svenskt" innbebar. Existerade det inga svenskar för 100 år sen eftersom vi inte levde på samma sätt och hade annorlunda värderingar då än idag?

Citat:
Om du kollar ett par tusen år tillbaka så kan jag lova att svenskarna var vitare än vad vi är nu då vi hade mindre sol och andra pigment än vad vi har idag. Den "svensk färgen" är sedan länge borta oavsett vad du tror... Folk utvecklas och går vidare men ni vill tillbaka 3000-4000 år men låt mig berätta en sak för dig... DET GÅR INTE!

Hur många tusen år menar du jag vill "ha tillbaka"? Sen är det lite skillnad mellan att utveckla mer mealnin över ett låångt tidsspan, och på en enda generation kasta in massa negroidgener som får åka evolutionär snålskjuts i en homogen nordisk genpool. Det är inte samma sak.
Citera
2013-10-03, 19:01
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Men det är ju inte SD som har gjort fel utan det är egentligen alliansen som gått emot vad vi svenskar valt och valt att själva bestämma.

Jag är övertygad om att om SD får en vettig vågmästarroll så kommer saker och ting ändras ^^
Vadå alliansens som har gjort fel? Ja, Sd har ju i alla år innan 2010 sagt att alliansen har gjort fel så varför ska då Sd ge alliansen något stöd? Poängen med att rösta på Sd var väl att de skulle påverka innehållet i landets politik, inte sitta och stödja de som har haft fel hela tiden?

Sd är inte tungan på vågen, Sd är tungan i anus!
Citera
2013-10-03, 19:35
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Så folk "längtar" efter rasister?? hur kommer det sig då att SD inte har högre %? Är du dum på riktigt eller vill du bara framstå som korkad?

(jag vet att SD inte är rasister men med tanke på ditt inlägg)
Jag är både högintelligent och rasmedveten så du behöver inte oroa dig för mig.

Att folk längtar efter rasister kan vem som helst se. I Grekland har stödet för rasister blivit så stort att de försöker förbjuda rasismen. Ingen annan politisk rörelse växer så snabbt som rasismen, eftersom rasism är den naturliga utgångspunkten för den moderna människan.

Sd fördubblar sig i varje val och det beror just på att den fege PK-tönten instinktivt är rasist men fortfarande är för feg för att ta steget fullt ut och också bli en revolutionär rasist. Att Sd/SvP inte växer snabbare beror på ett stort ointresse för politik bland gamlingar. Jag vet en man över 60 år som hatar alla blattar men som ändå röstar på sossarna för att han alltid har gjort det och tyvärr är för dum och trög för att sätta sig in i frågans karaktär. Gamlingar ska ju dessutom dö snart och tänker väl inte så långsiktigt. Rasistiska rörelser precis som miljörörelsen har alltid dominerats av unga, eftersom de unga är de som tänker på framtiden.

Jo folk längtar efter rasister, men de vill helst att rasismen ska vara rumsren än så länge. Det var därför Fp steg som en raket när de körde sin testballong med språktest i valet 2002. Det var därför S gjorde sitt sämsta val någonsin när de bytte ut Göran "social turism från öst" Persson mot Mona "svenskarna ska integreras i nya Sverige" Sahlin.

Skulle ett etablerat parti som moderaterna börja anamma Sd-retorik och även föra deras politik skulle de snabbt bli extremt stora just eftersom rasismen kommer från ett etablerat håll. Att folk känner viss skepsis för ett gäng tatuerade alkisar från Skåne har inte med antirasism att göra utan en sund skepsis för trasiga människor. För som samhället ser ut nu så dras främst trasiga människor till att uttala sig rasistiskt då detta är socialt självmord.
Citat:
Svenskar är inte en majoritet i landet länge till, och med Sd:s politik kommer dagen då svenskar är minoritet bara skjutas framåt rent kalendariskt.

Kreoler försvinner aldrig genom blandning, utan rasblandning är ju den process varigenom kreoler uppstår. Att försöka rasblanda bort kreoler är ju lika vettigt som att försöka släcka en eld med bensin. Jag är medveten om att ni antarasistiska demokratianhängare inte är de skarpaste knivarna i lådan, men det här var ett bottennapp utan dess like.
Citat:
Jag vill inte slänga ut alla invandrare som finns här då väldigt många av dem är födda här och inte har nåt "hemland" att slänga dem till...
Men du ser inget problem i att folk som är födda i andra länder flyttar hit i enorma mängder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in