2013-10-09, 18:37
Medlem
TRRRRISTs avatar
Självklart tycker alla bidragstagare att folk ska få komma hit och försörjas på livstid av oss som arbetar. Den dagen ni får ett jobb börjar det direkt låta annorlunda !

Hoppas han blir avrättad direkt när han landar det här vidriga aset.
Citera
2013-10-09, 18:42
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
Självklart tycker alla bidragstagare att folk ska få komma hit och försörjas på livstid av oss som arbetar. Den dagen ni får ett jobb börjar det direkt låta annorlunda !

Hoppas han blir avrättad direkt när han landar det här vidriga aset.

Jag är själv stark emot invandringen vi har sett senaste decenniet. Men hur fan kom man fram till att skicka honom till Libera? känner han någon där? han sa ju att han blev uppfostrad i Guiena av morföräldrarna.

Frågan är dock hur han hamna i Sverige som 12 åring.
Citera
2013-10-09, 18:46
Medlem
Jag tycker också att det känns konstigt när de utvisar folk som har varit här så långe (såvida de inte begått brott såklart).

Vi borde tänka mer på vilka och hur många vi tar in, istället för att utvisa folk som har bott här länge och antagligen lärt sig språket och kulturen då han har bott hos en fosterfamilj.
Citera
2013-10-09, 18:46
Medlem
TRRRRISTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Jag är själv stark emot invandringen vi har sett senaste decenniet. Men hur fan kom man fram till att skicka honom till Libera? känner han någon där? han sa ju att han blev uppfostrad i Guiena av morföräldrarna.

Vem i helvete bryr sig? Skicka han till baghdad.. om han nu vill.

Detta är en enorm vinst för barnen i hans närhet som nu slipper bli våldtagna och misshandlade av ännu en barbar.
Citera
2013-10-09, 18:47
Bannlyst
Citat:

Vem fan bryr sig? En neger mindre i landet, synd bara att det finns miljoner svartingar kvar i landet. Han är en neger och passar mycket bättre in i sitt land Liberia där alla är negrer än i det europeiska Sverige. Liberia kan han anpassa sig till, en neger kan aldrig anpassa sig och bli europe däremot.
Citera
2013-10-09, 18:48
Bannlyst
Jag läste om en arabisk man som hade våldtagit, mördat och sådan skit som inte blir utvisad med alla andra äckliga kriminella rasfrämlingar. Men de väljer att utvisa en pojke, WTF?! Jag hoppas iallafall att han var en riktig förortsblatte med svenskhat.
Citera
2013-10-09, 18:48
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekka
en 18-årig kille i Hultsfred bli nu utskickad frång sverige efter sex år här. Helt korrupt enligt mig hur kan man göra såhär mot en människa.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/utvisas-efter-sex-ar-i-hultsfred

Känner mig död” 18-årige Abr*him Jabate* bor i Hultsfred sedan sex år, men nu ska han utvisas till Liberia trots att han bara har bott där några månader, som nyfödd.

Videon får mig att falla en tår och en känskla hur det skulle vara i hans situation.

Hur i helve*e tänker migrationsverket ?
SVT har garanterat mörkat relevant fakta i ärendet för att tårarna skall spruta på landets alla kärringar av båda könen. Han har garanterat fått ett flertal avvisningsbeslut men överklagat och förhala med hjälp av en välbetalt flyktingadvokat. Vinka nu adjö av denne man och se till att många fler får följa med på planet och att det går tomt tillbaka.
Citera
2013-10-09, 18:57
Medlem
ihelps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
Vem i helvete bryr sig? Skicka han till baghdad.. om han nu vill.

Detta är en enorm vinst för barnen i hans närhet som nu slipper bli våldtagna och misshandlade av ännu en barbar.

Fast vi ser Somalier och Irakier som begår brott utan något medborgarskap inte bli hemskickade. Den här killen verkar reko, verkar integrerad går i gymnasium med en svenska som är jäkligt bra för någon som bott sex år i landet.

Jag fattar bara inte hur Migrationsverket tänker här.
Citera
2013-10-09, 19:00
Medlem
HierosGamoss avatar
Jag är Sverigedemokrat, men såna här saker har jag svårt att fatta ibland.

Om killen inte är kriminell så måste det ju finnas betydligt fler personer, som inte har asylskäl men som ändå får permanent uppehållstillstånd på väldigt lösa grunder, att neka i detta land.

Detta är precis som att normala Svenssons som råkar köra för fort eller åka dit för nått annat bagatellbrott får köra igenom hela rättsprocessen och bli dömda och allt, medans Leffe på bänken kan snatta, misshandla och hota utan att det händer ett skit.
D.v.s. de som är lätta att straffa, de straffar man.

Samma sak med nån familj här för nått år sen som var hyffsat etablerade i nån håla i Norrland. De blev avvisade. De var dock illegala invandrare och hade struntat i att själva acceptera utvisningen flera år tidigare vilket är fel. Men med tanke på hur invandringen ser ut idag hade man gott kunnat omvärdera det beslutet, låtit den familjen stannat, samt dra åt snaran lite för alla nya som knackar på dörren, och på det sättet minska de som inte har skäl att vara här.
Senast redigerad av HierosGamos 2013-10-09 kl. 19:03.
Citera
2013-10-09, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
De följer regelverket som politikerna har beslutat om.

Tycker det är helt fel. Självklart ska han få stanna! Det är helt oacceptabelt att det ska ta flera år för att komma fram till en bedömning. Man bygger upp falska förhoppningar för människorna som startar ett nytt liv här. Fy fan!
Regelverk som politiker har beslutat om? Varför fortsätter Reinfeldt och Ullenhag pracka på oss med sina floskler om att Sverige ska vara ett öppet och fint land med mångkultur? Vill gärna veta vad Reinfeldt tycker är så öppet när man utvisar en människa som i alla fall ser sin framtid i Sverige, och som har sina vänner här.

Jag är också emot den enorma invandring vi har i Sverige. Men hellre att killen i videon får stanna i Sverige än att bevilja PUT till alla syrier eller ta in horder av somalier.

Ni som försöker leka politiskt inkorrekta har fan inget jävla hjärta. Det är skillnad på oanpassade somalier och han i videon, som enligt mig ger intrycket av att ha anpassats bra i Sverige.
Citera
2013-10-09, 19:05
Bannlyst
Citat:
Fast vi ser Somalier och Irakier som begår brott utan något medborgarskap inte bli hemskickade. Den här killen verkar reko, verkar integrerad går i gymnasium med en svenska som är jäkligt bra för någon som bott sex år i landet.

Jag fattar bara inte hur Migrationsverket tänker här.
Rikta fokus på hycklaren Reinfeldt och ullenhag aka "vi vill ha ett öppet och tolerant Sverige med nya kulturer" men ändå accepterar man att en anpassad invandrare blir utvisad...
Senast redigerad av J-Ce 2013-10-09 kl. 19:10.
Citera
2013-10-09, 19:21
Medlem
DrArrogantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekka
en 18-årig kille i Hultsfred bli nu utskickad frång sverige efter sex år här. Helt korrupt enligt mig hur kan man göra såhär mot en människa.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/utvisas-efter-sex-ar-i-hultsfred

Känner mig död” 18-årige Abr*him Jabate* bor i Hultsfred sedan sex år, men nu ska han utvisas till Liberia trots att han bara har bott där några månader, som nyfödd.

Videon får mig att falla en tår och en känskla hur det skulle vara i hans situation.

Hur i helve*e tänker migrationsverket ?
Varför kom han hit från början?
Varför tog det sex år att utvisa?

En snyftartikel som inte ger några svar och inte ställer dessa högst relevanta motfrågor gör inget större intryck på mej.

En bra gissning är ju att han och hans föräldrar är ensamt skyldiga till den situation han befinner sig i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in