Citat:
Ursprungligen postat av
Kalten
Och ändå kan man lätt plocka fram hundratals citat från er litteratur som försöker "avgöra våra medmänniskor öde".
"Om vi slutar gå i tjänsten står vi inte längre på Jehovas sida. Eftersom det inte finns någon neutral mark, har vi i stället börjat följa Satan." - Vakttornet 11 15/7 s18
Och hur säger JV att det går för dem?
"Det Petrus menade var att Jehova under den stora vedermödan kommer att avtäcka Satans värld, avslöja att den motarbetar honom och hans kungarike och därför förtjänar att tillintetgöras."
w 10 15/7 s4
Fler dömanden;
"De falska kristna är lika ”ogräs” som enbart förtjänar att tillintetgöras eller fördärvas" - Vakttornet 84 15/1 s13
"Vad är det som skall förstöras? Det är den världsvida tingens ordning som människor har byggt upp på jorden — och även alla dem som understöder den i stället för att se till Gud och hans utlovade styre över jorden." - "Verklig fred och säkerhet" s36
Neutral mark:
(Matteus 12:30) .*.*.Den som inte är med mig, han är emot mig, och den som inte samlar med mig, han skingrar.
Upp 19:15-18 Pratar om Jesus som skarprättare
Och från hans mun går det ut ett långt, skarpt svärd, för att han skall kunna slå nationerna med det, och han skall vara herde över dem med en stav av järn. Han trampar också Guds, den Allsmäktiges, vredes förbittrings vinpress. 16*Och på sin ytterklädnad, ja på sitt lår, har han ett namn skrivet: Kungarnas Kung och herrarnas Herre. 17*Jag såg också en ängel som stod i solen, och han ropade med hög röst och sade till alla fåglarna som flyger i midhimlen: ”Kom hit och samlas till Guds stora kvällsmåltid 18*för att äta kött av kungar och kött av militärbefälhavare och kött av starka män och kött av hästar och av dem som sitter på dem och kött av alla, av både fria och slavar, av både små och stora.”
falska kristna: (Matteus 7:21-23) 21*Inte var och en som säger till mig: ’Herre, Herre’, skall komma in i himlarnas kungarike, utan den som gör min himmelske Faders vilja. 22*Många skall säga till mig på den dagen: ’Herre, Herre, profeterade vi inte i ditt namn och drev ut demoner i ditt namn och utförde många kraftgärningar i ditt namn?’ 23*Och likväl skall jag då bekänna för dem: Jag har aldrig känt er! Gå bort ifrån mig, ni som utövar laglöshet.
(1 Johannes 2:17) .*.*.Och världen försvinner, och även dess begär, men den som gör Guds vilja består för evigt.
Bibeln använder starka ord när den beskriver harmageddon.
Vart vill du komma med detta?
Tycker du att det är fel på bibelns budskap så får du ju tycka det.
Men detta är ändå vad bibeln säger.
Men vad vill Gud?
(2 Petrus 3:9) .*.*.Jehova är inte långsam med avseende på sitt löfte, så som några betraktar det som långsamhet, utan han är tålmodig mot er,
eftersom han inte vill att någon skall drabbas av förintelse utan att alla skall nå fram till sinnesändring.*.*.