Citat:
Ursprungligen postat av
Norrbottens
Jag antar att du/ni inte är så intresserade av att fortsätta på evolutionsspåret. Nåja, jag klandrar er inte. Det är en säker väg att gå om man vill slå religiösa irrläror i spillror och bör endast vandras om man är intresserad av verkligheten.
Gör det mig till en av världens mest lättlurade personer att jag gång efter annan förväntar mig ärlighet från teisterna?!
Jag tycker att man där teister avviker sunt förnuft och empati, till förmån organisationen, gräver egen grav och med det aldrig kan beskylla andra varmed deras så kallade teoriskapande, uppvisar en alltför feg mentalitet i och med att man påstår sig minsann vara lika medveten om kunskapsbaserad empirisk bäring, medan man kör så många parallelspår som går så marginalt i utkant.. att det för min del, fortsatt lyder under sekterism, JV med hemliga religiösa agendor, kan under ovilja att ta sakfrågor till botten, behöva i min klassning, klassas som sekt, men detta baserar jag på fullständig ovetskap om hur jv beter sig mot andra kristna, det enda jag vet är att de är fjättrade för judar, som de ser som genetiska härskareliten på jorden.
Vad judendom i sin tur har, är den religiösa bas hämtad ur "vi var först" en mkt mkt tveksamt argument för att ens gå under balanserat intellekt el. förståelse för var man är och plats i tillvaron.. det är äventyrlig position.. men man har sina garderingar, som går att utnyttja... och jv är vad jag tror men inte vet, den mer aggressiva liksom retoriska grenen av sekten jv, tigande marionetter, deras skyggande .. har sin upplagda strategi i bakgrunden, no doubts.. men i nuläget vet jag faktiskt ingenting.. då jag är mycket lite intreserad av tramset och löjleriet, jag tycker att jehovas vittnen är blåögda. Utan att rikta det mot någon person, de är underlydande och som jag bedömer inte bibeltrogna, de är bara lite kåta på spänningen, att få vara med och galoppera på höga hästar. När man mer genuint bemöter ett jehovas vittne.. så brukar lagren av skenhelighet smälta undan för undan.. så det finns självklart mycket vilja till försoning, no doubt.