Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Ja det gör du, när du skriver så här:
"vägen framåt kommer att bli blodig och kantas av förbud och terror, hur vi än gör
....
Att vi på sikt, hur laglydiga vi än är, kommer att bli förbjudna får vi tyvärr räkna med"
Självklart kommer vi att slåss med näbbar och klor för att inte bli förbjudna. Jag förespråkar inte förbudet, utan säger att folk får räkna med att vi förr eller senare kommer att blir förbjudna eftersom vi ser detta mönster överallt annorstädes i Europa där nationella är på väg att få inflytande.
Jag kan dock erkänna, eftersom du envisas, att det kan finnas en chans att vi utsätts för ett förbudsförsök som misslyckas, även om chanserna bör vara små, nästintill obefintliga, om man utgår ifrån då andra organisationer/partier förbjudits i Europa. Så som jag uppfattat den senaste tidens kriminaliseringar i Frankrike är att de skett mer eller mindre godtyckligt, och organisationerna i fråga har haft lite att sätta emot.
I fallet med NPD görs dessutom försök på försök för att uppnå förbudet. Något som gör att "ett förbud på sikt" är högst troligt.
I mina ögon vill människor på höga positioner inom systemet detta:
1. Att genom massinvandring och hets framkalla en motreaktion från vita människor.
2. Klassa människornas åsikter "kriminella" och stöta ut människorna ur systemet ("vägen kommer att kantas av förbud"). <--- Här är vi nu.
3. Locka/tvinga dessa människor till att använda olagliga medel eller ingå i olagliga sammanslutningar.
4. Skjuta av/kasta människorna i fängelse.
5. Skratta, dricka skumpa och springa runt i kippa.
De arbetar för att tvinga fram att vi tar en konflikt som den onda sidan förberett sig inför. En sådan fälla ser åtminstone jag som gillrad och som något man bör undvika.
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Oavsett om anonyma snubbar på flashback kan eller inte kan ha direkt insyn i Klas Lunds tankar har detta inte med saken att göra. Detta har med saken att göra: 1) Att vara observant på ett förbuds-scenario är relevant om man tar aktiva steg för att förhindra ett förbud. 2) Man blir inte nödvändigtvis tagen på sängen av ett förbud bara för att man inte försöker inpränta i folk att vi alla säkert kommer att bli förbjudna oavsett vad vi gör.
Att påstå att vi helt säkert kommer att bli förbjudna är ingen "varning", det är en destruktiv domedagsprofetia vilken riskerar att bli en självuppfyllande profetia. Det är dåligt.
Att istället varna för ett MÖJLIGT förbud vore kanske relevant, men samtidigt lite bakvänt då det ju i första hand är ni själva som borde varnas för ett förbud och inte anonyma snubbar på flashback.
Det jag ville komma till är att exakt hur Klas Lund tänker kring förbudsfrågan och hur man bör agera i ett sådant scenario, det har du lite insyn i.
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Sanning är viktig och det är inte sanning att nationalister kommer att bli förbjudna och drabbas av terror. Det är dina personliga fantasier. Det är fel att måla upp en bild av att nationalister kommer att bli förbjudna och drabbas av terror oavsett hur nationalister väljer att agera. Det är en destruktiv målbild som lätt blir till en självuppfyllande profetia.
Haha! Jag skulle vilja hävda den raka motsatsen, att det är dina personliga fantasier att nationella inte terroriseras. Kanske för att du inte ser att vi massavrättas eller kanske har gått ut offentligt med ditt namn.
Vägen kantas redan av terror. Nationella får hembesök eller blir överfallna. Och då är det ofta en direkt konsekvens av att lagliga metoder används, och att nationella inte slår tillbaka med samma medel. Det är en form av proxykrig som pågår redan idag, eftersom polis inte griper de skyldiga och media inte sätter press på stadsapparaten att agera mot de skyldiga. Proxykriget är till för att locka nationella till att gå i fällan med att använda olagliga metoder. Politiker och SÄPO vill helt enkelt se en våldsspiral, så att de kan agera mot hela spektrat av "extremister", att våldet nästintill ensidigt riktats från RF mot SvP skiter de fullständigt i.
Det är så verkligheten ser ut. Du säger att det inte är smart propaganda att återge denna bild. Fast det är ju så som den ser ut för många? En anledning till att vänsterextremister inte anfaller Motståndsrörelsen är kanske just denna inställning bland våra medlemmar. Många av oss har känt till att vägen kantas av terror under många år, och acklimatiserat oss i miljön och lärt oss att handskas med terrorn så till den grad att vi inte längre utsätts för den i så stor grad som andra nationella kanske blir.
Om man är med i en kamporganisation är det snarare en mycket bra strategi att vara ärlig och påpeka att "vägen kantas av terror" eftersom det bevisligen bär frukt då människor lär sig handskas med situationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Operations
Jag har aldrig påstått att du gjort det, jag har påstått att det blir konstigt att som du gör hänvisa till att förbudet av SA inte stoppade Hitler då Hitler och de som styrde SA på 20-talet förespråkade helt olika politiska metoder och ofta var i luven på varandra om vilka metoder som var bäst. Hitler menade då att SA:s metoder delvis var felaktiga och riskerade att leda till förbud, vilket visade sig vara en korrekt förståelse av verkligheten. Att Hitler ändå redde ut situationen och fick SA lagliga och en del av systemet igen trots SA-ledarnas bedrövligt dåliga omdöme bevisar inte att Hitler hade fel i sak om det positiva med att bara använda lagliga kampmetoder.
Fast numera räcker det med, som jag skrev tidigare, att en sympatisör gör något så kommer systemets makthavare att försöka stöta ut organisationen genom ett förbud, om dessa har sådana ambitioner. Det kan till och med vara så att säkerhetstjänst infiltrerar partiet/organisationen i fråga och sedan begår kriminella handlingar för att skapa ett svepskäl till förbudet.
I fallet med SA tycker jag "trotz verbot nicht tot"-svängen är ett exempel på hur de lyckades förbli aktiva trots förbudet, alla idioti från SA-ledarna, som du nämnt, till trots. Och det är ju inte sagt att ett förbud är undergången och ett "schackmatt". Speciellt inte ifall man redan är mentalt förberedd på att det finns en överhängande risk att på sikt bli förbjudna. Att vara mentalt förberedd är i mina ögon A och O för att inte tappa all motståndsvilja den dagen även organisationer i Sverige förbjuds.
Du tycker det är dåligt att säga att "vägen framåt kommer att bli blodig och kantas av förbud och terror, hur vi än gör" och jag tycker det är bra.
Vi tycker olika på vissa saker och lika på en del andra. Diskussionen får dock rundgång.