2013-10-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noidea2k8
Det var det jävligaste.... Om det är smuts på en bil dvs små jävla stenar, om man drar runt det så blir det förmodligen repor. Spelar ju ingen roll om den har klorna infällda. Det Rick man ju lära sig i tidig ålder att skrev man med fingrarna på en skitig bil blev farsan tokig...

Tur att man är pälsallergiker så man kan sålla ut dessa tokiga kattkvinnor...

Du vet ingenting om katter. Katter är smygande djur att de skulle lyckas repa din skitiga bil som är full med grus är en osannolikhet, det är tasspår du ser och inte repor om en katt gått på en bil. Undantag finns alltid, men det inser inte sådana som ni, ni tror att en katt repar bilen per automatik.

Ni får mer repor av fåglar som sitter på era bilar, de har "klorna utfällda" tillskillnad från katter.
Biltokiga gubbpojkar som lever för sina bilar är för roliga, tur att man slipper umgås med sådana.
Citera
2013-10-09, 12:11
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardsVrede
Jag hade själv katt när jag var liten och älskar katter!
Men jag kan förstå hur din granne känner och sympatiserar i det här fallet med honom. Tycker att du ska respektera att han inte vill ha dina katter på sin tomt.

Sedan finns det inget bevis att han gör illa dina katter utan något som du bara baserat på spekulationer.

Ja just precis. Jag vet ju faktiskt inte ännu, och jag respekterar isådanafall om han inte vill ha katter i sin trädgård, skulle jag däremot se att han brukade våld mot någon av grannskapets katter så skulle jag isådana fall tycka att han gör fel dels i att medvetet skada ett djur för att han är irriterad på det och dessförutom göra det innan han ens har tagit upp det med personen/personerna i fråga som eventuellt kan kan lösa hans problem, eller helt enkelt vill få chansen att skydda sitt djur innan det går illa.
Citera
2013-10-09, 12:11
Medlem
KnullaHelaHusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Jag får helt enkelt plantera in en bomb i fittan på katten alltså, som utlöses och någon kommer dit och pillar in knappen.

Jag kanske tillochmed får in en sån dära kondom med taggar på?

Jag syftade mer på nåt som kan avslöja den lille tokstollen. Scheisse, du verkar ju inte helt frisk.

Vet inte hur små kameror det finns och om den riskerar att bli upptäckt. Men kanske kan du fästa någon apparatur på kattens halsband?
Citera
2013-10-09, 12:13
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Det ser du väl? Det står ju precis där? Om han vill så kan han väl komma och styrka mitt påstående men jag förstår väl inte varför det skulle vara nödvändigt, särskilt inte med tanke på min andra citering.

Han kanske rent utav klassar dig som kattplågare när du skriver så.

Nej, det gör jag inte. Kan inte du berätta för mig exakt VAD i citatet:

"Tro mig, det kan bli riktigt obehagligt om det kommer ut att du misshandlar katter, då är ditt liv inte värt många ören."

Som gör att du är så JÄVLA stensätter på att han pratat om "du" rent hypotetiskt.

Ja, och det bevisar ännu mer att han är en idiot.
Citera
2013-10-09, 12:13
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaHelaHuset
Jag syftade mer på nåt som kan avslöja den lille tokstollen. Scheisse, du verkar ju inte helt frisk.

Vet inte hur små kameror det finns och om den riskerar att bli upptäckt. Men kanske kan du fästa någon apparatur på kattens halsband?

Jag skämtade.

Jag kollade på kattgps, och det var när hon inte kom hem på hela dagen trots att vi ropade och luktade underligt när hon väl kom hem + var väldigt orolig och nervös.

Men jag får väl se.
Citera
2013-10-09, 12:15
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Nej, det gör jag inte. Kan inte du berätta för mig exakt VAD i citatet:

"Tro mig, det kan bli riktigt obehagligt om det kommer ut att du misshandlar katter, då är ditt liv inte värt många ören."

Som gör att du är så JÄVLA stensätter på att han pratat om "du" rent hypotetiskt.

Ja, och det bevisar ännu mer att han är en idiot.

Jo såhär:

Tro mig, det kan bli riktigt obehagligt om du (om du skulle vara en sådan som misshandlar katter/ riktat till du som i faktum misshandlar katter) misshandlar katter, då är ditt liv inte värt många ören.

Och det beror väl fortfarande på vad man klassar, i mina ögon är en "ordentlig spark" som att du skulle lägga en straff mot manchester united och katten träffar stolpe in ungefär.

Behöver jag ens tillägga din skämtsamma mening om cyanid?
Senast redigerad av Marimu 2013-10-09 kl. 12:17.
Citera
2013-10-09, 12:18
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Jo såhär:

Tro mig, det kan bli riktigt obehagligt om du (om du skulle vara en sådan som misshandlar katter/ riktat till du som i faktum misshandlar katter) misshandlar katter, då är ditt liv inte värt många ören.

Och det beror väl fortfarande på vad man klassar, i mina ögon är en "ordentlig spark" som att du skulle lägga en straff mot manchester united och katten träffar stolpe in ungefär.

Jag förstår att man KAN läsa det så, men det ät knappast så solklart som du försöker få det att låta.

Återigen, var har jag skrivit att JAG någonsin har sparkat en katt? Kan man klassa en person som tycker det är OK att döda våldtäktsmän som mördare?
Citera
2013-10-09, 12:19
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Jag förstår att man KAN läsa det så, men det ät knappast så solklart som du försöker få det att låta.

Återigen, var har jag skrivit att JAG någonsin har sparkat en katt? Kan man klassa en person som tycker det är OK att döda våldtäktsmän som mördare?

Så katten är en våldtäktsman nu också

(Kan man klassa en person som tycker det är OK att sparka en katt som en kattplågare?)

Nej jag är färdig med den diskussionen, för mig är det solklart att han menar så men jag respekterar att vi ser det på olika sätt som så många andra saker.
Citera
2013-10-09, 12:22
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Så katten är en våldtäktsman nu också

Herregud vad jävla dum du är.
Citera
2013-10-09, 12:22
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Herregud vad jävla dum du är.

Detsamma!
Citera
2013-10-09, 12:28
Medlem
fnirps avatar
Jag ställer mig frågan hur grannen ska veta vilken katt det är som skiter i hans sandhögar eller på gräsmattan? Är det verkligen hans jobb att selektera ut vilken katt han ska tillrättavisa/dressera? Är det verkligen hans jobb att investera pengar i kattskrämmor? Olika människor tillrättavisar på olika sätt och olika hårt, så är det bara. En del tar till en slutgiltig lösning och avrättar helt sonika katten.

Rent krasst, att släppa ut en katt kan av misstag leda till en plågsam död. Mina föräldrar hittade en katt i deras sommarstugegarage när de var fem minuter från att åka därifrån för säsongen. Den hade antingen svultit eller frusit ihjäl och hur kul hade det varit för katten? Hur ansvarsfullt är det av kattägaren att släppa ut sitt älskade husdjur, vind för våg, bara för att det "ligger i kattens natur"?

Nej, lär katten att gå i koppel och precis som väluppfostrade hundägare, plockar du upp kattskiten efter dig. Huruvida du ser löjlig ut eller inte, är väl helt irrelevant. Du tar ansvar för din katts välmående och det är det enda som räknas. Eller så har du en innekatt. Svårare än så är det inte.

Själv har jag gått med katter i koppel. Visst, det är inte lika lätt som med en hund och man kommer tio meter på lika många minuter. Mestadels får dock dessa två katter vara innekatter och de lider inte av det då det är det enda liv de vet om.
Citera
2013-10-09, 12:30
Medlem
Kan ju tilläggas att om man stör sig på att en katt sitter på bilen så ska man inte skrämma katten för hotfullt, det räcker att raskt gå mot katten och bara titta den i ögonen så smiter den iväg, ev. höja på armarna. Skrämmer man katten för hotfullt så sätter flyktreaktionen in så pass att kattens klor fälls ut, och det är det minsta ni vill.
Att spruta vatten mot katter gör man helst när de sitter nära bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in