2013-10-07, 13:49
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
man skulle få vara en liten fluga i rättssalen under rättegången!!

Det borde väl vara öppet för allmänheten - så du kanske kan knalla in där som människa
Citera
2013-10-07, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Tror att vi kan se fram emot ett minst lika omvälvande FUP som det om Toni A. Samma övernitiska åklagare, samma totala tystnad inifrån utredningen och minst lika mycket tekniskt utredningsmaterial. Ska bli väldigt intressant att få facit efter alla vindlingar i denna monstertråd! (för ett facit tror jag det kommer upplevas som)
Håller med! Alldéns FUP är den snyggaste jag sett. Neurotiskt noggrannt.
Citera
2013-10-09, 09:13
Medlem
KITTY007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det verkar bli åtal 18 oktober. Spännande. Vem grejar FUP?

Tillägg: Men advokaten får kort tid på sig att läsa in sig på materialet som två åklagare har kämpat med i nästan ett halvår.

Kan man hjälpas åt på något sätt med kostnaden för FUB, eller kan man få den på mail kostnadsfritt.
Den blir nog omfattande så den kommer nog att kosta en del "på papper".
Citera
2013-10-09, 10:28
Medlem
Buddisch13s avatar
Äntligen snart dax för åtal Här har man suttit i månader å spekulerat om karate-tränare med fru & eld mannen i skogen & fan & hans moster å nu kommer åklagarens "facit"

FUP ska bli riktigt intressant att läsa men jag hade mer än gärna kontrollerat slasken också, Där brukar det finns nästan mer intressanta saker som talar för att GM inte är skyldig så hade varit intressant & få läsa vad åklagarna inte tycker är relevant i FUP & hoppas att KJs advokat spenderar ett antal timmar med att läsa den
Citera
2013-10-09, 10:29
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTY007
Kan man hjälpas åt på något sätt med kostnaden för FUB, eller kan man få den på mail kostnadsfritt.
Den blir nog omfattande så den kommer nog att kosta en del "på papper".

Den lär ju inte gå att få via mail från farbror Staten. Finns säkert en massa regler som förhindrar att materialet lämnas ut i elektronisk form.

Detta är en gissning, inte nåt jag vet till 100% men jag antar att uppgifter osv inte får skickas hur som helst elektroniskt. Lite lustigt egentligen, men som sagt så är det bara ett antagande.
Citera
2013-10-09, 11:51
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Den lär ju inte gå att få via mail från farbror Staten. Finns säkert en massa regler som förhindrar att materialet lämnas ut i elektronisk form.

Detta är en gissning, inte nåt jag vet till 100% men jag antar att uppgifter osv inte får skickas hur som helst elektroniskt. Lite lustigt egentligen, men som sagt så är det bara ett antagande.

Du har rätt att få ut den till självkostnadspris. Att be om att få domen mailad som pdf kostar inget.
Citera
2013-10-09, 12:06
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7910140

"Klart för åtal mot 22-åringenBoden.
I slutet av nästa vecka väcks åtalet mot den 22-åring som misstänks för mordet på Vatchareeya Bangsuan. – Jag räknar med att åtalet väcks torsdag eller fredag, säger kammaråklagare Anna Bergström. Under vecka 44 (28 okt –1 nov) beräknas rättegången starta."

"Bevisläget är enligt vad som läckt ut från utredningen svagt. Åklagarnas starkaste bevis är av vad som hittills framkommit blod från den mördade kvinnan i mannens lägenhet."
Citera
2013-10-09, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Du har rätt att få ut den till självkostnadspris. Att be om att få domen mailad som pdf kostar inget.
Riktigt så enkelt är det inte.
1. Normalt mejlas PDF:er inte till allmänheten, beroende på oklarheter med PUL.
2. Arbetet med att scanna in sidorna har man rätt till och brukar också göra med råge. Någon tusenlapp för en skiva med FUP är inte ovanligt.
Citera
2013-10-09, 12:59
Medlem
Quarrels avatar
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6974904
FUP:en är på 400 sidor. Det betyder att pappersvarianten kommer att kosta runt 800 kr + frakt. Om det kommer på skiva brukar det bli billigare, jag har betalat 120-150 kr per skiva, och i det här fallet bör en skiva vara tillräckligt. Men det är inte säkert att det kommer på skiva.

Tillägg: Men 400 sidor låter lite. Har tidningen tappat en nolla?
Senast redigerad av Quarrel 2013-10-09 kl. 13:05.
Citera
2013-10-09, 13:06
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73

Åfan, då emotser jag bara FUPen i den därför avsedda tråden... Det visste jag inte att man kunde få. Det finns hopp för Sverige trots allt.

Citat:
I slutet av nästa vecka väcks åtalet mot den 22-åring som misstänks för mordet på Vatchareeya Bangsuan.

– Jag räknar med att åtalet väcks torsdag eller fredag, säger kammaråklagare Anna Bergström.

Så när släpps FUP? Efter dom? har ingen aning själv, så det är väl bäst att fråga.
Citera
2013-10-09, 13:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Åfan, då emotser jag bara FUPen i den därför avsedda tråden... Det visste jag inte att man kunde få. Det finns hopp för Sverige trots allt.

Så när släpps FUP? Efter dom? har ingen aning själv, så det är väl bäst att fråga.
Samtidigt som åtalet väcks.
Citera
2013-10-09, 13:12
Medlem
Fettsugnings avatar
Detta ska bli mycket spännande att följa.

Ja, 400 sidor låter lite magert, men jag antar att det beror på att inte så många förhör är med i FUP samt att den tekniska bevisningen inte är så diger. Rättsläkarutlåtanden och telefontriangulering samt DNA-träffar är väl kanske allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in