2013-10-04, 01:59
Medlem
För enbart några sekunder sedan blev denna tråd den första att nå över 10 miljoner visningar i Flashbacks historia!!!

Frågan är då varför allmänintresset är så exceptionellt stort för ett (misstänkt) mord i en Norrländsk småstad? Och varför fortsätter visningarna att ticka in, trots att mediabevakningen är nästan helt död?
En milstolpe för Flashback Forum är det utan tvekan, och det dröjer nog inte länge innan "Trollhättan-tråden" gör denna sällskap över 10-miljoner-strecket!
Citera
2013-10-04, 02:20
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaregrabben
Frågan är då varför allmänintresset är så exceptionellt stort för ett (misstänkt) mord i en Norrländsk småstad? Och varför fortsätter visningarna att ticka in, trots att mediabevakningen är nästan helt död?

En milstolpe för Flashback Forum är det utan tvekan, och det dröjer nog inte länge innan "Trollhättan-tråden" gör denna sällskap över 10-miljoner-strecket!

Misstänkt mördad? Tja, jag är ganska säker på vad jag tror.

Intresset kan ju handla om en Thailändsk ung tjej i en byhåla i Norrbotten som styckmördas. Det är lite åt Appujaurehållet, alltså ganska osannolikt att det skulle inträffa i lilla Boden.

Alternativt så har det varit bra spaningar och intressanta diskussioner kring motiv som dragit visningar.
Citera
2013-10-04, 10:19
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaregrabben
Frågan är då varför allmänintresset är så exceptionellt stort för ett (misstänkt) mord i en Norrländsk småstad?

Du tror att hon styckade och spred ut sig själv efter ett självmord eller?

---------------
Två veckor kvar till åtal då?
Kommer FUP ut samtidigt? Någon som vet?

"Enligt åklagare Anna Bergström är förhoppningen att detta ska bli den sista omhäktningen innan åtal kan väckas."

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7895164
Citera
2013-10-04, 10:21
Medlem
Vete tusan vad man ska hoppas på nu när det äntligen går mot åtal och rättegång.Ett erkännande vore ju för alla parter en befrielse,men som det verkar blir det inte så.Advokaten verkar ha en tuff uppgift framför sig med den bombmatta av indicer som säkert åklagarna har."Hon lämmnade mig vid niotiden på kvällen" det kan åandra sidan räcka långt och kanske Forsberg likt en Hollywodd film får triumfera på tingsrättens trapp med en helt frikänd KJ.
Citera
2013-10-04, 10:31
Medlem
ME077s avatar
Hur får vi FUP:en? Vem har möjlighet att fixa?

"Kammaråklagare Anna Bergström begärde förlängd häktning till och med den 18 oktober.
- Förundersökningen är i princip klar. Nu handlar det om att sammanställa allt material och det beräknas vara klart inom de två kommande veckorna, säger Anna Bergström."

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6958929
Citera
2013-10-04, 10:47
Medlem
doejanes avatar
Efterlängtad FUP i detta fallet. Hoppas det kommer om 2 veckor då...
Citera
2013-10-04, 12:44
Medlem
Tror att vi kan se fram emot ett minst lika omvälvande FUP som det om Toni A. Samma övernitiska åklagare, samma totala tystnad inifrån utredningen och minst lika mycket tekniskt utredningsmaterial. Ska bli väldigt intressant att få facit efter alla vindlingar i denna monstertråd! (för ett facit tror jag det kommer upplevas som)
Senast redigerad av SanLiTun 2013-10-04 kl. 12:49.
Citera
2013-10-04, 19:24
Medlem
Mordmisstänkt omhäktades för sista gången - Nyheter P4 Norrbotten
Citera
2013-10-05, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Du tror att hon styckade och spred ut sig själv efter ett självmord eller?
Haha ojdå, där skrev jag visst snabbare än jag tänkte Det jag egentligen syftade på var att den misstänkte ännu inte är dömd för mordet
Citera
2013-10-05, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Någon som vet vad för märke/modell Vatchareeya hade på sin mobiltelefon?

Har för mig att det fanns något kort där hon fotade sig i en spegel där man kunde se mobilen? Hittar inte den tyvärr. Frågar då en mobil hittats i ett område som kan vara intressant.

Troligtvis använde hon sig av Telia som operatör. Kan även vara Halebop, men som sagt troligtvis Telia.
Citera
2013-10-07, 13:11
Medlem
man skulle få vara en liten fluga i rättssalen under rättegången!!
Citera
2013-10-07, 13:42
Medlem
2. när man ser bilderna på den glada söta flickan som hade hela livet framför sig, så kan man inte förstå hur någon har kunnat göra detta vidriga mot henne!! tänk er hennes skräck när hon inser att hon kommer att dö!! kanske torterades hon länge innan hon dog av huggen!! sedan skända hennes kropp med att stycka henne i bitar,och måste begravas utan sina händer!!
vad kan denna flicka ha gjort för ont, som förtjänar en så'n här behandling enligt någon??!
jag hoppas och ber till alla gudar att den el. dom som egenmäktigt tyckt att hon inte skulle ha en framtid, får långsamt ruttna i fängelset!!
Det gör ont i mej när jag tänker på VB:s mamma och vad hon har varit tvungen att gå igenom!. men jag har också empati för KJ:s föräldrar, dom har det nog inte så lätt dom heller!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in