Citat:
Ursprungligen postat av
MossTrums
En teori grundad på inlägg i tråden:
Mordet är planerat av KJ att utföras då KJ: s föräldrar är utomlands. KJ har då tillgång till föräldrarnas hus och kan komma över nycklar till ett ”hemligt rum” på endera av förälderns arbetsplatser – antingen mammans vårdcentral eller fästningen som pappan är guide i - där styckningen sker i ett rum lämpat för ändamålet.
De styckade kroppsdelarna transporteras till sommarstugan: vissa delar som kläder eldas upp vid sommarstugan, andra är planerat att sänkas i träskmarkerna däromkring.
KJ upptäcker att polisen satt in span på honom och ändrar sina planer på att dumpa delar av kroppen i träskmarkerna runt stugan.
Kompisar träder in under skenet av en fest vid stugan och forslar efter festen kroppsdelarna till huset där de hittas av MP. Planen var att tända eld på huset, men kompisgänget kom av sig därför att omkringboende observerat aktivitet där.
Mordet kan vara ett hatbrott i någon mening av detta ord. Mer än en gm kan finnas i själva dödandet och styckandet.
Utan att påstå att KJ skulle vara GM, så finns det förutom rödbergsfortet (tursistattraktionen), ett antal nedlagda fort/bunkers som har köks- och sanitetsanläggning. Bl. a med rostfria bänkar/hoar och stora rostfria kärl. Bl. a finns ett sådan plats drygt 1000m från fyndplatserna. Skulle också kunna tänka mig att ström, kanske också vatten tillfälligt skulle kunna tjuvkopplas in. Rödbergsfortet känns uteslutet annat än KJ eller anhörig till KJ som GM. Men även här skulle jag personligen i alla fall anse att GM bedömt denna plats för känslig för styckning. Det är för många personer involverade i anläggningen och i så fall måste man ha en detaljerad insyn i rutinerna kring anläggningen.
Ang. anläggningen som ligger 1000m från fyndplatsen så tycker jag att den helt enkelt är för nära fyndplatsen. GM vill naturligt att fyndplatsen så lite som möjligt kan leda till ev. styckplats.
Med uppgifter från rättsläkare så bör polisen numera veta mer. Ex. fanns det träfibrer, träflisor i torso eller armar. Små betongfragment. Metalloxid rester i övre hudlagret. Rester från vegitiation ej hemmahörande på fyndplatsen? Har kroppsdelarna skjöljts in vatten med en speciellt övervägande halt av ex. kopparavfällning. etc. etc. Detta borde ge utredarna en mer detaljerad bild om styckplatsen.