2013-10-08, 19:17
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Bishop verkar rätt lik min Lefh18B2, dvs bra rof och ok acc. Kan leva med lägre range eftersom arcen är bättre så man kan lobba in svårare skott bakom skydd.
Har hört mycket kul om FV304, men det är samma bössa som Bishop och det är antagligen mindre kul i högre tier matcher.

Jag gillar tanks med kanoner som är 2 tier högre än tanken. Tex är min S-51a hur kul som helst eftersom den har en tier9 kanon. Poppade en Tiger för några dagar sen med ett skott och skrev LoL i chatten efteråt med förväntat resultat.

Ärligt talat var inte arty-nerfen särskilt allvarlig, ROF var nog värsta smällen, men skotten är mer tillförlitligliga nu eftersom 20% av skotten inte går till kantena av aimcircle. Kan man banorna och vet var man ska försikta samt väljer rätt mål (stillastående heavies och TDs) orsakar man fortfarande ordentligt med skada. Särskilt som att folk verkar ha glömt bort att stå stilla är en dum ide.
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Den kräver en spelstil som ingen annan spg jag haft innan, måste va extremt aktiv, hela tiden följa efter fronten, utnyttja terrängen till max och ha järnkoll på minikartan.

Tror inte det är många som klarar av att utnyttja den till max men haft flera matcher med den som varit fina, den skjuter väldigt högt så kan lobba in skott på många ställen som inga andra spg kommer åt och flera gånger varit uppe i 3000+ skada, ligger nog runt 20 matcher och det är en solklar favorit alla kategorier inom spg bortsett räckvidd för den suger getpung.

Kanonen är rätt ojämn skademässigt, kan ligga runt 20-50 för att sen få in en 400+ träff.
Fv304 känns som en artyversion av elc amx
Citera
2013-10-08, 20:54
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Bishop verkar rätt lik min Lefh18B2, dvs bra rof och ok acc. Kan leva med lägre range eftersom arcen är bättre så man kan lobba in svårare skott bakom skydd.
Har hört mycket kul om FV304, men det är samma bössa som Bishop och det är antagligen mindre kul i högre tier matcher.

Jag gillar tanks med kanoner som är 2 tier högre än tanken. Tex är min S-51a hur kul som helst eftersom den har en tier9 kanon. Poppade en Tiger för några dagar sen med ett skott och skrev LoL i chatten efteråt med förväntat resultat.

Ärligt talat var inte arty-nerfen särskilt allvarlig, ROF var nog värsta smällen, men skotten är mer tillförlitligliga nu eftersom 20% av skotten inte går till kantena av aimcircle. Kan man banorna och vet var man ska försikta samt väljer rätt mål (stillastående heavies och TDs) orsakar man fortfarande ordentligt med skada. Särskilt som att folk verkar ha glömt bort att stå stilla är en dum ide.

den var fruktansvärt kass

s51 blev rövknullad som mest, om laddning 1min utan skills och eq, flyttar siktet 2 cm höger och siktet blir max storlek igen och du måste vänta 20 sekunder för att det skall bli litet igen, och då har han flyttat sig 3cm åt vänster och då måste man sikta om igen

siktet täcker hela min 26" skärm och sedan väntar man och väntar till siktet är som minst, dvs 20 ggr större än tanken du siktar på

endast bra om dina lagkamrater kan skapa en tunnel där du kan sikta hela tiden och hålla dom där utan att skada dom så jag kan göra det

nä, s51 blev sämst efter nerfen, andra arty efter som t8-9 påverkades knapp eftersom dom redan hade samma loading och aim

ffs gw tiger laddar om mycket snabbare än s51
Citera
2013-10-08, 21:21
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XpS06
Kul och kul

Men här har du iaf två, första i min IS-4 på Erlenberg Assualt. Lyckas göra 8293 skada iaf
http://wotreplays.com/site/376281#erlenberg-mrshotalot-is-4

Andra är i min Hellcat, 9 frags på Malinovka Encounter.
http://wotreplays.com/site/376248#malinovka-mrshotalot-m18_hellcat

Edit: Bjuder på en till! Denna är faktiskt ganska kul, jag blir kallad "noob" och allt möjligt trots 8 frags, 5k skada gjord och 5 medaljer efter matchen i Löwen
http://wotreplays.com/site/337310#siegfried_line-mrshotalot-l_we

Ursäkta en dum fråga, men vad behöver man för att kunna kolla på replays från wotreplays.com?
Jag får bara textsträngar när jag klickar på download.....
Citera
2013-10-08, 21:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Ursäkta en dum fråga, men vad behöver man för att kunna kolla på replays från wotreplays.com?
Ladda ned filen till datorn, klicka på den så startar wot upp och kör filen.
Citera
2013-10-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ladda ned filen till datorn, klicka på den så startar wot upp och kör filen.
alternativt... om den inte startar, högerklicka på filen och välj "öppna med" och ange wot.exe som program att öppna med... även "använd alltid detta alternativ..."
Citera
2013-10-08, 21:41
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Du måste starta replayfilen med worldoftanks.exe som finns i world of tanks mappen. Om du får en massa text så har du troligtvis öppnat den i notepad...
Citera
2013-10-08, 21:54
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
den var fruktansvärt kass
s51 blev rövknullad som mest, om laddning 1min utan skills och eq, flyttar siktet 2 cm höger och siktet blir max storlek igen och du måste vänta 20 sekunder för att det skall bli litet igen, och då har han flyttat sig 3cm åt vänster och då måste man sikta om igen
siktet täcker hela min 26" skärm och sedan väntar man och väntar till siktet är som minst, dvs 20 ggr större än tanken du siktar på
endast bra om dina lagkamrater kan skapa en tunnel där du kan sikta hela tiden och hålla dom där utan att skada dom så jag kan göra det
nä, s51 blev sämst efter nerfen, andra arty efter som t8-9 påverkades knapp eftersom dom redan hade samma loading och aim
ffs gw tiger laddar om mycket snabbare än s51

Håller inte direkt med dig, fast å andra sidan har jag gld och rammer på min med snap shot och smooth ride. Aim time är helt ok, bättre än min AMX13 F3 AM och acc är helt ok. Rof är sådär, men går att leva med. När det gäller att sikta så använder jag mig av Aslain's mod pack med Jimbo's sights så jag vet vilken min traverse angle är och kan därmed ställa in den på det område jag vill sikta in mig på.
Jag siktar dessutom enbart in mig på heavies och TDs och skjuter enbart när de står stilla. Det funkar bra för mig iaf.

För övrigt, trippreport från SU-152. Jag kör 152an med nästan enbart HEAT shots och jag kan inte sluta skratta när jag kör den. Allting som dyker upp framför en bara försvinner med ett skott. Blåste precis bort en Hellcat från full health som förmodligen aldrig insåg vad som skulle hända. Accuracy, aim time och ROF är förvånansvärt bra för att vara i princip samma kanon som KV-2. Snacka om att jag kommer köra den som assault gun med 750 i alfa i tier7.
Citera
2013-10-09, 01:15
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Ja löwen är bra! Bara surt när man är ensam kvar och det kommer en liten fitt t71:a...

Citat:
Ursprungligen postat av XpS06
Kul och kul

Men här har du iaf två, första i min IS-4 på Erlenberg Assualt. Lyckas göra 8293 skada iaf
http://wotreplays.com/site/376281#erlenberg-mrshotalot-is-4

Andra är i min Hellcat, 9 frags på Malinovka Encounter.
http://wotreplays.com/site/376248#malinovka-mrshotalot-m18_hellcat

Edit: Bjuder på en till! Denna är faktiskt ganska kul, jag blir kallad "noob" och allt möjligt trots 8 frags, 5k skada gjord och 5 medaljer efter matchen i Löwen
http://wotreplays.com/site/337310#siegfried_line-mrshotalot-l_we
Citera
2013-10-09, 01:31
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjack i näsan!!
Ja löwen är bra! Bara surt när man är ensam kvar och det kommer en liten fitt t71:a...

du tycker löwe är bra? får jag fråga när du skaffade den?
har haft både type59 och löwe sedan dom var nya, och löwe har blivit så nerfad att det inte är klokt, kanske nerfad ÄNNU mer än type 59

löwe som top dog var skrämmande när man satt i en tier 4 eller 5(ej scout), även 6, 7 och 8 hade problem med löwe, den studsade som fan, även lower plate var svår att penna.

en löwe med 200 liv mot en tiger med 900 i liv så vann ju ju löwe till 90% av gångerna då.

har kanske spelat 10 matcher med löwe det senaste året och man orkar inte, så värdelös på allt, fyller ingen roll, sniper kunde den vara lite förr, men skotten tycks flyga lite hur dom vill nu och du blir spottad från 500 meters håll du är favoritmål för arty etc..
fruktansvärd tank att spela, tycker WG borde sänka priset till 8000 guld så vi andra kan få lite PL spelare att äta upp :P

klagar inte på pennen på pipan, men tanken som helhet är en blöt kladdig fis från sitt forna själv
Citera
2013-10-09, 01:36
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Håller inte direkt med dig, fast å andra sidan har jag gld och rammer på min med snap shot och smooth ride. Aim time är helt ok, bättre än min AMX13 F3 AM och acc är helt ok. Rof är sådär, men går att leva med. När det gäller att sikta så använder jag mig av Aslain's mod pack med Jimbo's sights så jag vet vilken min traverse angle är och kan därmed ställa in den på det område jag vill sikta in mig på.
Jag siktar dessutom enbart in mig på heavies och TDs och skjuter enbart när de står stilla. Det funkar bra för mig iaf.

du har kanske tur med din matchmaking och får massa PL ?
mina fiender står typ aldrig still, känns som alla även använder sixth sense.
skulle man ha tur att hitta någon som står still i en evighet och som står still när man trycker på musen så av någon anledning så väljer dom att flytta sig då eller så träffar skottet 50 meter framför bakom
reload på 48 sekunder, gwtiger på 44 sekunder......
och jag har haft den väldig länge, var typ en av dom första arty, man fick den av KV2 :P
så har all eq och skills som behövs

är ändå bajs, ta och jämför med gwpanther som typ aldrig missar och som kan sikta höger och vänster bra och även har mycket bättre reload

att bara göra 2000 i skada per match i s51 är fan patetiskt
Senast redigerad av Kebabsuger 2013-10-09 kl. 01:38.
Citera
2013-10-09, 01:38
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Har haft den ett tag. Jo den har fan blivit sämre. Man får tänka sig för o vinkla den så kanske man klarar sig men den ger silver...

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
du tycker löwe är bra? får jag fråga när du skaffade den?
har haft både type59 och löwe sedan dom var nya, och löwe har blivit så nerfad att det inte är klokt, kanske nerfad ÄNNU mer än type 59

löwe som top dog var skrämmande när man satt i en tier 4 eller 5(ej scout), även 6, 7 och 8 hade problem med löwe, den studsade som fan, även lower plate var svår att penna.

en löwe med 200 liv mot en tiger med 900 i liv så vann ju ju löwe till 90% av gångerna då.

har kanske spelat 10 matcher med löwe det senaste året och man orkar inte, så värdelös på allt, fyller ingen roll, sniper kunde den vara lite förr, men skotten tycks flyga lite hur dom vill nu och du blir spottad från 500 meters håll du är favoritmål för arty etc..
fruktansvärd tank att spela, tycker WG borde sänka priset till 8000 guld så vi andra kan få lite PL spelare att äta upp :P

klagar inte på pennen på pipan, men tanken som helhet är en blöt kladdig fis från sitt forna själv
Citera
2013-10-09, 01:39
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjack i näsan!!
Har haft den ett tag. Jo den har fan blivit sämre. Man får tänka sig för o vinkla den så kanske man klarar sig men den ger silver...

hur mycket silver tjänar du per match, med tanke på dom dyra skotten??
vid varje miss så svor man ju

för att jämföra så körde jag kv5 2 matcher, jgtiger88 2 matcher, 1 match med t-34 idag
efter omladdning och repair och utrustning så tjänade jag ca:
kv5, 100 000:-, 90 000:-
jgtiger88, 120 000, 80 000:-
T-34, 70 000

sist jag körde löwe så skulle man ha en super match för att tjäna 70 000 :P
Senast redigerad av Kebabsuger 2013-10-09 kl. 01:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in