2013-10-08, 13:30
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Hur spelar man på testservern?
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
+1 Hur fungerar det? Hur går man till väga?
Ta det lugnt. Det kommer en länk. Brukar postas här. Resten är enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av estone
Och kommer det bli ett japanskt träd nu också? Sedan undrar jag om det är vettigt att jobba mot en Indien-Pz? Har inte sett den så mycket.
Japsen kommer i 9.0 tror jag det är sagt?

Indien Pz tycker jag kan vara en svår nöt att knäcka ibland. Verkar ha benhård turret. Går själv för både E-50 och Leoparden (är på Panther II resp VK30.02D) men jag funderar på att lägga ett träd på is ett tag. Vet bara inte vilken jag skall välja? Tror båda är värda besväret.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Jag vann spelet igår.
Första matchen i min Bishop, Ace Tanker + Top gun, kan bara gå nedåt därifrån.
Japp! Sälj och glöm.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Gårdagen började med ett par riktiga jävla rövgöksmatcher med tier 9-10 som låg och sniuttade 40% rakt igenom. Har det blivit vanligare att folk köper upp sig eller vadfan är det frågan om? Som 8 i en match där din E75, Jagdtiger och M103'a ligger som max på 40% så känns det helt jävla meningslöst att ens försöka när man ser att motståndarlagets top 3 ligger och snittar 55%. Det är såna matcher man försöker få in massa skada och sen gå och dö i närmsta buske
Ha! Själv hade jag en kväll där jag gjorde allt fel. Tog fel vägar, gömde mig på fel ställen, blev spottad, mosad och åkte ur först, hade alltid 1 sekund för lång reloadtid för att vinna en närkamp osv osv. Är glad att jag kom undan med 50% totalt. Det var fan på gärdsgår'n.

WoT blir ohyggligt mycket tråkigare när man inte kan skylla sitt haveri på någon annan.
---

Tycker det är kul annars hur ens preferenser ändras allt eftersom. Höll ju på att grina och bitcha om franska tanksen med autoloader här för några veckor sedan. Nu när man kört in sig på den så är AMX50 100 en av mina absoluta favoriter! En benhård smurfhyad snubbe som kan fixa till en dubbel espresso samtidigt som han rättar till sin basker och tuggar f r u k t a n s v ä r t med plåt hos motståndarna! I love it!
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-10-08 kl. 14:22.
Citera
2013-10-08, 14:15
Medlem
Out-of-Steps avatar
Ingen som har någon kul replay?
Citera
2013-10-08, 14:40
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
mitt konto är llänkad till vad som är nästan riktiga namn, för lätt för fb grävlingar att ta reda på vrm jag är då

synd för jag hade en e25 och en jgdtiger88 match igår som var helt underbara, men maus matchen tar nog kakan.......
trycker battle, minimerar och surfar lite, 13 min senare kommer jag ihåg att jag jag spelade och alt tabbar tilbaka, självklart död
resultatet, förlust, 655 exp, pot dam rec 15600, dmg upon spotting 9800!!!! credits rec 48000 nånting

helt sjukt, hade den matchen vunnits? då jäklar
man fattar nu varför det finns bots
Citera
2013-10-08, 14:46
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Köpte T-32 igår, och jag tycker den är grymt mycket bättre än T-29. Alla har klagat på att det är samma kanon och sån skit, men den är ju så otroligt mycket mindre och smidigare! Kul vagn som fan!

Hade en T32 haft en bättre kanon hade den varit OP som tusan, nu är den enbart en mycket bra tank. Saknar lite att jag sålde den, T34an är tex ett trött åbäke bredvid den.
Citera
2013-10-08, 14:53
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Om du gillar Bishop så kommer Fv304 vara mycket bättre. Samma kanon men sjukt mycket snabbare(de är bara vissa light tanks som kommer upp i samma hastighet som den). Det funkar väldigt bra med sin korta skottvidd.

Bishop verkar rätt lik min Lefh18B2, dvs bra rof och ok acc. Kan leva med lägre range eftersom arcen är bättre så man kan lobba in svårare skott bakom skydd.
Har hört mycket kul om FV304, men det är samma bössa som Bishop och det är antagligen mindre kul i högre tier matcher.

Jag gillar tanks med kanoner som är 2 tier högre än tanken. Tex är min S-51a hur kul som helst eftersom den har en tier9 kanon. Poppade en Tiger för några dagar sen med ett skott och skrev LoL i chatten efteråt med förväntat resultat.

Ärligt talat var inte arty-nerfen särskilt allvarlig, ROF var nog värsta smällen, men skotten är mer tillförlitligliga nu eftersom 20% av skotten inte går till kantena av aimcircle. Kan man banorna och vet var man ska försikta samt väljer rätt mål (stillastående heavies och TDs) orsakar man fortfarande ordentligt med skada. Särskilt som att folk verkar ha glömt bort att stå stilla är en dum ide.
Citera
2013-10-08, 15:14
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:

http://www.vbaddict.net/battlereport/caelestis42-eu-d83fcd5230e79176b4d116bc7f7b38ef/el-halluf-germany-e-25-178190984081813

12 kill defeat, smårolig.

Nedladdning finns en bit ner.
Citera
2013-10-08, 15:15
Medlem
Salorms avatar
Njae, jag kör likadant nu som när det alltid var 5 artys i varje match eftersom jag kör TD's som har camo likt Kaknästornet på Gärdet.
Skott, röra sig, rinse and repeat..

Och funderar på att ta upp mina artys snart igen dock då man märker att dom börjar sakta men säkert komma tillbaks.
Citera
2013-10-08, 15:24
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Njae, jag kör likadant nu som när det alltid var 5 artys i varje match eftersom jag kör TD's som har camo likt Kaknästornet på Gärdet.
Skott, röra sig, rinse and repeat..

Och funderar på att ta upp mina artys snart igen dock då man märker att dom börjar sakta men säkert komma tillbaks.

Skjut från ställen du inte spottas på så kan du ta det lugnt med arties
Citera
2013-10-08, 15:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Skjut från ställen du inte spottas på så kan du ta det lugnt med arties

Visa mig ett ställe man inte syns på hela kartan när man skjuter med Jagdpantern
Citera
2013-10-08, 15:58
Medlem
ESS-Lunds avatar
Har själv kört hela tyska TD linjen och tycker inte det är några problem med arties, du får ju ha cammo på crew och stå bakom buskage tillräckligt långt bak för att inte pajja lövverket (15 m)
Citera
2013-10-08, 17:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Om du gillar Bishop så kommer Fv304 vara mycket bättre. Samma kanon men sjukt mycket snabbare(de är bara vissa light tanks som kommer upp i samma hastighet som den). Det funkar väldigt bra med sin korta skottvidd.
Den kräver en spelstil som ingen annan spg jag haft innan, måste va extremt aktiv, hela tiden följa efter fronten, utnyttja terrängen till max och ha järnkoll på minikartan.

Tror inte det är många som klarar av att utnyttja den till max men haft flera matcher med den som varit fina, den skjuter väldigt högt så kan lobba in skott på många ställen som inga andra spg kommer åt och flera gånger varit uppe i 3000+ skada, ligger nog runt 20 matcher och det är en solklar favorit alla kategorier inom spg bortsett räckvidd för den suger getpung.

Kanonen är rätt ojämn skademässigt, kan ligga runt 20-50 för att sen få in en 400+ träff.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-10-08 kl. 17:17.
Citera
2013-10-08, 19:01
Medlem
XpS06s avatar
Citat:

Kul och kul

Men här har du iaf två, första i min IS-4 på Erlenberg Assualt. Lyckas göra 8293 skada iaf
http://wotreplays.com/site/376281#erlenberg-mrshotalot-is-4

Andra är i min Hellcat, 9 frags på Malinovka Encounter.
http://wotreplays.com/site/376248#malinovka-mrshotalot-m18_hellcat

Edit: Bjuder på en till! Denna är faktiskt ganska kul, jag blir kallad "noob" och allt möjligt trots 8 frags, 5k skada gjord och 5 medaljer efter matchen i Löwen
http://wotreplays.com/site/337310#siegfried_line-mrshotalot-l_we
Senast redigerad av XpS06 2013-10-08 kl. 19:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in