Citat:
Ursprungligen postat av
Vetrarmegin
Du har alltså mage att prata om "indoktrinerings-TV" samtidigt som du helt okritiskt länkar till ökända klimatskeptikerbloggar/organisationer, vars enda syfte tycks vara att förvilla - jämför gärna med cigarettföretags-lobbyn, som försökte göra allt de kunde för att övertyga människor om att tobaksrökning inte orsakar cancer, vilket forskning naturligtvis klart och tydligt visar att det gör... - och sedan förväntar du dig att detta skall betraktas som godtagbara vetenskapliga källor. Och inte nog med det: du godtar den uppfattning som ytterst få forskarna ger uttryck för och som går stick i stäv med den uppfattning majoriteten av forskarna har (och nej, det handlar inte om att det i det ena lägret är fler än i det andra - de grundar naturligtvis sin uppfattningen på tonvis med forskning, som du hittar om du söker i förslagsvis Nature eller Science), medan du totalt avfärdar den senare gruppens uppfattning med motiveringen att den skulle vara metodologiskt undermålig, eller till och med baserad på rena lögner och alarmism! Du kanske borde se över din källkritik och intellektuella hederlighet litet grand, för att inte tala om ditt förhållningssätt till vetenskap (tips nr. 1: undvik cherry picking om du vill bli betraktad som seriös när du diskuterar vetenskap)...
Ja, jag godtar den uppfattning som har stöd av data oavsett om den företräds av en person eller ett helt dårhus. Huruvida det finns tonvis med forskning är inte heller intressant, lysenkoismen fyllde flera flera journaler tills Stalin gick bort. Inte ens det faktum att något står i Science eller Nature gör att det obetingat är sant. På sistone har emellertid dessa journaler börjat publicera en hel del artiklar som ni AGW-troende förnekar.
Sådan är min vetenskapssyn, vilken jag delar med Popper, Feynman, Einstein, Dyson mfl vetenskapliga giganter under vars skosulor figurer som Mann, Cook, Lewandowsky, Ehrlich, Rahmsdorf, Rockström mfl hör hemma.
Cherry picking är AGW-kyrkans förnämsta buzzword. Det används om allt som går emot deras förvrängda verklighetsuppfattning. Exempel:
Skeptiker: AR5 säger att Antarktis inte kommer att smälta
AGW-troende: Cherrypicking! Du har valt en av alla AR.
Jag vet inte hur många gånger jag har bemött snacket om ojelobby, förvillare, mm.
Hittills har ingen av er AGW-troende kunnat komma med ett enda exempel på att t ex WUWT är oljefinansierat och att man förvillar. Tvärtemot alla klimattroende sajter så har vem som helst möjlighet att kommentera allt som skrivs på de skeptiska bloggarna. denna möjlighet utnyttjas vilket ibland leder till att artiklar modifieras eller dras tillbaka.
Jämför detta med t ex UI som för ett tag sedan presenterade ett grundligt debunkat experiment som påstods visa hur växthuseffekten fungerar. Det var så dåligt att tom inbitna troende reagerade. Istället för att göra en rättelse fyllde man på med nya inlägg för att få ner inlägget från startsidan så fort som möjligt. en hel rad kommentarer raderades i sedvanlig ordning. tilläggas kan att den förste som debunkade det experimentet var Watts.
http://wattsupwiththat.com/climate-fail-files/gore-and-bill-nye-fail-at-doing-a-simple-co2-experiment/
Även om nu WUWT skulle tas över av Exxon så är det oväsentligt. Det väsentliga är vad som sägs, annars skulle vi ju helt få bortse från vad oljefinansierade personer och organisationer som Gore, Pachauri, Nuccitelli, Cook, Grantham, WWF, London School of Economics mfl säger.
Det roligaste med den dumdryga kritiken mot mina länkar är att oftast är det data eller artiklar av organisationer eller vetenskapsmän som anlitas av IPCC som finns på dessa sidor. Anledningen till att jag länkar till wuwt är att där finns vanligen en lättförstålig förklaring, relevanta diagram och länk till originalkällan på ett ställe, ibland är det screencaps ur IPCC-rapporterna.
Den här länken t ex har minst två troende bett om en bättre källa till:
http://wattsupwiththat.files.wordpress.com/2013/10/ipcc_catastrophe_table.png
Om man inte ens klarar av att ladda ner AR5 ifrågasätter jag faktiskt om man har så mycket att tillföra.
EDIT:
En sak till, det är inte snyggt att ändra länkar i citat.