2012-06-28, 21:47
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mange*
Jag kör just nu med en Tier4 light så där var problemet. Jag ska testa de stridsvagnarna som du tipsade om och så får vi se om det går bättre. Stort tack alla som svarade.

Sen är det givetvis skillnad på hur bra de olika träden stämmer överens med din spelstil. Av tanksen jag listade har jag spelat amerikanska och ryska, och spontant tycker jag nog att ryska är den mest okomplicerade (russian bias ). Amerikanska har M3 Lee i Tier4 som är en bra tank i rätt händer, men spelas mer som en TD eftersom den saknar turret.

När man väl kommit in i spelet och förstår spelmekaniken, går det snabbt att börja på ett nytt träd och gå upp i tier. Att nå Tier4 på en dag är fullt möjligt.
Citera
2012-06-28, 23:36
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Å andra sidan är Chaffeen fantastiskt rolig och jag lyckas faktiskt oftast gå med vinst på den.
13-90 är bättre kommer nog behålla den istället för att gå upp till batshat, djävlar va man kan smiska arsel med den vagnen
Citera
2012-06-29, 09:19
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
13-90 är bättre kommer nog behålla den istället för att gå upp till batshat, djävlar va man kan smiska arsel med den vagnen

Låter ju bra.
Skaffade AMX 12t förra helgen med tanke på omorganisationen av franska trädet och för att jag tänkt börja grinda franska SPG trädet (BatChat 155 verkar trevlig med sin fart och autoloader).

Hur är gun dispersion och reload på AMX 13 75 och 90 jmf med AMX12t?
Tycker reloaden på AMX 12t är helt ok, inte särskilt mycket längre än vad man har med större tanks.
Citera
2012-06-29, 12:10
Medlem
Citat:
Tycker reloaden på AMX 12t är helt ok, inte särskilt mycket längre än vad man har med större tanks.

13 90 med stora kanonen är plågsam när det är dags att ladda om.. ca 45sek..

Jag överväger faktiskt att slänga på den lilla igen och hamna på ~20sek eller vad det nu var.
Citera
2012-06-29, 14:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
13 90 med stora kanonen är plågsam när det är dags att ladda om.. ca 45sek..
Strax under 40s ligger min på men de blev fan svettigt igår när basen höll på att bli överkörd och jag rullar in, slår ut en is-3 och en t29 men får en fransk djävla td i arslet när jag precis hade slut på ammunition så bara in och jucka td'n så han inte kunde få sikte på mig tills kanonen hade laddats.
Citat:
Skaffade AMX 12t förra helgen
Den har jag inga goda minnen av :/ 1375 är inte mycket att hänga i granen heller, 1390 blir bra först n'r den är pimpad med bra besättning och kan göra underverk som support för tyngre vagnar, är i den rollen jag brukar lyckas bäst då jag kan köra runt och ägna mig åt rövpenetration.
Citera
2012-06-29, 15:09
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Låter ju bra.
Skaffade AMX 12t förra helgen med tanke på omorganisationen av franska trädet och för att jag tänkt börja grinda franska SPG trädet (BatChat 155 verkar trevlig med sin fart och autoloader).

Den e helt ok. AMX 90 är nog den bästa franska mediumen förutom att den har liiiite dålig pen.
Har sparat min å jag brukar inte spara några tanks
Jag spelade AMX som en scout rusha en buske spota och få lätta xp/creds sen al+tab å läsa FB/Gp sen in å döda alla som e skadade.
Citera
2012-06-29, 16:39
Medlem
Kebabsugers avatar
någon som testat 88 jagdtiger än?

sett en del screenshot där den drar in 130000 per match

men känns slöseri att köpa den när jag grindar upp mot ferdi nu för stug100 och jagdmaus
men vill man ha 17cm TD med e100 chassie så får man köra hela vägen fram till vanliga jagdtiger och då sen även ha premium versionen med maskingeväret med 200 i pen vet jag fan om det är så kul...
Citera
2012-06-29, 21:06
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Jag spelade AMX som en scout rusha en buske spota och få lätta xp/creds sen al+tab å läsa FB/Gp sen in å döda alla som e skadade.
Helt suverän på vissa banor, ett par minuter kör man spg skydd och sen sprinta över kartan som spg jägare, djävligt ofta det är rätt strategi.
Citera
2012-06-30, 01:21
Moderator
Arne.Ankas avatar
Beslutsångest har is-4 men kostar för mycket att spela men samtidigt tar det emot att sälja en vagn jag antagligen aldrig kommer ha råd att köpa in igen, har nästan aldrig premium så tier8/9 är gränsen.

Säljer jag av den kan jag köpa lorraine och köra dagens dubbel med ny besättning så jag kan ha kvar min elitade 13-90 och även köpa en T-44, pershing, S-51 eller chaffee.
Istället för lorraine kan jag köpa en Tiger2 eller Vk4502(p) Ausf. A och Chaffee eller S-51, har inte tillräckligt med credits för T-44 och pershing.s
Citera
2012-06-30, 01:37
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Beslutsångest har is-4 men kostar för mycket att spela men samtidigt tar det emot att sälja en vagn jag antagligen aldrig kommer ha råd att köpa in igen, har nästan aldrig premium så tier8/9 är gränsen.

Säljer jag av den kan jag köpa lorraine och köra dagens dubbel med ny besättning så jag kan ha kvar min elitade 13-90 och även köpa en T-44, pershing, S-51 eller chaffee.
Istället för lorraine kan jag köpa en Tiger2 eller Vk4502(p) Ausf. A och Chaffee eller S-51, har inte tillräckligt med credits för T-44 och pershing.s

Sälj is4. onödigt att den står å tar upp plats.

Har e100 som jag bara spelar i pluton ibland..... ska nog sälja den men då kommer jag få sjukt mycket skäll

Köp M26 den e skit rolig.
Samma med T-44
Chaffe är nog dyr för dig att ratta utan prem kanske.
Lorraine ska du skita i om du inte vill åt batten. amx 90 är mycket roligare
Senast redigerad av fuska 2012-06-30 kl. 01:44.
Citera
2012-06-30, 01:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Köp M26 den e skit rolig.
Kört den på beta-server och tyckte inte den kändes...komplett, va något som saknades för den skulle ha de där lilla extra men då var de bara xp jakt som gällde och inte taktiskt spelande.
Citat:
Chaffe är nog dyr för dig att ratta utan prem kanske.
Antagligen, sålde av t-50-2 och vk2801 pga dålig inkomst men samtidigt roliga vagnar :/
Citat:
Lorraine ska du skita i om du inte vill åt batten. amx 90 är mycket roligare
Men samtidigt kan ju nästa vagn va roligare att köra men...fan vet om jag inte skulle vänta tills nästa beta-server och sparka lite däck först.
Citera
2012-06-30, 09:31
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
någon som testat 88 jagdtiger än?

sett en del screenshot där den drar in 130000 per match

men känns slöseri att köpa den när jag grindar upp mot ferdi nu för stug100 och jagdmaus
men vill man ha 17cm TD med e100 chassie så får man köra hela vägen fram till vanliga jagdtiger och då sen även ha premium versionen med maskingeväret med 200 i pen vet jag fan om det är så kul...

fick det här pm'at idag

Citat:
Victory! Battle: Dragon Ridge den 30 juni 2012 07:43:40 Vehicle: 8.8 cm Pak 43 JagdTiger
Experience received: 5 898 (x3 for the first victory each day)
Credits received: 143 214 Battle
Achievements: Confederate, Sniper

Så jag tror den är värd det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in