2013-10-07, 16:09
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Kan vara ett försök att klämma ryssen på stålar med den. Läste någonstans någon som påstod att T34-85 var den (alt. en av de) populäraste tanken på RU-servern. Har inte en aning om det är så eller inte men det skulle inte förvåna mig om det stämmer.

Som jag förstått det är T-44-85 en T-44 i tier7 med en 85 mm kanon, som är sämre än den som är på T-34-85/T-43 eftersom den har 126 i pen. Om vi rakt av jämför en T-44-85 med en T-43 så kommer T-44-85 ha bättre armour men sämre kanon. En T-43 har redan i nuläget problem att penna saker i sin tier och uppåt, så lägre pen känns sådär. Med stor sannolikhet kommer därför T-44-85 ha preferentiell MM ie max tier8. Största anledningen att skaffa den är som crew trainer för mediums om man inte vill köra en Matilda IV.

En T-34-85 är för övrigt en av de bästa tanksen i sin tier, bra kanon, ok turret armour, bra rörlighet. Har kvar min, och min T-43a är också riktigt kul. Skulle kört ryska mediumlinjen från början för det är bara kul tanks i den.

Citat:
Så är det. Att grinda i tier VIII är också ett sånt jäkla helvete. Är glad att jag är uppe på IX nu i rätt många träd. Vilken skillnad!

Tier 8 tanks är väldigt väl balanserade mot varandra och rena tier8 matcher är riktigt roliga. Samma sak gäller inte när man konstant dras in i tier10 matcher pga MM, särskilt inte nu när varje ny TD ska ha en värre bössa.
T110E3/4 -> Obj268 -> JpzE100 -> Foch155 -> FV215b(183) -> WTE100
Nån som ser trenden?

Citat:
Rykten, rykten... men den skall enligt uppgift inte vara borta i 8.9 i alla fall. Det kanske blir i 9.0 istället?

Ryktena säger något om att KV-1S med 122 blir tier7 istället, vilket låter konstigt eftersom det då är mer eller mindre en IS. En KV-1S med en 100 mm kommer fortfarande vara en mycket bra tank.
Citera
2013-10-07, 21:38
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
hade för mig det redan var bekräftat att den blir av med 122
det är typ bara Serb som vill ha kvar den av wot teamet
hoppas verkligen inte serb har veto eller nått

har läst att kv1s inte skulle nerfas iaf.. testservern öppnar iaf på onsdag, då vet vi mer.
Citera
2013-10-07, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
har läst att kv1s inte skulle nerfas iaf.. testservern öppnar iaf på onsdag, då vet vi mer.
Hur spelar man på testservern? Och kommer det bli ett japanskt träd nu också? Sedan undrar jag om det är vettigt att jobba mot en Indien-Pz? Har inte sett den så mycket.
Citera
2013-10-07, 23:58
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Hur spelar man på testservern?
+1 Hur fungerar det? Hur går man till väga?
Citera
2013-10-08, 00:15
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
så serb sparkade några på WG så han fick som han ville?
sicket svin serb är
Citera
2013-10-08, 00:17
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
när test servern ligger uppe så är det bara att ladda ner och logga in

massa guld och silver

ryssar gilla att döda sina lagkamrater om dom inte är ryssar
Citera
2013-10-08, 00:19
Medlem
ESS-Lunds avatar
Även om det inte är EmbryonicJourney-standard så är jag ändå lite stolt över att ha kommit in på topp 10 på recent game stats (caelestis42)

http://www.noobmeter.com/serverTop/eu/RecentER/

Målet är topp 5 på EFF och Topp 10 på WN7 (statpadding med E25 en vecka till).
Citera
2013-10-08, 03:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Hur spelar man på testservern?
Ohhh det är riktigt fruktansvärt djävligt avancerat laddar ned en fil och exekverar så börjar installationen, kan väl säga att om du fick in spelet, då kan du få in testspelet också men det måste va i separata mappar.

Lösenordet är det lösenord du hade när wg dumpade databasen och det kan inte ändras.

Citat:
Och kommer det bli ett japanskt träd nu också?
Kommer senare, en andra tysk TD-linje med autoladdare ska in.

Citat:
Sedan undrar jag om det är vettigt att jobba mot en Indien-Pz? Har inte sett den så mycket.
Tycker den är lite småmjuk att träffa men testa på testservern.
Citera
2013-10-08, 08:23
Medlem
Cardiacs avatar
Jag vann spelet igår.
Första matchen i min Bishop, Ace Tanker + Top gun, kan bara gå nedåt därifrån.
Citera
2013-10-08, 09:04
Medlem
Salorms avatar
Gårdagen började med ett par riktiga jävla rövgöksmatcher med tier 9-10 som låg och sniuttade 40% rakt igenom. Har det blivit vanligare att folk köper upp sig eller vadfan är det frågan om? Som 8 i en match där din E75, Jagdtiger och M103'a ligger som max på 40% så känns det helt jävla meningslöst att ens försöka när man ser att motståndarlagets top 3 ligger och snittar 55%. Det är såna matcher man försöker få in massa skada och sen gå och dö i närmsta buske

Men det tog sig och avslutade med en 58% winrate igår.. Rätt kul när det går bra med TD's, men ingen TD går upp emot SU-152 och ISU-152'ans ljud när man bränner iväg ett skott, blir fortfarande exalterad varje gång.

Köpte T-32 igår, och jag tycker den är grymt mycket bättre än T-29. Alla har klagat på att det är samma kanon och sån skit, men den är ju så otroligt mycket mindre och smidigare! Kul vagn som fan!
Citera
2013-10-08, 10:37
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Gårdagen började med ett par riktiga jävla rövgöksmatcher med tier 9-10 som låg och sniuttade 40% rakt igenom. Har det blivit vanligare att folk köper upp sig eller vadfan är det frågan om? Som 8 i en match där din E75, Jagdtiger och M103'a ligger som max på 40% så känns det helt jävla meningslöst att ens försöka när man ser att motståndarlagets top 3 ligger och snittar 55%. Det är såna matcher man försöker få in massa skada och sen gå och dö i närmsta buske
Ja precis, vilken idiot som helst kan spama battle knappen för att komma till tier 9-10

Citat:
Men det tog sig och avslutade med en 58% winrate igår.. Rätt kul när det går bra med TD's, men ingen TD går upp emot SU-152 och ISU-152'ans ljud när man bränner iväg ett skott, blir fortfarande exalterad varje gång.
Dom är sjukt roliga att köra, inte minst isu, vill också tipsa om alla andra tanks med 150mm+ kanoner

Citat:
Köpte T32 igår, och jag tycker den är grymt mycket bättre än T29. Alla har klagat på att det är samma kanon och sån skit, men den är ju så otroligt mycket mindre och smidigare! Kul vagn som fan!
off topic:*fixed*
on topic:
Jag tycker dom är väldigt bra och tycker inte att kanonen är så värst dålig i en tier 8 vagn. Visst det är svårt att penetrera vissa tier 10or men så är det med de flesta andra tier 8or som inte har TD-kanoner utan guld och T32 fungerar mer som en medium. Den påminner mig mycket om m26 pershing i sin spelstil.
Citera
2013-10-08, 10:40
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Jag vann spelet igår.
Första matchen i min Bishop, Ace Tanker + Top gun, kan bara gå nedåt därifrån.
Om du gillar Bishop så kommer Fv304 vara mycket bättre. Samma kanon men sjukt mycket snabbare(de är bara vissa light tanks som kommer upp i samma hastighet som den). Det funkar väldigt bra med sin korta skottvidd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in