Citat:
Ursprungligen postat av
weedpoppas
Hallå
Skall ta E för första gången nu till helgen men då jag gillar att vara påläst om nya droger innan jag testar dem så undrar jag ifall det kan vara intensivt i början av ruset precis när det ska kicka igång? Har testat svamp ett par gånger och alltid fått en obehaglig känsla i början p.g.a att det kan bli lite intensivt. Är det något jag kan förvänta mig av E?
För vissa kan det vara obehagligt under come-upen, men det är långt ifrån alla. För mig är come-upen EXTREMT obehaglig på LSD och andra hallucinogener, men på MDMA så kände jag knappt någonting, sen helt plötsligt så kommer det igång ORDENTLIGT. Inte obehagligt, det var bara otroligt skönt. Jag blev dock lite yr, men jag lade mig ner och då var det lugnt.
Det kan vara obehagligt för VISSA i början alltså, men så fort det kommer igång på riktigt så är det 100% lugnt. Oroa dig inte över det. Om du är orolig så förbered dig så gott som möjligt, ta något som motverkar illamående (man kan bli illamående och spy. Just att spy är ovanligt, men att bli illamående är ganska vanligt) som Postafen eller Calma, finns receptfritt på apoteket. Gör vad du tycker om att göra för att slappna av, till exempel lägg dig i sängen och sätt igång musik.
Du kan även ta en öl eller två, men drick dig inte full. Jag rökte även lite cannabis före för att lugna nerverna när jag provade.
Lycka till! Om du ska prova själv hemma så konverserar jag gärna med dig under tiden, och jag kan även bjuda in dig till en gruppchat på Skype med några likasinnade här från Flashback. Det var där jag spenderade tiden under min första gång, riktigt trevligt faktiskt att prata med ett gäng total främlingar