2013-10-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TbbW
Den bilden var på mammans facebook. Som hon nu tagit bort.

OK. Antagligen än mer provocerande. Fru nr1 kanske var den som skickade kommentaren. I GMs hjärna stod dom alla i maskopi mot honom.

Bilden togs i mitten på september. Dådet skedde 29 september. GM hade barnen varannan helg. Mmm ...
Citera
2013-10-06, 20:06
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Och jag tror att äldsta dotter var den som inte lydde, därför får hennes bror SMS:et.
Kanske fru2 bjudit hem dem på födelsedag?
Sånt passar inte kontrollanter.

De har ju träffats, det har vi skrivit om tidigare i tråden. Det sa fru1 i intervjun i tidningen.

Edit
http://www.expressen.se/nyheter/exsambons-ord-om-mordmisstankt-pappa/
Förlåt mig, det var inte här det stod om att barnen inte fick träffas men gjorde det ändå. Ska leta vidare.

Så kan det vara, hon reagerade helt normalt på ett onormalt förbud. Hon ville träffa sina syskon, så starka band kan man bara inte kapa.
Citera
2013-10-06, 20:09
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Barn som dödas av sina föräldrar

På etologiska avdelningen vid Stockholms universitet har man studerat samtliga fall av
dödligt våld mot barn i Sverige sedan 1965.

http://www.pappamanualen.se/dokument/bra_barnmord2003-2.pdf

Fy
Nu blev det helt plötsligt väldigt tydligt varför mamman fick Polisskydd.
Citat:
När barn dödas av föräldrar sker det ofta i samband med så kallade utvidgade självmord, det vill säga
föräldrar dödar barnen och sig själva. I 66 procent (132) av fallen där information funnits att tillgå, har
förövaren begått eller försökt begå självmord. Det var ungefär lika många män som kvinnor som
begick självmord. Det finns dock en skillnad mellan män och kvinnor vad gäller vilka man tar med sig i
döden. Männen dödade i många fall även modern till barnen. I 29 av de 55 fall (53 procent), där den
manlige förövaren bodde tillsammans med modern, dödade han även modern.
Citera
2013-10-06, 20:11
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK. Antagligen än mer provocerande. Fru nr1 kanske var den som skickade kommentaren. I GMs hjärna stod dom alla i maskopi mot honom.

Bilden togs i mitten på september. Dådet skedde 29 september. GM hade barnen varannan helg. Mmm ...

Just det. Kanske kan gm:s störda förtvivlan härledas till att han själv blev övergiven som barn, ett sviket barn som saknar trygghet, behöver kontroll... kontrollen skrämmer bort människor... den svikne blir ensam... mer kontroll... ännu mer sviken...

Jag kan se tragiken i det här, kanske fler gör det... man behöver inte ropa på ryslig hämnd för någon som redan ligger ned. Det är det här hämndbegäret som måste få ett slut. Hämnd leder aldrig till något bra och jag tycker då att det är bra att vårt rättssystem inte bygger på hämnd utan på helt andra värderingar.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-06 kl. 20:17.
Citera
2013-10-06, 20:17
Medlem
TbbWs avatar
Jag vill vara väldigt tydlig med att det är barnens rätt att träffa varandra!
Vad än ena vuxna personen tycker!

Ni har ingen anledning att känna skuld i att er far hade konstiga regler.
Fortsätt träffas och glädjas år era syskon.

Det är så sorgligt att JW inte sökte hjälp med sig själv.
Brottet har ingenting med er att göra fast ni blev indragna.

Finns säkert andra med ordets gåva som kan förklara.

Styrkekramar <3
Citera
2013-10-06, 20:20
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Jag vill vara väldigt tydlig med att det är barnens rätt att träffa varandra!
Vad än ena vuxna personen tycker!

Ni har ingen anledning att känna skuld i att er far hade konstiga regler.
Fortsätt träffas och glädjas år era syskon.

Det är så sorgligt att JW inte sökte hjälp med sig själv.
Brottet har ingenting med er att göra fast ni blev indragna.

Finns säkert andra med ordets gåva som kan förklara.

Styrkekramar <3

JW ska enligt rykten ha sökt hjälp... vore intressant att få veta mer om det. Hur kan man hjälpa någon som har problem med sådana här saker, innan sådant här sker? Syftet är inte att tycka synd om gm, utan att förhindra fler brott av den här kalibern. Ju vanligare skilsmässor blir, desto större risk att någon med den här ryggsäcken tappar koncepterna ensam framför Facebook...
Citera
2013-10-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Just det. Kanske kan gm:s störda förtvivlan härledas till att han själv blev övergiven som barn, ett sviket barn som saknar trygghet, behöver kontroll... kontrollen skrämmer bort människor... den svikne blir ensam... mer kontroll... ännu mer sviken...

Jag kan se tragiken i det här, kanske fler gör det... man behöver inte ropa på ryslig hämnd för någon som redan ligger ned. Det är det här hämndbegäret som måste få ett slut. Hämnd leder aldrig till något bra och jag tycker då att det är bra att vårt rättssystem inte bygger på hämnd utan på helt andra värderingar.

Samtidigt får man inte glömma bort att GM är en vuxen man och känt till sina problem. Då har han det enskilt största ansvaret att se till att få adekvat vård.

Inget av det som hänt hade behövt hända om han tagit sitt ansvar - som dom flesta gör.
Citera
2013-10-06, 20:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Samtidigt får man inte glömma bort att GM är en vuxen man och känt till sina problem. Då har han det enskilt största ansvaret att se till att få adekvat vård.

Inget av det som hänt hade behövt hända om han tagit sitt ansvar - som dom flesta gör.

Nu tror jag att du inte förstår problematiken. En narcissist lever i sin egen värld, det spelar ingen roll hur mycket terapi som delas ut, går inte att bota. Det vore enklare om personlighetsstörningar vore behandlingsbara sjukdomar.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-06 kl. 20:28.
Citera
2013-10-06, 20:27
Medlem
TbbWs avatar
Citat:

Allt folk ropar -Lås in honom!
Det måste du väl förstå? Det finns fler barn, mödrar. Han kan träffa ny kvinnor och göra dem till mödrar. Det är ju ett mönster som är tydligt.
Visst psykiatrihjälp. Men vården av idag klarar ju inte det, som det ser ut nu.
Jag kommer ihåg en kille som vårdades på rättpsyk för ett mord. Sen var han ute några dagar och satte en yxa i huvudet på ett barn?
Finns fler exempel.
Om han mår bättre av psykvård och är villigt till det så visst, var så god. Men han ÄR mördare av sina barn.
Det är ett daltande med dömda, som inte deras familjer får. De får ju knappt veta när de har permis.
Se Lillen Eklund, mördaren.
Citera
2013-10-06, 20:31
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Allt folk ropar -Lås in honom!
Det måste du väl förstå? Det finns fler barn, mödrar. Han kan träffa ny kvinnor och göra dem till mödrar. Det är ju ett mönster som är tydligt.
Visst psykiatrihjälp. Men vården av idag klarar ju inte det, som det ser ut nu.
Jag kommer ihåg en kille som vårdades på rättpsyk för ett mord. Sen var han ute några dagar och satte en yxa i huvudet på ett barn?
Finns fler exempel.
Om han mår bättre av psykvård och är villigt till det så visst, var så god. Men han ÄR mördare av sina barn.
Det är ett daltande med dömda, som inte deras familjer får. De får ju knappt veta när de har permis.
Se Lillen Eklund, mördaren.

Du förstår inte heller. Personlighetsstörningar är inte någon sjukdom, psykiatri hjälper inte. Har gm någon tilläggsdiagnos utöver störningen kan han få behandling för det.

Vet inte vad du menar med dina utbrott, vem har sagt att han inte ska låsas in? Sansa dig lite och använd google för att lära dig mer om personlighetsstörningar.
Citera
2013-10-06, 21:06
Medlem
TbbWs avatar
Jag vet vad personlighetsstörningar är.
Vad jag menade med psykhjälp var hjälp om han var deppad.

Var inte så nedlåtande!
Citera
2013-10-06, 21:09
Medlem
Citat:
Nu tror jag att du inte förstår problematiken. En narcissist lever i sin egen värld, det spelar ingen roll hur mycket terapi som delas ut, går inte att bota. Det vore enklare om personlighetsstörningar vore behandlingsbara sjukdomar.

För det första så VET vi inte vare sig om han är narcisssist eller lider av personlighetsstörningar i en eller annan form. Det får RPU ge svar om.

För det andra TROR jag att ingen är obehandlingsbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in