Citat:
Ursprungligen postat av
Cinnabar
Just det. Kanske kan gm:s störda förtvivlan härledas till att han själv blev övergiven som barn, ett sviket barn som saknar trygghet, behöver kontroll... kontrollen skrämmer bort människor... den svikne blir ensam... mer kontroll... ännu mer sviken...
Jag kan se tragiken i det här, kanske fler gör det... man behöver inte ropa på ryslig hämnd för någon som redan ligger ned. Det är det här hämndbegäret som måste få ett slut. Hämnd leder aldrig till något bra och jag tycker då att det är bra att vårt rättssystem inte bygger på hämnd utan på helt andra värderingar.
Allt folk ropar -Lås in honom!
Det måste du väl förstå? Det finns fler barn, mödrar. Han kan träffa ny kvinnor och göra dem till mödrar. Det är ju ett mönster som är tydligt.
Visst psykiatrihjälp. Men vården av idag klarar ju inte det, som det ser ut nu.
Jag kommer ihåg en kille som vårdades på rättpsyk för ett mord. Sen var han ute några dagar och satte en yxa i huvudet på ett barn?
Finns fler exempel.
Om han mår bättre av psykvård och är villigt till det så visst, var så god. Men han ÄR mördare av sina barn.
Det är ett daltande med dömda, som inte deras familjer får. De får ju knappt veta när de har permis.
Se Lillen Eklund, mördaren.